נדל"ן ותשתיות

אקירוב משקיע עוד 19.2 מיליון שקל: זו הרכישה שביצע

אלרוב נדל"ן, החברה שבשליטת אקירוב, ביצעה לאחרונה רכישה עצמית של מניות בסכום של 19.2 מיליון שקל. זאת בנוסף לרכישה קודמת ביוני בסך 13 מיליון שקל. מהלכים אלו נעשים במסגרת תוכנית רכישה עצמית בהיקף של 40 מיליון שקל, עליה הכריזה החברה בסוף מרץ
מערכת ice |  1
אלפרד אקירוב (צילום יוטיוב/ איגוד החברות הציבוריות, וידאו הד)
אלפרד אקירוב, איל הנדל"ן הישראלי, ממשיך במאמציו הנחושים להשיג היתר שליטה בכלל ביטוח. לאחרונה, נחשפו מהלכים אסטרטגיים המקרבים אותו למטרה זו, תוך התמודדות עם מורכבויות רגולטוריות משמעותיות.
אלרוב נדל"ן, החברה שבשליטת אקירוב, ביצעה לאחרונה רכישה עצמית של מניות בסכום של 19.2 מיליון שקל. זאת בנוסף לרכישה קודמת ביוני בסך 13 מיליון שקל. מהלכים אלו נעשים במסגרת תוכנית רכישה עצמית בהיקף של 40 מיליון שקל, עליה הכריזה החברה בסוף מרץ.

הרכישות הללו מגדילות את אחיזתו של אקירוב באלרוב, בה הוא כבר מחזיק ב-87.5% באמצעות חברות פרטיות. המהלך מקרב את האפשרות למחוק את אלרוב מהמסחר בבורסה - צעד שעשוי לקדם משמעותית את קבלת היתר השליטה בכלל ביטוח.
האתגר המרכזי בפני אקירוב הוא חוק הריכוזיות, האוסר על יצירת פירמידה של יותר משתי שכבות. כדי להתגבר על מכשול זה, אקירוב הציע מתווים שונים, כולל אפשרות לרכישה פרטית של השליטה בכלל החזקות.
היסטוריית הבקשות של אקירוב מורכבת: ביולי 2020 הוגשה בקשה ראשונה לקבלת היתר שליטה, אך זו נסגרה ביולי 2023 ללא מענה מצד הרשות, בטענה לחוסר במסמכים נדרשים. בדצמבר 2023 הוגשה בקשה מחודשת, והמגעים עם הרשות ממשיכים.
במקביל, אלרוב הגדילה לאחרונה את החזקותיה בכלל החזקות, רוכשת מניות נוספות ב-14.9 מיליון שקל והגיעה להחזקה של 14.4%, קרוב למקסימום המותר של 15%.
אתגר נוסף עומד בפני אקירוב בדמות מור גמל ופנסיה, המחזיקה ב-5.7% מאלרוב. הסכמתה תידרש למחיקה מהבורסה, ורכישת מניותיה עשויה לדרוש פרמיה משמעותית, נוכח הפסד הערך של השקעתה.
המהלכים של אקירוב מעוררים עניין רב בשוק ההון הישראלי. כניסתו כבעל שליטה בכלל ביטוח עשויה לשנות את מאזן הכוחות בענף הביטוח, בעוד שמחיקת אלרוב מהבורסה תהווה אירוע משמעותי בשוק המקומי.
בעוד אקירוב ממשיך לנווט בין הדרישות הרגולטוריות והאתגרים הפיננסיים, השוק עוקב בדריכות אחר התפתחויות נוספות. הביטחון שמשדר אקירוב לאורך כל הדרך מרמז כי הוא מאמין בסיכויי הצלחת המהלך, למרות המכשולים הרבים. 
ככל שהתהליך מתקדם, נראה כי המאבק על השליטה בכלל ביטוח ממשיך להיות אחד הסיפורים המרתקים בשוק ההון הישראלי, עם השלכות פוטנציאליות משמעותיות על ענף הביטוח והמבנה התאגידי של אחת מקבוצות הנדל"ן הגדולות בישראל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נראה בדרך לכלל. אם על המכשולים
    גורגי 07/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא פרייאר יודע את העבודה . מעניין הון עצמי בלי משחקים של אלרוב לפי הבנתי באזור 26שח למניה . כ100אחוז במקרה של הצעת רכש . יש להם עניים ולא יראו. יש להם אוזניים ולא ישמעו
    סגור