תיירות
נתב"ג 2 יוקם בישראל: היעד המפתיע שייבחר לבנייתו הוכרע?
חלופת רמת דוד, הנתמכת על ידי עשרות ראשי ערים ומועצות בצפון, מוצגת כמנוף לפיתוח כלכלי של האזור כולו, חלופת נבטים זוכה לתמיכה נרחבת מצד מנהיגי הדרום ובכירים בממשלה. רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע, ובני ביטון, ראש עיריית דימונה, רואים בה הזדמנות היסטורית לפיתוח הנגב וליצירת איזון דמוגרפי במדינה
מאבק היסטורי על עתיד התעופה האזרחית בישראל מגיע לנקודת הכרעה: המועצה הארצית לתכנון ובנייה תכריע ביום שלישי הקרוב בין שתי חלופות להקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג - רמת דוד בצפון או נבטים בדרום. ההחלטה, שתשפיע על עתידה האסטרטגי והכלכלי של המדינה לעשורים הבאים, מלווה במאבק ציבורי ופוליטי חסר תקדים בין תומכי שתי החלופות.
לפי ישראל היום, חלופת רמת דוד, הנתמכת על ידי עשרות ראשי ערים ומועצות בצפון, מוצגת כמנוף לפיתוח כלכלי של האזור כולו. התומכים מדגישים את הפוטנציאל התיירותי, התעסוקתי והתשתיתי שיביא עמו הפרויקט. משה קונינסקי, ראש עיריית כרמיאל, רואה בשדה התעופה "מנוע צמיחה חיוני לצפון", במיוחד בתקופה בה האזור זקוק לשיקום, בעוד יו"ר עמותת "לב בגליל" מדגיש את חשיבותו כמענה לעומס הגובר בנתב"ג.
מנגד, המתנגדים להקמת השדה ברמת דוד, ובראשם שלומית שיחור רייכמן, ראשת המועצה האזורית עמק יזרעאל, מזהירים מפני השלכות הרסניות על האזור. הם מצביעים על הצורך בפינוי אלפי תושבים, הגבלות בנייה על כ-120,000 יחידות דיור, ועלות עודפת של 8 מיליארד שקלים בהשוואה לחלופת נבטים. יתרה מכך, הם טוענים כי הצפון זקוק למיגון ביטחוני ולא לשדה תעופה שעלול לפגוע בביטחון התושבים.
חלופת נבטים זוכה לתמיכה נרחבת מצד מנהיגי הדרום ובכירים בממשלה. רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע, ובני ביטון, ראש עיריית דימונה, רואים בה הזדמנות היסטורית לפיתוח הנגב וליצירת איזון דמוגרפי במדינה. תמיכה זו מקבלת גיבוי פרלמנטרי מחברי כנסת המקדמים הצעת חוק למיקוד המאמצים בנבטים, בטענה כי קיים קונצנזוס רחב בעד הקמת השדה בנגב.
עוד ב-
החלטת המועצה הארצית, הצפויה להתקבל לאחר דיונים ממושכים, תסמן נקודת מפנה בתכנון האסטרטגי של מדינת ישראל. ההכרעה תשפיע לא רק על עתיד התעופה האזרחית, אלא גם על מגמות הפיתוח האזורי, הפיזור הדמוגרפי והצמיחה הכלכלית של המדינה בעשורים הקרובים.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(40):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
29.הוציאו את הראש מהישבן..יואל הנביא 11/2024/12הגב לתגובה זו0 0שתי החלופות שהוצגו, אינן טובות.. הקמת שדה תעופה, ברמת דוד, תפגע בחקלאות ובחקלאים באזור, וכידוע, איננו משופעים, בשטחים חקלאיים.. ותפגע גם, באיכות החיים של תושבי האזור, הן בשל זיהום האוויר והן בשל הרעש הבלתי נסבל, ממנועי המטוסים.. בדרום, קיים, כבר, שדה תעופה, בסמוך לאילת, והוא שדה תעופה רמון, כך, שאין צורך, בשדה תעופה נוסף, בלתי יעיל ומיותר.. יש לשקול את הארכת מסלולי הטיסה, הקיימים, בשדה התעופה, בחיפה (שליד בסיס הטכני של חיל האוויר), אל תוך הים, לאחר ייבוש שטחי מים.. שדה התעופה בחיפה, הוציא טיסות, לאירופה ולאילת, כך שהדבר הנכון, לעשותו, הוא לבחור בו, כחלופה המתאימה, דבר, שעשוי, להעניק תנופה, הן למפעלים בצפון, העוסקים ביצוא, למדינות באירופה, והן לתיירות בצפון..סגור
-
28.שדה תעופה תחת חיזבאללה (ל"ת)מן 11/2024/12הגב לתגובה זו0 0סגור
-
27.לא בעמקאפרת 11/2024/12הגב לתגובה זו1 0בשום אופן לא בעמק יזרעאלסגור
-
26.בדואיםנתן 11/2024/12הגב לתגובה זו1 0יופי עכשיו הבדואים יהנו עוד יותר מטיסות .עם כל הכסף השחור ושל ביטוח לאומי . עוד ועוד חנויות של בדואים בנמל . פוטקשיין קידום החברה הערבית . לא מגיע להםסגור
-
25.שיקימו גם וגם! מה האפליות האלו בין הצפון לדרום (ל"ת)נעמה 11/2024/11הגב לתגובה זו0 0סגור
- טען עוד
-
לא רק שבסיס רמת דוד, הוא אסטרטגי צבאית. 11/2024/12הגב לתגובה זו1 0אלא גם אף אחד פה לא רוצה נמל תעופה, חוץ מכמה עסקנים פוליטים. אנחנו מוחים נגדו. פשוט רוצים ירוק ושקט. הנגב צריך פיתוח ולהסדיר את האנרכיה שהולכת שם. בן גוריון צדק כל הזמן. את הנגב מוכרחים לפתח. יש פה רכבת, שיחברו אותה למרכז. אנחנו לא רוצים להפוך לחלק מגוש דן.סגור
-
24.עכשיו הבדואים יגנבו גם מטוסים. מהמם ובהצלחה לטסים. (ל"ת)דוד 11/2024/11הגב לתגובה זו5 0סגור
-
23.נבטים כי הגיעה הזמן לפתח את הדרוםאזרח 11/2024/11הגב לתגובה זו4 1נבטים ולצד זה תקימו עוד ישובים ומרכזי תעסוקה הדרום זה אחד מחבלי הארץ היפים שלנו תשמרו עליו ותפתחו אותוסגור
-
צודק לחלוטין, בתור אחד שגר צמוד לרמת דוד,. 11/2024/12הגב לתגובה זו0 1אף אחד לא רוצה פה נמל תעופה חוץ מכמה עסקנים פוליטים. אנחנו לא רוצים להרוס את הצפון ולהיות חלק מגוש דן. יש רכבת - שיחברו אותה למרכז. את הנגב חייבים לפתח ולהסדיר את האנרכיה שם.סגור
-
22.נתבג 2שימי 11/2024/11הגב לתגובה זו2 1לדעתי צריך להיבנה בדרום הארץסגור
-
עברית, רבותייואל הנביא 11/2024/12הגב לתגובה זו0 0אין כותבים, להיבנה... אלא, להיבנות... שוב, נא, אל ספסל ביה"ס היסודי, ולמד עברית, בטרם תפלוט, את הבליך..סגור
-
21.עוד פיל לבן באם בדרום.תרחיבו את שדה אילת וזהו (ל"ת)אבי חיפה 11/2024/11הגב לתגובה זו1 1סגור
-
20.מה זה המקומות הלא פרקטיים האלה? את מי זה ישמש? (ל"ת)עוד נפילה כמו רמון 11/2024/11הגב לתגובה זו4 0סגור
-
19.צריך לחשוב גם על טובת המשתמשים בשדהשלמה 11/2024/11הגב לתגובה זו4 0האם נראה לכם הגיוני שתושבים מהצפון, קריות, עכו, נהרייה ועוד יצטרכו לנסוע 500 ק"מ לכיוון כדי להגיע לשדה תעופהסגור
-
הם יעלו בנתבג או שיקחו מטוס משדה התעופה בחיפה לשדה החד (ל"ת)דוד 11/2024/11הגב לתגובה זו0 2סגור
-
18.שדה תעופה. לא סופישלום 11/2024/11הגב לתגובה זו0 0כל חודש מחליטים אחרת.סגור
-
17.צוחק על כל השארמוצי 11/2024/11הגב לתגובה זו2 2השאלה היחידה היא למי רגב צריכה ללקק יותר לדרום או לצפוןסגור
-
16.אני בעד נבטים כי...דוד 11/2024/11הגב לתגובה זו5 1לצפון יש את נמל תעופה חיפה + פוטנציאל לקווי מעבורת מנמל חיפה + רכבת ישירה לנתב"ג שבעתיד תיסע גם 250 קמ"ש. מה שכן זה לפתוח מחדש נמל תעופה באצבע הגליל (מחניים או קריית שמונה) לטיסות מסחריות לאילת, באר שבע (נבטים) ואפילו לנתב"ג (לטובת טיסות המשך לחו"ל).סגור
-
אני גר צמוד לרמת דוד.... 11/2024/12הגב לתגובה זו1 0כולם פה שונאים את המחשבה של נמל תעופה פה, חוץ מכמה עסקנים פוליטים. אנחנו לא רוצים להיות,חלק מגוש דן, יש רכבת - שיחברו אותה למרכז. את הנגב מוכרחים לפתח ולהסדיר את האנרכיה שם קודם כל בשביל האסטרטגיה הדמוגרפית. בישראל תכף יהיו 20 מיליון איש. איפה נשים את כולם?סגור
-
חחחחחחחחח 11/2024/11הגב לתגובה זו0 0חוסר הבנה מוחלט בלעשות כסף,בפיתוח תשתיות,בחשיבה לרחוק ,בהבנה מה הצורך בנמל ומה מחזיק אותו קיין כתבת תגובה שמבוססת על חוסר ידע הרעיון בינוניסגור
-
15.יש פתרוןא ב 11/2024/11הגב לתגובה זו3 0שיקימו גם וגם איפה הבעיהסגור
-
14.יש כבר שדה תעופה בדרום. רמוןטמטום 11/2024/11הגב לתגובה זו5 5למה צריך עוד אחד???סגור
-
אני גר צמוד לרמת דוד. נמל תעופה פה זה נוראי.. 11/2024/12הגב לתגובה זו0 0כפרה, רמון זה ליד אילת. חייבים להסדיר ולפתח את הנגב. אסטרטגיה דמוגרפית.סגור
-
כי זה פיל לבן ולא שימושיספי 11/2024/11הגב לתגובה זו0 0לא כל תושבי הדרום יכולים להגיע אליו הוא ממש מרוחק כבר עדיף לנסוע לבן גוריון.סגור
-
נבטים זה מרכז הארץ מבחינה גיאוגרפית (ל"ת)דוד 11/2024/11הגב לתגובה זו4 0סגור
-
13.ברור שעדיף פיתוח הנגב (ל"ת)המבין שהבין 11/2024/11הגב לתגובה זו4 1סגור
-
12.אאבנר 11/2024/11הגב לתגובה זו0 2מחלק את הטרמינל ל 2 ו 3 רמת דוד לכיוון אסיה רוסיה סעודיה בדרום לכיוון אפריקה באירופה שרמינל 1 לכל הטיסות מעל עשר שעותסגור
-
11.תרחיבו את חיפה, תפתחו שדות תעופה קטניםהחתול שמיל 11/2024/11הגב לתגובה זו5 2כמו בכל מדינה נורמלית. לא צריך להרוס אזור שלם ישנו שדה תעופה בחיפה, יש בו טרמינל והוא קרוב לתחבורה רצינית ויש רק לחברה. תאריכו מסלול. כל עיר גדולה צריכה שדה תעופה קטן לתעופה פנים ארצית או טיסות לאזור הקרוב כמו קפריסין, יוון באירופה הקרובהסגור
-
10.לא צריךישראלי 11/2024/11הגב לתגובה זו4 3הכתבה מתארת מציאות מלפני המלחמה. כרגע נתב"ג בקושי עובד על טרמינל 3. עד שהתיירות לישראללא תחזור לרמתה מלפני המלחמה, לא צריך להוציא שקל על שדה נוסף.סגור
-
9.טימטוםבן גור 11/2024/11הגב לתגובה זו4 3באמצע שום מקום, עם תחבורה ציבורית שלא עובדת חצי יום וכל סוף שבוע. בהצלחה עם הפיל הלבן...סגור
-
8.שדות תעופה חדשיםלי 11/2024/11הגב לתגובה זו2 0ישראל זקוקה לשני שדות תעופה נוספים אחד ברמת דוד והשני הנבטים, בנוסף לבסיסי צי ימי ואווירי באופירה סיניסגור
-
בסיס ימי ואוירי באופירה.. רעיון מצוייןבני 11/2024/11הגב לתגובה זו0 1רק שאם היית כאן ב45 השנים האחרונות היית מבין שהאיזור כבר לא שלנו...סגור
-
7.חייבים בצפון! (ל"ת)אחד העם 11/2024/11הגב לתגובה זו4 3סגור
-
6.זה ברור שהבייס יכריעאת המושחת לדרוםהכי שקוף 11/2024/11הגב לתגובה זו2 4יש כבר שדה בדרום ברמון אבל רגב דנילןביץ ושאר אשפת הליכוד ישכנעו את מושחתיהו ללכת על הדרום ומושחת כמו מושחת ילך על זה גם אם בניגוד לאינטרס הלאומיסגור
-
5.חבל על הקרקע החקלאית והנוף הנשקף מהכרמל. לכו למדבר (ל"ת)איציק 11/2024/11הגב לתגובה זו10 3סגור
-
4.מצד אחד מדבר וחול, מהצד השני האזור הכי ירוק בישראלאחד שמבין 11/2024/11הגב לתגובה זו4 0מעבר לפגיעה בטבע, איפה ההגיון הכלכלי? חיפה היא בירת הצפון, יש לד שדה תעופה במרחק של 20 דקות מרמת דוד, אפשר להאריך ולהכפיל ואף לשלש את מספר המסלולים. כל הרכבות בצפון עוברת דרך העיר, עורק תחבורה ראשי, נמל, רכבות, רכבלים, רכבות קלות, מטרונית יש הכל חוץ משדה תעופה.סגור
-
3.רוב האנשים נוסעים ברכב לאילת למה ? אין טיסות אפקטביותהצחקתם 11/2024/11הגב לתגובה זו4 0מי שרוצה לטוס היום מהצפון לחול או אילת לוקח לו שעות של זמן וים של כסף להגיע לנתב"גסגור
-
2.בומבסטיתמאיר 11/2024/11הגב לתגובה זו2 1כתב מטופש עדיין אין החלטהסגור
-
1.בצפוןמיקי 11/2024/11הגב לתגובה זו6 8חייבים שדה תעופה בצפון!!! תעסוקה, תעסוקה, תעסוקה!!!!סגור
-
ו...אבי 11/2024/11הגב לתגובה זו2 2ובכל מתיחות בטחונית מחשש לשיגורים מלבנון יעצרו טיסות וייסגרו את נמל התעופה. חברות זרות לא יטוסו ותעסוקה תעסוקה תעסוקה?סגור