נדל"ן ותשתיות

הערך של ענקית הנפט ירד ב-2 מיליארד דולר? "עלויות תאגידיות"

ביום שלישי הודיעה החברה כי תשהה זמנית את הבנייה במתקן הדלק הביולוגי שלה ברוטרדם, בהיקף של 820,000 טון בשנה, על רקע תנאי השוק הנוכחיים. בורסת הנפט גם צופה ירידת ערך שנייה של 600-800 מיליון דולר לאחר מס, לאחר שהחברה הסכימה למכור את מפעל הזיקוק והכימיקלים שלה בסינגפור
מערכת ice | 
חברת של בעמ Shell plc (צילום vecteezy, freepik, ויקיפדיה/ AntonioMartin)
ענקית האנרגיה של (Shell) ציינה היום (שישי) כי היא מצפה לספוג פגיעה לאחר ירידת ערך של עד 2 מיליארד דולר הקשורה בעיקר למפעלים שלה בסינגפור וברוטרדם. לדבריה, המסחר בחטיבת הגז המרכזית שלה ירד במהלך הרבעון האחרון.
ביום שלישי הודיעה החברה כי תשהה זמנית את הבנייה במתקן הדלק הביולוגי שלה ברוטרדם, בהיקף של 820,000 טון בשנה, על רקע תנאי השוק הנוכחיים. ההחלטה הובילה את חברת הנפט להעריך שהיא תחווה ירידת ערך לאחר מס של בין 600 מיליון דולר למיליארד דולר עבור מרכז רוטרדם כאשר תפרסם את תוצאות הרבעון השני ב-1 באוגוסט.
 
בורסת הנפט גם צופה ירידת ערך שנייה של 600-800 מיליון דולר לאחר מס, לאחר שהחברה הסכימה למכור את מפעל הזיקוק והכימיקלים שלה בסינגפור עוד במאי. החברה אמרה שהיא צופה כעת שהביצועים ברבעון השני של מסחר ואופטימיזציה בחטיבת גז הליבה יבואו בקנה אחד עם התקופה המקבילה אשתקד אך מתחת לרבעון הראשון של 2024 "בשל עונתיות".
"נרשמו עלויות תאגידיות גבוהות יותר ותוצאה ניטרלית מחטיבת הכימיקלים של החברה", אמרו אנליסטים ב-RBC Capital Market, וסימנו שבין אזורי הליבה והפעילות, כמויות הגז הטבעי הנוזלי היו "כצפוי, בעוד הייצור היה חזק יותר מההנחיות הקודמת, והמסחר בנפט הפתיע לטובה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה