נדל"ן ותשתיות

יו"ר ארגון הקבלנים במרכז: "פגיעת הרקטה - הוכחה שחייבים תמ"א 38"

יהודה כתב תוקף את הקפאת תוכנית תמ"א 38 בקרב ערי המרכז, תוכנית שלדבריו אמורה להגן מפני ירי הרקטות: "מדובר בסיכון של אוכלוסייה בסדר גודל רחב והם יצטרכו לתת על כך את הדין"
מערכת ice |  1
יהודה כתב (צילום יחצ)
יהודה כתב, יו"ר ארגון הקבלנים והבונים מחוז תל אביב יוצא היום (רביעי) נגד ערים שהחליטו לעכב היתרי בנייה של תמ"א 38 - חיזוק מבנים בפני רעידות אדמה, כאשר גם הוספת הממ"ד מגינה גם מפני ירי טילים.
דבריו של כתב מגיעים בעקבות פגיעות ישירות במבנים באשקלון ובמרכז הארץ, שהביאו גם לפצועים. יו"ר ארגון הקבלנים והבונים מחוז תל אביב והמרכז, המשמש גם כסגן נשיא התאחדות הקבלנים בארץ, כתב על כך: "הלילה התברר פעם נוספת וביתר שאת עד כמה אומללה ההחלטה על הקפאת תוכנית תמ"א 38 וכמה פקידי רשויות התכנון מנותקים מהשטח".
לדבריו רשויות התכנון יודועת עד כמה יגדל אחוז הבניינים והנכסים הלא ממוגנים בישראל וכי יש לתת על כך את הדעת באופן מיידי: "יש להכריז על דחיית סיומה של תוכנית תמ"א 38 בעוד חמש שנים לפחות, אחרת מדובר בסיכון של אוכלוסייה בסדר גודל רחב והם יצטרכו לתת על כך את הדין".
סגן נשיא התאחדות הקבלנים בארץ מוסיף כי דחיית סיום התוכנית אינה מספקת וכי במקביל צריך להפקיע את קבלת ההחלטות התכנוניות מידי הרשויות והוועדות המקומיות והמחוזיות "ולהחליט על מדיניות כלל ארצית שתיושם בהקדם על ידי הותמ"ל ותביא לתכנון מתחמים שיתנו פתרון לאוכלוסייה גדולה ככל האפשר וכן ייקחו בחשבון גם את המרחב הציבורי, את שטחי הפנאי, את האזורים הירוקים תוך ערוב שימושים לטובת דיירי הפרויקט ולטובת היישוב כולו".
ומה עם כוח האדם בענף הבנייה? יהודה כתב מוסיף כי המצב הביטחוני מסכן עוד יותר את היכולת למסור פרויקטים בזמן וכי הדבר יגביר את העיכובים בבנייה: "ישנה סכנה גדולה ביכולת של הענף לגייס פועלים זרים שיחששו להגיע כעת לישראל ובנוסף, המחסור בידיים עובדות של פועלים פלסטינים שכרגע מעדיפים להישאר בביתם".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הקבלנים בונים בניינים בתמ"א ללא תוספת ממד !! רוצים רק ר
    פנטושית 05/2021/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    צריך לשים סוף לתמ"א ! אסון אקולוגי שנשלם עליו כולנו . רווח רק לקבלנים , יזמים עו"ד ומעכרים אחרים
    סגור