נדל"ן ותשתיות

בצל ההסלמה: כך תוכלו להקים ממ"ד בלי עיכובים

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה תקנות הכוללות את צמצום הנטל הרגולטורי ולוחות הזמנים הכרוכים בהליכי הרישוי למיגון דירות. שרת הפנים, איילת שקד: "תקנות מצילות חיים"
אור בוקר |  1
שרת הפנים, איילת שקד (צילום יהונתן זינדל, פלאש 90)
בשורה משמעותית הגיעה היום (שלישי) מכיוונה של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, בראשות יו"ר מטה התכנון, שלומי הייזלר, שאישרה הקלה בתקנות התכנון והבנייה הנוגעות להליכי הרישוי של מרחב מוגן דירתי (ממ"ד), זאת לאור המצב הביטחוני במדינת ישראל ועל מנת לאפשר מיגון יעיל לכלל האוכלוסייה. יצוין כי את המהלך הוביל מינהל התכנון בשיתוף פיקוד העורף.
ההקלות כוללות את צמצום הנטל הרגולטורי, לוחות הזמנים והעלויות הכרוכים בהליכי הרישוי למיגון יחידות דיור קיימות. אותן הקלות באות לידי ביטוי בעיקר בפטור ממידע להיתר ובאופן הגשת המסמכים הנדרשים לו. השינוי מקל ומפשט הן את הליך הגשת הבקשה להיתר והן את בדיקתה בוועדה המקומית. הצפי כי בכך יוסר החסם ותתאפשר הקמת ממ"דים בצורה מהירה וקלה בכל רחבי הארץ.
ההקלות נועדו לאפשר הן לאזרחים פרטיים והן למדינה למגן באופן מהיר מבנים למגורים אשר אין בהם פתרון מיגון תקני בכל רחבי הארץ, בין אם על ידי הוספת מרחב מוגן דירתי (ממ"ד) ובין אם על ידי מיגון חדר במבנים קיימים.
על פי הנוסח שאושר במועצה הארצית, מי שמבקש להקים ממ"ד בדירה קיימת יהיה פטור מהחובה לבקש מידע להיתר (שהיא חובה החלה כיום על כלל הבקשות להיתר). בנוסף, התוכנית הראשית של הבקשה להיתר תצומצם ותתמקד רק בתוספת הממ"ד בתוכניות, בחישוב השטחים ובמפת המדידה.
"עם כניסתי לתפקיד, הצהרתי שבכוונתי להוריד ככל הניתן רגולציה בכל הקשור לתחום התכנון והבנייה", אמרה שרת הפנים, איילת שקד. "התקנות שאושרו היום, מעבר להיותן עוד צעד חשוב בהורדת הרגולציה, הן תקנות מצילות חיים שיביאו לקיצור לוחות הזמנים בהוצאת היתר לממ"ד בכל דירה בצורה מהירה ופשוטה".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ממתי ההקלות הנל יכנסו לתוקף?
    שואל 11/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחייב את העיריות ?מתי אפשר להגיש בקשה להיתר לממד על בסיס ההקלות הנל?
    סגור