נדל"ן ותשתיות

מקורות תשבור את השוק? אלו החברות שיהנו ממאגר ספקי החשמל

מאגר ספקי החשמל של מקורות צפוי לצאת לדרך בפעם הראשונה בעוד פרק זמן קצר, ומי שיהנו ממנו הן בין היתר שיכון ובינוי אנרגיה, אנלייט ופאוורג'ן. החברה היא צרכן החשמל האזרחי הגדול בישראל, עם כ-4% עד 5% מסך החשמל המופק, שהסתכמו ב-860 מיליון שקל ב-2023
מערכת ice | 
עמית לנג מנכ''ל מקורות (צילום מקורות, יוטיוב/ מקורות, vecteezy, freepik)
מאגר ספקי החשמל של מקורות צפוי לצאת לדרך בפעם הראשונה בעוד פרק זמן קצר, ומי שיהנו ממנו הן בין היתר שיכון ובינוי אנרגיה, אנלייט ופאוורג'ן. הקמת המאגר היא מהלך המאפשר לשחקניות בשוק החשמל להיות מוגדרות כספקיות חשמל של חברת מקורות ובכך להקל את ההליך להשלמת רכישת החשמל.
לפי דיווח של עדיאל איתן מוסטקי בכלכליסט,  מאגר ספקי החשמל של מקורות, הוא שינוי של אופן רכישת החשמל על ידי החברה. החברה היא צרכן החשמל האזרחי הגדול בישראל, עם כ-4% עד 5% מסך החשמל המופק, שהסתכמו ב-860 מיליון שקל ב-2023. המאגר עצמו נותר פתוח, ויתר ספקיות החשמל יכולות לבחור להצטרף בעתיד. 
עד הקמת המאגר הייתה רוכשת מקורות את החשמל בהסכמים ארוכי טווח, למשל עד 10 שנים, מיצרנית חשמל גדולה למתקן ספציפי. לפי הדיווח של מוסטקי בכלכליסט, כבר בתקופה הקרובה במקורות צופים להשתמש במאגר בפעם הראשונה לשני מתקנים בדרום הארץ, ובהמשך גם למספר מתקנים בירושלים. גם הקמת מתקנים חדשים של מקורות בהתאם לתוכנית הפיתוח של החברה, ירכשו חשמל באמצעות המאגר. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה