נדל"ן ותשתיות

מכה לנוסעים בתחבורה הציבורית: הרכבת הקלה בעיכובי ענק

פתיחת הארכות הקו האדום בירושלים נדחתה לנובמבר. בקו הכחול הזכייניות מחפשות מחליפה לחברה הספרדית אשר פרשה מהמרכז. הקו הירוק ייפתח באיחור של יותר משנה. התפרעויות פלגים קיצוניים מהעדה החרדית נגד הקמת הקו במקטע בר-אילן גרמו לנזקים כבדים במהלך העבודות
מערכת ice | 
הרכבת הקלה בירושלים (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
הקו הירוק של הרכבת הקלה בירושלים ייפתח, במקרה הטוב, באיחור של יותר משנה. גם הארכות הקו האדום ייפתחו באיחור משמעותי, בחודש נובמבר, ובקו הכחול המתוכנן הזכייניות מחפשות מחליפה לחברה הספרדית שפרשה מהמכרז, לאחר שזכתה בו. מה, אם כך, יעלה בגורל אחד מכלי התחבורה המרכזיים בבירה? 
על פי דיווח של כתב גלובס אסף זגריזק, בירושלים מוקמים עתה עוד שני קווי רכבת קלה: הקו הירוק הוא הציר השני שיוקם, ויימתח משכונת גילה בדרומה של העיר לגבעה הצרפתית שבצפונה, והקו הכחול, השלישי שיפעל בבירה, יחבר את צפון העיר לדרומה מרמות עד גילה, ויצאו ממנו שלוחות שונות לשכונות העיר.
פתיחת הארכות הקו האדום, כפי שדווח בדוחותיה של שפיר לבורסה, נדחתה למחצית השנייה של השנה הנוכחית, לאחר שתוכננה לחודש יולי בשנה שעברה, וכעת, במסגרת הסדר חדש מול המדינה, נקבע התאריך לנובמבר השנה. הדיווח בגלובס מרחיב כי גם הקו הירוק נקלע לעיכובים. הפרויקט אמור היה להיפתח בתחילת 2025, אך נדחה.
שפיר דיווחה לבורסה לאחר הרבעון הראשון של השנה, כי "פעילות החברה במגזרי התשתיות והתעשייה הואטה כתוצאה ממחסור בכוח-אדם, בשל גיוס ללחימה של חלק מעובדי החברה לפרקי זמן שונים, מחסור בעובדים זרים (אשר חלקם עזבו לארץ מוצאם), איסור העסקתם של עובדי הרשות הפלסטינית בשטחי ישראל והיעדר פעילות או פעילות חלקית של קבלני משנה ושל לקוחות החברה".
בנוסף, הדיווח מוסיף כי התפרעויות פלגים קיצוניים מהעדה החרדית נגד הקמת הקו במקטע בר-אילן גרמו לנזקים כבדים במהלך העבודות, עד כדי כך שהמקטע לא נמסר עדיין לזכיין, ובאיחור של שנה. על כן, לא נקבע לו תאריך פתיחה על ידי הזכיין והמדינה, ולא ברור, באופן חריג למדי, מתי הרכבת תפעל שם.
מחברת שפיר נמסר בתגובה לפרסום בגלובס: "הזכיין והמדינה דנים במועד הפתיחה המעודכן של הארכות הקו האדום והקו הירוק, נוכח השפעות המלחמה. לאחר שיושג סיכום תפרסם המדינה הודעה רשמית בנושא".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה