נדל"ן ותשתיות

ירידה חדה בפדיונות הקניונים הסגורים, זו הסיבה

נתוני ריס מצביעים על ירידה של כ-21% במהלך החודש הנוכחי. מתי נרשמה עלייה מפתיע ומה מצב הפאוור סנטרים הפתוחים?
מערכת ice |  1
חנויות בקניון (צילום Magma Images)
גל הקורונה פגע אנושות בקניונים הסגורים, כאשר המבקרים שכבר העזו לצאת מהבית בחרו לבלות או לעשות את הקניות הדרושות במתחמים הפתוחים, ובמילים אחרות – באוויר הפתוח. כעת, עם פרוץ גל האומיקרון, נראה כי הפערים בין קניונים פתוחים לסגורים רק גדלים.
על פי נתוני חברת ריס, הבוחנת כ-2,600 חנויות זהות ועוסקת בניתוח פעילות השוק הקמעונאי בישראל, בשבועיים הראשונים של חודש ינואר השנה, חלה ירידה ממוצעת של 15% בפדיונות הקניונים ביחס לתקופה המקבילה בתחילת 2020. מטבע הדברים, ההשוואה האמורה נעשתה ביחס לשנה זו בשל העובדה שבתחילת השנה הקודמת הקורונה הייתה בשיאה והמדינה הייתה נתונה בסגר.
את המכה הכואבת מכולם ספגו כאמור הקניונים הסגורים, שפדיונותיהם נפגעו ב-21% בשבועיים הראשונים של ינואר. לעומתם, בפאוור סנטרים – דהיינו המתחמים הפתוחים, חלה ירידה של כ-5% בלבד. אשר לגל האומיקרון, העובדה שהתפרץ במהלך החורף ודאי לא מקלה על הקניונים הסגורים. מנתוני ריס עולה, כי בין החודשים מרץ-דצמבר 2021 נרשמה עלייה של 9.4% בפדיונות החנויות אל מול התקופה המקבילה ב־2019. בחלוקה למתחמים פתוחים וסגורים, נמצא כי הפאוואר סנטרים רשמו עלייה חדה של 18%, בעוד הקניונים האזוריים עלו ב-6% בלבד.

הגל החמישי של הקורונה מלמד כי המגמה נשמרה, כאשר בנובמבר צמחו המכירות בפאוור סנטרים ב-16%, בעוד מכירות הקניונים עלו ב-5.3% בלבד. אשר לחודש דצמבר, נרשמה עלייה של כ-4% בפדיונות מרכזי המסחר ברמה ארצית, כאשר הפאוור סנטרים עלו ב-12.5% והפדיונות בקניונים רשמו עלייה מינימלית של 0.5%.
השילוב של החורף והאומיקרון הוביל רשתות גדולות לצאת במבצעים רחבי הקף והנחות משמעותיות, חלקן אף מעבר ל-50%, אבל התוצאות רחוקות מלהגביר את קצבה המכירות והתנועה בקניונים, קל וחומר בזמן שהמונים עדיין שוהים בבידוד.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אי אפשר לפצות מי שמעלה מחירים
    גולן 01/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שיורידו מחירים .לקוחות לא מתקרבים למקומות בהם המחירים הועלו ללא הבחנה ובחזירות גורפת .שיורידו מחירים והלקוחות יגיעו לכל המקומות גם תחת אש ,ברקים ורעמים ורעידות אדמה . הישראלים אוהבים לקנות אבל לא בכל מחיר . מספיק ודי עם הרווחים של מאות אחוזים והתעשרות בזמן קצר .
    סגור