נדל"ן ותשתיות

נתב"ג 2 עומד לקום בישראל: זה המיקום שבו ייבנה

במכתב לרה"מ נתניהו עליו חתומים ראשי הערים בדרום ובצפון, מבאר שבע ועד עמק יזרעאל וביניהם בני ביטון מדימונה, רוביק דנילוביץ בבאר שבע, דני עטר ראש המועצה גלבוע ועוד הם מסבירים את החשיבות הגדולה של השדה החדש ודורשים שייבנה בנבטים: האצת תכנון הנמל ברמת דוד - מהווה מחדל של ממש"
מערכת ice |  6
נתב"ג (צילום פלאש 90/ משה שי, shutterstock,)
היכן יוקם משלים נתב"ג החדש? מאבק היסטורי על עתיד התעופה האזרחית בישראל מגיע לנקודת הכרעה: המועצה הארצית לתכנון ובנייה תכריע היום (שלישי) בין שתי חלופות להקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג - רמת דוד בצפון או נבטים בדרום. מכתב נשלח לראש הממשלה במטרה לשכנעו להכריע לטובת הנגב.
במכתב לרה"מ בנימין נתניהו עליו חתומים ראשי הערים בדרום ובצפון, מבאר שבע ועד עמק יזרעאל וביניהם בני ביטון מדימונה, רוביק דנילוביץ בבאר שבע, דני עטר ראש המועצה גלבוע ועוד הם מסבירים את החשיבות הגדולה של השדה החדש.

במכתב צוין: "אדוני ראש הממשלה, אנו, קואליציה של 27 רשויות מקומיות מהצפון והדרום, ערים וכפרים, מכל הקשת הפוליטית ומכל המגזרים – יהודים וערבים, ימין ושמאל – המייצגים למעלה ממיליון וחצי תושבים, פונים אליך בבקשה דחופה להוביל את המהלך הלאומי והציוני דווקא בעת הזו: קידום שדה התעופה בנבטים כחלק משיקום הדרום והמדינה בעקבות המתקפה הנפשעת של ה- 7 באוקטובר ומלחמת "חרבות ברזל".
הם מדגישים: "אנו מבקשים את התערבותך המיידית לעצור את בזבוז המיליארדים מתקציב המדינה, הנשפכים על תהליכי תכנון הרסניים לביטחון, להתיישבות, לדיור, לבריאות, לחקלאות ולחינוך באזורים נרחבים של 23 רשויות בצפון הארץ, אשר יסבו נזק חסר תקדים שיהיה בלתי אפשרי לשקמו. המועצה הארצית לתכנון ובנייה עומדת לקבל החלטה שמשמעותה הטלת מגבלות חסרות תקדים על הדיור, ההתיישבות והחקלאות, מכוח סעיפים 77-78 לחוק התכנון והבנייה. החלטה זו תמנע הקמת 120,000 יחידות דיור במגדל העמק, רכסים, רמת ישי, טבעון וביישובים רבים נוספים".
כמו כן ראשי הרשויות הסבירו: "בעמק יזרעאל לא ניתן יהיה להרחיב אף יישוב, ויידרשו אף לפנות שלושה יישובים ועשרות מוסדות חינוך, דבר אשר יפגע פגיעה אנושה בהתיישבות בגליל ובחקלאות בשטח של 637,000 דונם (פגיעה ב20%- מייצור החלב ולמעלה מ- 15% מהתבואה של מדינת ישראל) – דווקא בתקופת לחימה, כשנופלים טילים וכטב"מים על האזור מדי יום. למרות החלטת הממשלה בהובלתך לקדם תכנון של שני שדות תעופה, בפועל רק תכנון הנמל ברמת דוד מקודם על-ידי מנהל התכנון. וזאת, בניגוד להתנגדותו של המשרד להגנת הסביבה לקידום השדה ברמת דוד ובניגוד לעמדות מקצועיות ותכנוניות כבדות משקל רבות נוספות, כגון הסיכון שבסמיכות שדה תעופה אזרחי לצד צבאי, בפרט לאחר השבעה באוקטובר. האצת תכנון הנמל ברמת דוד - תשתית לאומית בסדר גודל עצום ובעלת חשיבות אסטרטגית לאומית - וזאת מבלי שנעשתה כל בדיקה בנושאי הבריאות, החקלאות, מצב הקרקע, הכלכלה והעלויות לרבות פיצויים, מהווה מחדל של ממש".
לסיום ביקשו: "וזאת, בהיגוד להסכמה הרחבה שיש בקרב ראשי הרשויות בנגב ובקרב אנשי מקצוע ומתכננים לצורך החיוני בקידום שדה תעופה בנבטים, דווקא בשעה זו. שדה זה יהווה מנוף כלכלי, חברתי ולאומי לחיזוק אזור הנגב ויענה על הצורך המיידי בשיקום האזור. לפיכך, זהו המועד הראוי להחלטה היסטורית להורות על הקמת שדה תעופה בנבטים . שדה תעופה זה יהווה קטר כלכלי וחברתי קריטי לאזור הדרום. העלויות להקמת שדה תעופה בנבטים נמוכות בכ-8 מיליארד שקלים ביחס לחלופה הצפונית, מה שמאפשר ניתוב המשאבים לאפיקים אחרים להם המדינה זקוקה, במיוחד לנוכח ההבדלים במצב הקרקע והעלויות הכבדות הנובעות מבינוי באזור מיושב. אנו, ראשי הרשויות מהצפון והדרום, נשמח לקיים עימך פגישה דחופה בנושא חשוב זה"
לפי ישראל היום, חלופת רמת דוד, הנתמכת על ידי עשרות ראשי ערים ומועצות בצפון, מוצגת כמנוף לפיתוח כלכלי של האזור כולו. התומכים מדגישים את הפוטנציאל התיירותי, התעסוקתי והתשתיתי שיביא עמו הפרויקט. משה קונינסקי, ראש עיריית כרמיאל, רואה בשדה התעופה "מנוע צמיחה חיוני לצפון", במיוחד בתקופה בה האזור זקוק לשיקום, בעוד יו"ר עמותת "לב בגליל" מדגיש את חשיבותו כמענה לעומס הגובר בנתב"ג.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    שדה תעופה בעמק יזרעאל - פגיעה בהתעישבות העובדת
    עם ישראל חי 11/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בזמן שהדרום משווע לפיתוח ויש בו שטחים פנויים רבים, קידום בנית ש"ת חדש בעמק יזרעאל הוא עוד נסיון של השלטון העכשוי למחוק את הישגי ההתיישבות העובדת ולשנות את הנרטיב של בניין הארץ. זה התחיל בהפקרת ישובי העוטף ב-7/10, דרך פינוי ישובי קו העימות בצפון, וממשיך בפגיעה בישובי העמק ובחקלאות שבו. במלחמה הבאה, ובאמברגוז הבאים שיבואו בעטיה, לא תהיה לנו אפשרות לספק מזון מתוצרת מקומית ואויבינו - יצטרכו רק לשבת על הגדר ולצפות בהתפוררות המדינה היהודית מרעב ומפילוג.
    סגור
  • 5.
    שירחיקו רעש המטוסים ויבנו אותו אצל הצחצחים בדרום (ל"ת)
    לוי 11/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 5
    סגור
  • 4.
    יהיה שומם,יש דוגמאות מהעולם (ל"ת)
    סמי 11/2024/12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 3.
    איפה
    אא 11/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז איפה יהיה השדה ?
    סגור
  • 2.
    5 שדות תעופה בי"ל בישראל:
    גדעון 11/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קיימים: נתב"ג, רמון. חדשים: תל נוף, חצרים, רמת דוד. לא צריכים מסלולים, צריך להקים רק טרמינל אזרחי וקו רכבת מהירה (כמו דאלאמן בתורכיה, המשמש במשותף צבאי ואזרחי)
    סגור
  • 1.
    2 מיליון צפוניים מחכים לשדה הצפוני
    בית שאן 11/2024/12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כבר הקימו שדה בדרום - באילת. הגיע הזמן לשדה בצפון המדינה, אשר ישרת 2 מיליון ישראלים שאין להם פתרון מלבד להרחיק עד נתבג במרכז המדינה.
    סגור