נדל"ן ותשתיות

בכיר בענף הנדל"ן: "זאת הדרך היחידה להשאיר משפחות צעירות בחיפה"

כנס "זמן חיפה" התקיים במלון בוטניקה בהשתתפות 400 בכירי ובכירות עולם הנדל״ן והשלטון הציבורי במטרופולין חיפה. זיו לוטן, יוזם הכנס: "קיבלנו הוכחה שנדל״ן הוא לא רק קירות, אלא הכוח שמאפשר צמיחה אמיתית". יוסי שלום: "אנחנו עובדים ללא הפסקה. נממש את הפוטנציאל של חיפה"
מערכת ice | 
מפרץ חיפה (ארכיון) (צילום הדס פרוש/ פלאש 90)
חברת עורכי הדין זיו לוטן כינסה אתמול (חמישי) את בכירי עולם הנדל"ן של הצפון לכנס מקצועי אשר מתמקד בכלכלת נדל"ן ובהתחדשות עירונית. הכנס כלל פאנלים מקצועיים בנושאי התחדשות עירונית, המרוץ לדירה בישראל, הליכי תכנון במטרופולין חיפה, ערכי קרקע וצעירים בחיפה ועוד. ההרצאה המסכמת של הכנס הייתה הרצאת יחיד של קרן מרציאנו, העורכת הכלכלית של חדשות 12.
מטרופולין חיפה טומן בחיקו פוטנציאל אדיר וכנס הנדל"ן כינס את בכירי המערכות הציבוריות בחיפה והסביבה לצד בכירי המשק האזורי. שלומי מורצקי, מנכ״ל חברת מגורים אמר: "הדרך היחידה להשאיר משפחות צעירות בחיפה היא השקעה בשילוש הקדוש: חינוך, תעסוקה ומחירי דיור ראויים". יוסי כהן, מנכ״ל קבוצת נקסט אורבן התייחס לעתיד ההתחדשות העירונית ואמר: "אנחנו התקווה של בעלי הדירות בשכונות הוותיקות. הרשות צריכה לקיים פגישות עם היזמים ולתת לתהליכים להתקדם".

כנס כלכלת נדל"ן והתחדשות עירונית במטרופולין חיפה (צילום: אממה)
שוק הנדל"ן החיפאי מתאפיין בהשפעות שונות משני צידי המטבע. מצד אחד, מחוז חיפה ממוקם גבוה בקרב אפשרויות משקיעי הנדל"ן בארץ, לאור תשואות גבוהות ומחירים נוחים המאפיינים אותו בהשוואה לאזורים אחרים בארץ; שוק השכירות המקומי תומך בדירות להשקעה בשל ביקוש רב של סטודנטים בטכניון ובאוניברסיטת חיפה, וכן ביקוש בבסיסי חיל הים, הנמל וביה"ח רמב"ם.

רותי שוורץ, יו"ר הועדה המחוזית חיפה דודו כהן, ראש עיריית טירת הכרמל ושרית גולן, סגנית ראש עיריית חיפה (צילום: אממה)
אישור לביקושים הללו ניתן למצוא במחקר הנעשה לאחרונה ע"י הכלכלנית הראשית של משרד האוצר, ממנו עלה כי חיפה ממוקמת בין הערים המועדפות על משקיעים יחד עם תל אביב, בת ים, נתניה וירושלים. מנגד – חיפה סובלת מהגירה שלילית, של צעירים בעיקרה, גורם אשר ממתן את הלחץ על עליית המחירים.
כנס הנדל״ן "זמן חיפה" התקיים זו שנה השנייה ברציפות בעיר חיפה על ידי משרד עורכי הדין זין לוטן. הבוקר, 400 אורחים התכנסו במלון בוטניקה בחיפה על מנת לשמוע, להשמיע ולדון בעתיד העיר השלישית בגודלה בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה