נדל"ן ותשתיות

מלחמת נדל"ן בעיר המבוקשת: מי יזכה בפרויקט שתקוע 12 שנים?

חברת אורון נדל"ן הודיעה על זכייתה במכרז דיירים לפרויקט פינוי-בינוי בחלק מהמתחם, ובכך הציתה מחדש את המאבק על השליטה בפרויקט. חברת צים-בהרי, שפעלה במתחם במשך כמעט 12 שנים, טוענת כי היא עדיין בעלת הזכויות במקום. המצב הסבוך נוצר לאחר פירוק שותפות ומהלכים עסקיים מורכבים בין היזמים המעורבים
מערכת ice | 
אילוסטרציה AI
רחוב האלון בשכונת רמות ויצמן ביבנה הפך לזירת קרב בין יזמי נדל"ן. התוכנית להתחדשות עירונית ברחוב, שאושרה ב-2016, מאפשרת בנייה של למעלה מ-1,000 דירות חדשות במקום 166 הדירות הישנות - יחס גבוה במיוחד ההופך את הפרויקט לרווחי עבור היזמים. אך למרות הפוטנציאל הכלכלי העצום, הפרויקט נתקע במשך שנים ללא התקדמות משמעותית.
לאחרונה, חברת אורון נדל"ן הודיעה על זכייתה במכרז דיירים לפרויקט פינוי-בינוי בחלק מהמתחם, ובכך הציתה מחדש את המאבק על השליטה בפרויקט. חברת צים-בהרי, שפעלה במתחם במשך כמעט 12 שנים, טוענת כי היא עדיין בעלת הזכויות במקום. המצב הסבוך נוצר לאחר פירוק שותפות ומהלכים עסקיים מורכבים בין היזמים המעורבים.

בינתיים, הדיירים ברחוב האלון מוצאים עצמם במרכזו של סכסוך מורכב. חלקם אף פונו מדירותיהם לדירות שכורות בציפייה לפרויקט שלא יצא לפועל, ונאלצו לחזור לבתיהם הישנים לאחר שנה. עם זאת, חלק מהדיירים תומכים בעסקה החדשה עם אורון, וטוענים כי הם אלו שצריכים להחליט עם מי לעבוד.
המאבק על רחוב האלון מדגים את המורכבות והאתגרים בפרויקטים של התחדשות עירונית בישראל. מצד אחד, הפוטנציאל לרווח גדול מושך יזמים רבים. מצד שני, הסיבוכים המשפטיים והבירוקרטיים, יחד עם האינטרסים המנוגדים של הצדדים השונים, מקשים על מימוש הפרויקטים.
כעת, כל הצדדים ממתינים להתפתחויות הבאות. האם אורון תצליח לקדם את הפרויקט ולעמוד בלוחות הזמנים הצפופים? האם צים-בהרי יצליחו לשמור על זכויותיהם? ומה יעלה בגורלם של הדיירים? התשובות לשאלות אלו עשויות לא רק לעצב מחדש את רחוב האלון, אלא גם להשפיע על עתיד ההתחדשות העירונית בישראל כולה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה