נדל"ן ותשתיות
תל אביב 2035: מה ירוויחו התושבים כיום בעוד עשור?
התוכנית קובעת הוראות עדכניות לגבי גובה הבינוי כאשר באזורי מרכז העסקים הראשי (מע"ר) הסמוכים לאיילון ובסבידור לא תהיה הגבלת בינוי, התוכנית כוללת הקצאה משמעותית לשטחי ציבור פתוחים ומבונים לרווחת התושבים והמבקרים, שיפור הנגישות וההליכתיות ברחבי העיר ולאתרי הטבע העירוניים

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב, בראשות ערן ניצן, החליטה להפקיד את תוכנית המתאר החדשה של העיר תל אביב-יפו (תא/5500). מדובר בתוכנית אשר עתידה להתוות את כיווני הפיתוח של העיר בעשורים הבאים. אבל מה ירוויחו מכך התושבים הקיימים?
לנוכח מגמות גידול האוכלוסייה וצפי האוכלוסייה לשנת 2035, תוכנית המתאר העדכנית מתאימה את הקיבולת העירונית באמצעות הגדלת הפוטנציאל התכנוני בעיר ונותנת מענה להיקף אוכלוסייה של כ-600,000 תושבים.
התוכנית קובעת הוראות עדכניות לגבי גובה הבינוי כאשר באזורי מרכז העסקים הראשי (מע"ר) הסמוכים לאיילון ובסבידור לא תהיה הגבלת בינוי. לעומת זאת, באזורים כמו שפירא, יד אליהו, ושכונת התקווה הבנייה תהיה מתונה יותר.
התוכנית משקפת את השינויים שחלו במרחב עם אישור התוכניות לקווי המטרו ותוכנית המתאר למרחב תחנות המטרו (תמ"א 70), ככזו, שמה דגש על העצמת שטחי הפיתוח בסביבת מוקדי התחבורה הציבורית וקביעת הנחיות מפורטות לסביבת תחנות המטרו. התוכנית עומדת בעקרונות ודרישות תמ"א 70 וכוללת את מלוא הנחיותיה ובעיקרן: תמהיל שימושים, תקן חניה והנחיות נוספות. היקף הזכויות בתוכנית ת"א/5500 אף גדול באופן משמעותי מהמינימום הנדרש בתמ"א 70 בסמיכות לתחנות המטרו.
התוכנית כוללת הקצאה משמעותית לשטחי ציבור פתוחים ומבונים לרווחת התושבים והמבקרים, שיפור הנגישות וההליכתיות ברחבי העיר ולאתרי הטבע העירוניים. התוכנית שמה דגש על הולך הרגל ועידוד אמצעי תחבורה מקיימים בדגש על הולכי הרגל ואמצעי תחבורה עתידיים (מטרו, תחבורה שיתופית, תחבורה חשמלית ועוד). התוכנית כוללת בין היתר הוראות לתכנון סביבת תחנות המטרו והרכבת הקלה באופן שיבטיח מעבר בטוח, נוח ומזמין בין אמצעי התחבורה השונים ונגישות אליהם במגוון אמצעי תחבורה מקיימים משלימים (הליכה ברגל, אופניים, אוטובוסים וכד'), קביעת רשת תחבורה ציבורית ופריסת מסופי אוטובוסים הנדרשים למתן רמת שירות נאותה למשתמשי התחבורה הציבורית, הרחבת אזור העדפת הולכי רגל לכלל שטח העיר ועוד.
עוד ב-
התוכנית מאפשרת הגדלת היקף שטחי התעסוקה בכ-800 אלף מ"ר בעיר, והעצמה משמעותית באזורי תעסוקה מטרופולינים (שילוב בין מגורים, מסחר, תעסוקה וכו') והאפשרות לעירוב שימושים אינטנסיבי במוקדים שונים ברחבי העיר, סימון מוקדי פיתוח מוגבר בפריסה עירונית, קביעת מוקדי תעסוקה משמעותיים סביב תחנות המטרו העתידיות והעצמתם, עידוד ותמרוץ מוקדי תעסוקה ומסחר מקומיים קיימים ועוד. התוכנית קובעת את תקני החנייה מחמירים בהתאם לתוכנית המתאר הארצית למרחב תחנות המטרו (תמ"א 70). תוכניות בסמוך למטרו ידרשו לתקני חנייה מחמירים.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה