תיירות

נתב"ג 2 יוקם בישראל: היעד המפתיע שייבחר לבנייתו הוכרע?

חלופת רמת דוד, הנתמכת על ידי עשרות ראשי ערים ומועצות בצפון, מוצגת כמנוף לפיתוח כלכלי של האזור כולו, חלופת נבטים זוכה לתמיכה נרחבת מצד מנהיגי הדרום ובכירים בממשלה. רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע, ובני ביטון, ראש עיריית דימונה, רואים בה הזדמנות היסטורית לפיתוח הנגב וליצירת איזון דמוגרפי במדינה
מערכת ice |  40
נתב"ג (צילום פלאש 90/ משה שי, shutterstock,)
מאבק היסטורי על עתיד התעופה האזרחית בישראל מגיע לנקודת הכרעה: המועצה הארצית לתכנון ובנייה תכריע ביום שלישי הקרוב בין שתי חלופות להקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג - רמת דוד בצפון או נבטים בדרום. ההחלטה, שתשפיע על עתידה האסטרטגי והכלכלי של המדינה לעשורים הבאים, מלווה במאבק ציבורי ופוליטי חסר תקדים בין תומכי שתי החלופות.
לפי ישראל היום, חלופת רמת דוד, הנתמכת על ידי עשרות ראשי ערים ומועצות בצפון, מוצגת כמנוף לפיתוח כלכלי של האזור כולו. התומכים מדגישים את הפוטנציאל התיירותי, התעסוקתי והתשתיתי שיביא עמו הפרויקט. משה קונינסקי, ראש עיריית כרמיאל, רואה בשדה התעופה "מנוע צמיחה חיוני לצפון", במיוחד בתקופה בה האזור זקוק לשיקום, בעוד יו"ר עמותת "לב בגליל" מדגיש את חשיבותו כמענה לעומס הגובר בנתב"ג.

מנגד, המתנגדים להקמת השדה ברמת דוד, ובראשם שלומית שיחור רייכמן, ראשת המועצה האזורית עמק יזרעאל, מזהירים מפני השלכות הרסניות על האזור. הם מצביעים על הצורך בפינוי אלפי תושבים, הגבלות בנייה על כ-120,000 יחידות דיור, ועלות עודפת של 8 מיליארד שקלים בהשוואה לחלופת נבטים. יתרה מכך, הם טוענים כי הצפון זקוק למיגון ביטחוני ולא לשדה תעופה שעלול לפגוע בביטחון התושבים.
כחלק מפעילות המועצה והעומד בראשה אסף אוברלנדר לחיזוק הקשר עם השלטון המרכזי התארח ברמת ישי ביום חמישי האחרון שר החקלאות אבי דיכטר לפגישה בה השתתפו ראש המועצה אסף אוברלנדר, מ"מ ראש המועצה מיכאל שלמה, סגן ראש המועצה שלומי מפודה, מנהלת האגף לתכנון אסטרטגי טלי חגי, מהנדסת המועצה נעמה נאמן-מזרחי ומ"מ הווטרינרית דר' הדס תייר.
אוברלנדר העלה על הפרק מספר סוגיות ובהן: הוראת שעה למניעת ירי בשדות לצייד בתקופה רגישה זו,  סיוע בתקצוב פעולות עיקור וסירוס חתולי רחוב, סיוע בקבלת קולות קוראים, נושא אליו נדרש השר והבטיח לסייע. כמו כן עלו על הפרק סוגיית גביית הארנונה ושטחי חוות נווה יער שהיא יחידת סמך במשרד החקלאות והמשך התרחבות רמת ישי לכיוון צפון נושא אחר שעלה מאבק הרשויות ומטה התושבים להקמת שדה תעופה בינלאומי משלים בנבטים בדרום ולא ברמת ישי. השר הביע את עמדת המשרד המתנגדת לכך בשל הפגיעה הצפויה בחקלאות במיוחד על רקע המאמץ של המשרד לייצר בטחון תזונתי למדינת ישראל שהיא למעשה "מדינת אי". ראש המועצה הודה לשר דיכטר על האוזן הקשבת וציין כי יעמוד בקשר עם גורמי המקצוע במשרד 
החלטת המועצה הארצית, הצפויה להתקבל לאחר דיונים ממושכים, תסמן נקודת מפנה בתכנון האסטרטגי של מדינת ישראל. ההכרעה תשפיע לא רק על עתיד התעופה האזרחית, אלא גם על מגמות הפיתוח האזורי, הפיזור הדמוגרפי והצמיחה הכלכלית של המדינה בעשורים הקרובים.
תגובות לכתבה(40):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 29.
    הוציאו את הראש מהישבן..
    יואל הנביא 11/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שתי החלופות שהוצגו, אינן טובות.. הקמת שדה תעופה, ברמת דוד, תפגע בחקלאות ובחקלאים באזור, וכידוע, איננו משופעים, בשטחים חקלאיים.. ותפגע גם, באיכות החיים של תושבי האזור, הן בשל זיהום האוויר והן בשל הרעש הבלתי נסבל, ממנועי המטוסים.. בדרום, קיים, כבר, שדה תעופה, בסמוך לאילת, והוא שדה תעופה רמון, כך, שאין צורך, בשדה תעופה נוסף, בלתי יעיל ומיותר.. יש לשקול את הארכת מסלולי הטיסה, הקיימים, בשדה התעופה, בחיפה (שליד בסיס הטכני של חיל האוויר), אל תוך הים, לאחר ייבוש שטחי מים.. שדה התעופה בחיפה, הוציא טיסות, לאירופה ולאילת, כך שהדבר הנכון, לעשותו, הוא לבחור בו, כחלופה המתאימה, דבר, שעשוי, להעניק תנופה, הן למפעלים בצפון, העוסקים ביצוא, למדינות באירופה, והן לתיירות בצפון..
    סגור
  • 28.
    שדה תעופה תחת חיזבאללה (ל"ת)
    מן 11/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 27.
    לא בעמק
    אפרת 11/2024/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בשום אופן לא בעמק יזרעאל
    סגור
  • 26.
    בדואים
    נתן 11/2024/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יופי עכשיו הבדואים יהנו עוד יותר מטיסות .עם כל הכסף השחור ושל ביטוח לאומי . עוד ועוד חנויות של בדואים בנמל . פוטקשיין קידום החברה הערבית . לא מגיע להם
    סגור
  • 25.
    שיקימו גם וגם! מה האפליות האלו בין הצפון לדרום (ל"ת)
    נעמה 11/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • לא רק שבסיס רמת דוד, הוא אסטרטגי צבאית
    . 11/2024/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אלא גם אף אחד פה לא רוצה נמל תעופה, חוץ מכמה עסקנים פוליטים. אנחנו מוחים נגדו. פשוט רוצים ירוק ושקט. הנגב צריך פיתוח ולהסדיר את האנרכיה שהולכת שם. בן גוריון צדק כל הזמן. את הנגב מוכרחים לפתח. יש פה רכבת, שיחברו אותה למרכז. אנחנו לא רוצים להפוך לחלק מגוש דן.
    סגור
  • 24.
    עכשיו הבדואים יגנבו גם מטוסים. מהמם ובהצלחה לטסים. (ל"ת)
    דוד 11/2024/11
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 23.
    נבטים כי הגיעה הזמן לפתח את הדרום
    אזרח 11/2024/11
    הגב לתגובה זו
    4 1
    נבטים ולצד זה תקימו עוד ישובים ומרכזי תעסוקה הדרום זה אחד מחבלי הארץ היפים שלנו תשמרו עליו ותפתחו אותו
    סגור
  • צודק לחלוטין, בתור אחד שגר צמוד לרמת דוד,
    . 11/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אף אחד לא רוצה פה נמל תעופה חוץ מכמה עסקנים פוליטים. אנחנו לא רוצים להרוס את הצפון ולהיות חלק מגוש דן. יש רכבת - שיחברו אותה למרכז. את הנגב חייבים לפתח ולהסדיר את האנרכיה שם.
    סגור
  • 22.
    נתבג 2
    שימי 11/2024/11
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לדעתי צריך להיבנה בדרום הארץ
    סגור
  • עברית, רבותי
    יואל הנביא 11/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין כותבים, להיבנה... אלא, להיבנות... שוב, נא, אל ספסל ביה"ס היסודי, ולמד עברית, בטרם תפלוט, את הבליך..
    סגור
  • 21.
    עוד פיל לבן באם בדרום.תרחיבו את שדה אילת וזהו (ל"ת)
    אבי חיפה 11/2024/11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 20.
    מה זה המקומות הלא פרקטיים האלה? את מי זה ישמש? (ל"ת)
    עוד נפילה כמו רמון 11/2024/11
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 19.
    צריך לחשוב גם על טובת המשתמשים בשדה
    שלמה 11/2024/11
    הגב לתגובה זו
    4 0
    האם נראה לכם הגיוני שתושבים מהצפון, קריות, עכו, נהרייה ועוד יצטרכו לנסוע 500 ק"מ לכיוון כדי להגיע לשדה תעופה
    סגור
  • הם יעלו בנתבג או שיקחו מטוס משדה התעופה בחיפה לשדה החד (ל"ת)
    דוד 11/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 18.
    שדה תעופה. לא סופי
    שלום 11/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל חודש מחליטים אחרת.
    סגור
  • 17.
    צוחק על כל השאר
    מוצי 11/2024/11
    הגב לתגובה זו
    2 2
    השאלה היחידה היא למי רגב צריכה ללקק יותר לדרום או לצפון
    סגור
  • 16.
    אני בעד נבטים כי...
    דוד 11/2024/11
    הגב לתגובה זו
    5 1
    לצפון יש את נמל תעופה חיפה + פוטנציאל לקווי מעבורת מנמל חיפה + רכבת ישירה לנתב"ג שבעתיד תיסע גם 250 קמ"ש. מה שכן זה לפתוח מחדש נמל תעופה באצבע הגליל (מחניים או קריית שמונה) לטיסות מסחריות לאילת, באר שבע (נבטים) ואפילו לנתב"ג (לטובת טיסות המשך לחו"ל).
    סגור
  • אני גר צמוד לרמת דוד...
    . 11/2024/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כולם פה שונאים את המחשבה של נמל תעופה פה, חוץ מכמה עסקנים פוליטים. אנחנו לא רוצים להיות,חלק מגוש דן, יש רכבת - שיחברו אותה למרכז. את הנגב מוכרחים לפתח ולהסדיר את האנרכיה שם קודם כל בשביל האסטרטגיה הדמוגרפית. בישראל תכף יהיו 20 מיליון איש. איפה נשים את כולם?
    סגור
  • חחחחח
    חחחח 11/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חוסר הבנה מוחלט בלעשות כסף,בפיתוח תשתיות,בחשיבה לרחוק ,בהבנה מה הצורך בנמל ומה מחזיק אותו קיין כתבת תגובה שמבוססת על חוסר ידע הרעיון בינוני
    סגור
  • 15.
    יש פתרון
    א ב 11/2024/11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שיקימו גם וגם איפה הבעיה
    סגור
  • 14.
    יש כבר שדה תעופה בדרום. רמון
    טמטום 11/2024/11
    הגב לתגובה זו
    5 5
    למה צריך עוד אחד???
    סגור
  • אני גר צמוד לרמת דוד. נמל תעופה פה זה נוראי.
    . 11/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כפרה, רמון זה ליד אילת. חייבים להסדיר ולפתח את הנגב. אסטרטגיה דמוגרפית.
    סגור
  • כי זה פיל לבן ולא שימושי
    ספי 11/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא כל תושבי הדרום יכולים להגיע אליו הוא ממש מרוחק כבר עדיף לנסוע לבן גוריון.
    סגור
  • נבטים זה מרכז הארץ מבחינה גיאוגרפית (ל"ת)
    דוד 11/2024/11
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 13.
    ברור שעדיף פיתוח הנגב (ל"ת)
    המבין שהבין 11/2024/11
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 12.
    א
    אבנר 11/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מחלק את הטרמינל ל 2 ו 3 רמת דוד לכיוון אסיה רוסיה סעודיה בדרום לכיוון אפריקה באירופה שרמינל 1 לכל הטיסות מעל עשר שעות
    סגור
  • 11.
    תרחיבו את חיפה, תפתחו שדות תעופה קטנים
    החתול שמיל 11/2024/11
    הגב לתגובה זו
    5 2
    כמו בכל מדינה נורמלית. לא צריך להרוס אזור שלם ישנו שדה תעופה בחיפה, יש בו טרמינל והוא קרוב לתחבורה רצינית ויש רק לחברה. תאריכו מסלול. כל עיר גדולה צריכה שדה תעופה קטן לתעופה פנים ארצית או טיסות לאזור הקרוב כמו קפריסין, יוון באירופה הקרובה
    סגור
  • 10.
    לא צריך
    ישראלי 11/2024/11
    הגב לתגובה זו
    4 3
    הכתבה מתארת מציאות מלפני המלחמה. כרגע נתב"ג בקושי עובד על טרמינל 3. עד שהתיירות לישראללא תחזור לרמתה מלפני המלחמה, לא צריך להוציא שקל על שדה נוסף.
    סגור
  • 9.
    טימטום
    בן גור 11/2024/11
    הגב לתגובה זו
    4 3
    באמצע שום מקום, עם תחבורה ציבורית שלא עובדת חצי יום וכל סוף שבוע. בהצלחה עם הפיל הלבן...
    סגור
  • 8.
    שדות תעופה חדשים
    לי 11/2024/11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ישראל זקוקה לשני שדות תעופה נוספים אחד ברמת דוד והשני הנבטים, בנוסף לבסיסי צי ימי ואווירי באופירה סיני
    סגור
  • בסיס ימי ואוירי באופירה.. רעיון מצויין
    בני 11/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רק שאם היית כאן ב45 השנים האחרונות היית מבין שהאיזור כבר לא שלנו...
    סגור
  • 7.
    חייבים בצפון! (ל"ת)
    אחד העם 11/2024/11
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 6.
    זה ברור שהבייס יכריעאת המושחת לדרום
    הכי שקוף 11/2024/11
    הגב לתגובה זו
    2 4
    יש כבר שדה בדרום ברמון אבל רגב דנילןביץ ושאר אשפת הליכוד ישכנעו את מושחתיהו ללכת על הדרום ומושחת כמו מושחת ילך על זה גם אם בניגוד לאינטרס הלאומי
    סגור
  • 5.
    חבל על הקרקע החקלאית והנוף הנשקף מהכרמל. לכו למדבר (ל"ת)
    איציק 11/2024/11
    הגב לתגובה זו
    10 3
    סגור
  • 4.
    מצד אחד מדבר וחול, מהצד השני האזור הכי ירוק בישראל
    אחד שמבין 11/2024/11
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מעבר לפגיעה בטבע, איפה ההגיון הכלכלי? חיפה היא בירת הצפון, יש לד שדה תעופה במרחק של 20 דקות מרמת דוד, אפשר להאריך ולהכפיל ואף לשלש את מספר המסלולים. כל הרכבות בצפון עוברת דרך העיר, עורק תחבורה ראשי, נמל, רכבות, רכבלים, רכבות קלות, מטרונית יש הכל חוץ משדה תעופה.
    סגור
  • 3.
    רוב האנשים נוסעים ברכב לאילת למה ? אין טיסות אפקטביות
    הצחקתם 11/2024/11
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מי שרוצה לטוס היום מהצפון לחול או אילת לוקח לו שעות של זמן וים של כסף להגיע לנתב"ג
    סגור
  • 2.
    בומבסטית
    מאיר 11/2024/11
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כתב מטופש עדיין אין החלטה
    סגור
  • 1.
    בצפון
    מיקי 11/2024/11
    הגב לתגובה זו
    6 8
    חייבים שדה תעופה בצפון!!! תעסוקה, תעסוקה, תעסוקה!!!!
    סגור
  • ו...
    אבי 11/2024/11
    הגב לתגובה זו
    2 2
    ובכל מתיחות בטחונית מחשש לשיגורים מלבנון יעצרו טיסות וייסגרו את נמל התעופה. חברות זרות לא יטוסו ותעסוקה תעסוקה תעסוקה?
    סגור