נדל"ן ותשתיות

"הפער בנינו לארה"ב ואירופה הולך ומתרחב": בכירי הנדל"ן נגד בנק ישראל

לאחר שבנק ישראל החליט להותיר את הריבית לא שינוי ברמה של 4.5%, בכירים בענף הנדל"ן יוצאים בחריפות נגד בנק ישראל, ההתנהלות של הממשלה והשפעת המהלך על שוק הנדל"ן המקומי
מערכת ice | 
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
אתמול (רביעי), בנק ישראל הודיע שבהתאם לתחזיות המוקדמות הוחלט להותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 4.5%. באותה העת, מתוך ההנחה שהמלחמה העצימה שישראל מנהלת בכמה חזיתות במקביל תימשך גם ב-2025, בבנק ישראל עדכנו על ירידה בתחזיות לשנה כולה ולשנה הבאה. בכירים בשוק הנדל"ן המקומי, התייחסו להחלטה של הבנק והעומד בראשו הנגיד פרופ' אמיר ירון.
רוני מזרחי, יו"ר ובעלי קבוצת מזרחי ובניו: "לצערי הולך ומתרחב הפער בין שער הריבית אצלנו לבין ארצות הברית ואירופה, זאת לאחר שהנגיד האמריקאי הוריד בימים אלה את שער הריבית ב-0.3 אחוזים. גם התפיסה של נגיד בנק ישראל ששער ריבית גבוה ימנע אינפלציה במשק לא רק שנכשל אלא אף גרם לחוסר וודאות בשווקים ולעלייה תלולה בצריכה כולל זינוק במחירי הנדל"ן. טוב יעשה הנגיד אם יעשה חישוב מסלול מחדש!".

רוני מזרחי, קרדיט לצילום: מנחם עוז
צאלה רוזנבלום עמור, מנכ"לית קבוצת מ. אביב: "החלטת הריבית כבודה במקומה מונח, אולם הבעיה העיקרית נותרה והייתה הקושי הגדל והולך של רבבות לוקחי משכנתאות לעמוד בנטל ההחזר החודשי ובד בבד הקושי של קבלנים רבים שנטלו מימון מהבנקים. עובדה זו גם מהווה מכשול במכרזי רמ"י כשיותר ויותר קבלנים חוששים, ובצדק רב, לגשת למכרזים מה שכמובן יקשה בתקופה המאתגרת הזאת במיוחד להגדיל כנדרש את היצע הדיור!".

צאלה רוזנבלום עמור, קרדיט: ליאת מנדל
אמיר רוזנבלום, יועץ מומחה לניהול ואחזקת מבנים ונכסי משקיעים ובעלי עידן ש.נ.י: "מחד גיסא אין לי ספק, שכוונתו של הנגיד טובה, ובמיוחד לאור טלטלת המשק הישראלי בעקבות המלחמה המתמשכת והורדת דירוג האשראי של מדינת ישראל. מאידך גיסא אני סבור שעל בנק ישראל, בשיתוף כל ההנהגה הכלכלית, לגלות הרבה יותר יצירתיות על מנת לאושש את השוק וגם, זו אינה מילה גסה, להחזיר למדינת ישראל את המשקיעים!".

אמיר רוזנבלום, קרדיט: יח"צ
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה