נדל"ן ותשתיות

בנק ישראל הותיר את הריבית ללא שינוי: כך הגיבו בכירי הנדל"ן

לאחר שנגיד בנק ישראל החליט להשאיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 4.5%, בכירים בתחום הנדל"ן והבנייה מביעים את דעתם על אותה החלטה ומסבירים כיצד זו תשפיע על שוק הדיור בישראל
מערכת ice |  3
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, יונתן זינדל)
לאחר שבנק ישראל הודיע על החלטתו להותיר את הריבית על כנה וללא שינוי ברמה של 4.5%, בכירים בתחום הנדל"ן והבנייה מביעים את דעתם על אותו מהלך. רוני מזרחי, יו"ר ובעלי קבוצת מזרחי ובניו אמר: "הנגיד טעה טעות חמורה ביותר כשהחליט ללכת בעקבות נתונים גלובליים ולא התייחס לכך שהמשק הישראלי בכלל וענף הנדל"ן בפרט, מצויים באחד המשברים העמוקים ביותר שידעו אי פעם ועל כן רק פעולה דרמטית של הורדת ריבית משמעותית, אפילו חצי אחוז, יכולה הייתה להתניע מחדש את השוק ולסייע הן לקבלנים שלקחו מימון והן לנוטלי המשכנתאות!"
בנוסף לכך, צאלה רוזנבלום עמור, מנכל"ית קבוצת מ. אביב, ציינה כי החלטת הנגיד הינה "צעד סביר ונכון במציאות הכלכלית המורכבת של היום. לצד זאת הבהירה רוזנבלום עמור כי ההחלטה "אינה תחליף למדיניות בכל מה שקשור להתנעת התחדשות עירונית שהינה הלב הפועם של שוק הדיור".
דליה עסיס, שמאית מקרקעין ומתכננת ערים ציינה: "מרכיב הריבית בהבראת שוק הנדל"ן כבודו במקומו מונח, אולם ללא צעדים משלימים משמעותיים של מקבלי ההחלטות ובמיוחד בכל מה שקשור להגדלת היצע והחזרת השוק לתפקוד מלא, לא תהיה כל משמעות לרבע אחוז מלכאן או לכאן". 
אמיר רוזנבלום, יועץ מומחה לניהול ואחזקת מבנים ונכסי משקיעים ובעלי עידן ש.נ.י, הדגיש כי משקיעים מחו"ל לא יחזרו בזכות שינוי של רבע אחוז והוסיף: "רק חבילת הטבות כמקובל במדינות המערב המתקדמות יביאו אולם הנה וזה נושא קריטי אם אנו חפצים שענף הנדל"ן יהפוך מחדש להיות מנוע צמיחה אפקטיבי של המשק הישראלי".
בעקבות אותה החלטה, נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון, התראיין הערב (שני) לחדשות 12: "חשוב להתקדם אבל חשוב להתקדם בזהירות. אי הודאות בעקבות המלחמה היא הסיבה העיקרית להחלטה. אנחנו פועלים בצורה מדודה וזהירה". 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ריבית הפריים
    אני שאלה 02/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא ברור לי למה לא ניתן להחליט שריבית הפריים שווה לריבית בנק ישראל ועל ידי כך לחסוך מידית לנוטלי המשכנתאות 1.5%
    סגור
  • 2.
    חשבתי שנדלן רק עולה
    אורי 02/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז מה הבעיה בדיוק? תנסו אולי כיוון חדש, נגיד להפחיד שיש מחסור נוראי בגלל ביקושי ענק בתל אביב , דש והרצליה של כל העקורים מהצפון וידוע שהם מגיעים עם מזוודות של כסף בגלל קרובי משפחה עשירים שנפטרו מצרפת ... ודש חם לחנן מור ודומיו שאכלו את עם ישראל בשביל 4 קירות
    סגור
  • 1.
    הוא מנותק מהעם
    הצבר היהודי 02/2024/27
    הגב לתגובה זו
    1 1
    פקידי ממשל כמו הנגיד כמו מפקח על הביטוח רוצים הטבות לקרטלים מסיבות אישיות
    סגור