נדל"ן ותשתיות

העיר האהובה במרכז תגדל בכ-7,000 תושבים: 1,428 דירות חדשות בדרך

הומלצה להפקדה: תכנית פינוי-בינוי להקמת כ-1,428 דירות חדשות במקומן של 308 דירות קיימות באור יהודה. ועדת המשנה לתכנון ובנייה בעיר אישרה את התוכנית שמובילות קבוצת גבאי והכשרת הישוב התחדשות עירונית לקליטה בוועדה המחוזית. הפרויקט, בשטח של כ-30 דונם, נבנה בהשקעה מוערכת בכ-2.3 מיליארד שקל
מערכת ice | 
נדלן-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
ביום חמישי (27/6) המליצה ועדת המשנה לתכנון ובניה בעיריית אור יהודה להפקיד בועדה המחוזית תוכנית לפינוי-בינוי מתחם היסמין במרכז העיר. מדובר בפרויקט בשכונת קריית גיורא הוותיקה בעיר, העומדת כיום במוקד ההתחדשות העירונית, והכוללת בין השאר את פינוין של 308 יחידות דיור קיימות לטובת הקמתן של כ-1,428 יחידות דיור חדשות על פני שטח של כ-30 דונם. בעיריית אור יהודה מציינים כי מדובר באחת מתוכניות הפינוי-בינוי הגדולות והמורכבות ביותר בעיר.
את התוכנית מובילות החברות קבוצת גבאי, שתקים 900 דירות מסך הדירות המתוכננות וקבוצת הכשרת הישוב, שתבנה את 528 הדירות הנוספות. היקף ההשקעה המוערך בפרויקט כולו נאמד בכ- 2.3 מיליארד שקל, והוא יכלול גם הקמת חזית מסחרית בהיקף של כ- 2,250 מ"ר וכן כ- 17 אלף מ"ר מבני ציבור הכוללים בין היתר, גני ילדים ומעונות יום, בתי כנסת, מרכזי בריאות ועוד.
 
התוכנית, במסגרתה יהרסו 14 בניינים ישנים ברחובות היסמין, העצמאות, יקותיאל אדם, החצב והחבצלת, נועדה לספק דירות חדשות עבור הדיירים שמתגוררים כיום בדירות ישנות שנבנו בשנות השישים, כל זאת עם פתרונות מיגון, חניה, מרפסות, נגישות ומרחב ציבורי איכותי. בנוסף, התוכנית מייצרת מגוון שימושים ציבוריים לרווחת תושבי הפרויקט החדש והשכונה ומשתלבת היטב עם המשך פיתוח רחוב העצמאות באמצעות מסחר מלווה רחוב ותורמת לחיזוק רשת שבילי האופניים ועידוד ההליכה בשכונה. במקום הבניינים שיהרסו יבנו 11 מגדלים בני 23 ו-29 קומות וכן בניינים מרקמיים בני 4 קומות.
ראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחט, ברכה על קידום התוכנית וציינה: "תוכנית היסמין היא בשורה חשובה עבור תושבים שמשוועים במשך שנים לחדש את הדירות הישנות שבהן הם מתגוררים ללא פתרונות מיגון ושאינן עמידות בפני רעידות אדמה. זהו המשך ישיר לתהליך ההתחדשות העירונית שמקודם בעיר באמצעות כ-20 פרויקטים שנמצאים בשלבים שונים. אני מברכת על העבודה המשותפת שמתקיימת באמצעות מינהלת ההתחדשות העירונית באגף ההנדסה יחד עם הכשרת הישוב וקבוצת גבאי".
דניאל נמרודי, מקבוצת הכשרת הישוב: "זוהי אבן דרך משמעותית בקידום הפרויקט, שישנה את פני השכונה הוותיקה בעיר, עם מאות דירות חדשות, מבני ציבור ופיתוח סביבתי נרחב ועם נגישות תחבורתית מעולה. הכשרת הישוב מקדמת במתחם כ-530 דירות חדשות ברמת תכנון גבוהה ומפרט עשיר. יחידות אלו מצטרפות לאלפי יחידות דיור בתחום ההתחדשות העירונית שהכשרת הישוב מקדמת ברחבי הארץ. אנו גאים לשתף פעולה עם העיריה, עם קבוצת גבאי ומעל הכל עם נציגות הבעלים, אשר יחד איתנו משקיעות רבות בקידום הפרויקט".
אלי גבאי, מבעלי קבוצת גבאי: "הפרויקט הינו נקודת מפנה משמעותית בהתחדשות העירונית באור יהודה ומהווה את התב"ע הגדולה ביותר שמקודמת היום בעיר וישפר את חיי הקהילה הקיימת ויעודד הגירה של אוכלוסייה צעירה לשכונה. קבוצת גבאי מאמינה מאוד באור יהודה ובהתפתחותה, תכננה ובונה מאות יחידות דיור ולאחרונה החלה בהקמת פרויקט נוסף בעיר. בכוונת הקבוצה, שחלקה בפרויקט עומד על 900 יחידות דיור, להשקיע בו כ-1.5 מיליארד שקל. החברה תעבוד במלוא המרץ בשיתוף פעולה מלא עם העירייה, השותפים והתושבים כדי להביא למימושו".
את ועדת המשנה בעיר מוביל סגן ראש העיר, עופר בוזי, לצד מנהלי הצוות המקצועי באגף ההנדסה בראשות אדר' גל נמרי, מ"מ מהנדס העיר. את מינהלת ההתחדשות העירונית מנהלת עינת יפתחאל. התוכנית נערכה על ידי רן בלנדר אדריכלים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה