מינויים

רשות המסים ממשיכה לחפש מנהל: זה המועמד החדש לתפקיד

לצד השמות שכבר עלו, בין המתמודדים נמצא רו"ח אריאל פטל. פטל (49) הוא סגן נשיא לשכת רואי חשבון ומרצה מצטיין במסלול האקדמי המכללה למינהל
כפיר אדר |  5
רשות המסים (צילום Olivier Fitoussi/Flash90)
נציבות שירות המדינה תפרסם מיד אחרי חג הפסח את המכרז לתפקיד מנהל רשות המסים,. המכרז יזמין את המועמדים להגיש את בקשת ההתמודדות לוועדת איתור, שבראשה יעמוד מנכ"ל משרד האוצר שלומי הייזלר. אבל בינתיים, ל-ice נודע לראשונה על מצטרף חדש למרוץ.
לצד השמות שכבר עלו, בין המתמודדים נמצא רו"ח אריאל פטל. פטל (49) הוא סגן נשיא לשכת רואי חשבון ומרצה מצטיין במסלול האקדמי המכללה למינהל. רו"ח אריאל פטל מגיע מהשוק הפרטי ומכיר, מקרוב, את התנהלותה של המסים.  פטל הינו בעל משרד רו"ח מזה כ-20 שנה.

פטל מרצה ותיק ומצטיין לביקורת במסלול האקדמי המכללה למינהל, חיבר מספר ספרים מקצועיים ועד לאחרונה כיהן כדירקטור בבית השקעות וסמנכ"ל כספים בחברה ישראלית-אמריקאית. בנוסף משמש פטל חבר במספר ועדות מרכזיות בלשכת רואי חשבון ובעבר יו"ר קבוצת רואי החשבון הבינלאומית אליוט גלובל (ישראל).
כידוע, כיום משמש בתפקיד מנהל רשות המסים ערן יעקב, שיסיים את תפקידו בחודש הבא, לאחר שכהונתו הוארכה בשלושה חודשים. על פי ההערכות, על התפקיד יתמודדו לפחות שלושה בעלי תפקידים מתוך רשות המסים ועוד כמה מועמדים חיצוניים.
 
המועמדים הבולטים מקרב הרשות הם מירי סביון, המשנה למנהל רשות המסים, שכבר ניסתה בעבר להתמודד על התפקיד, שי אהרונוביץ', סמנכ"ל הרשות והאחראי על מיסוי מקרקעין ורונלד עם שלם, סמנכ"ל הרשות לעניינים מקצועיים. המועמד החיצוני הבולט ביותר הוא ירון גינדי, נשיא לשכת יועצי המס.
פטל אמר: "המועמדים ה"מובילים" צפצפו במשך שנים על דו"חות מבקר המדינה בעניין מערכת המחשוב הישנה שאינה עובדת (שע"מ), לא קידמו את מיצוי הזכויות של הזכאים לקבלת החזר מס והכבידו את נטל הרגולציה. נושאים אלה נכללו בדו"חות מבקר המדינה וזכו להתעלמות גמורה. בתקופתם, רשות המסים ידעה לייצר חקיקה דרקונית המערבבת ביקורת ומיסים, מורכבת ליישום שהובילה רואי חשבון רבים לחקירות. התנהלותם יצרה אובדן אמון מוחלט בין הציבור הרחב לרבות קהילת המייצגים רואי החשבון ויועצי המס לבין רשות המסים.
עוד אומר פטל: "מלחמתה של רשות המסים במעלימי המס היא בכיוון ההפוך. המלחמה חייבת להיות בראש ובראשונה במלחמה בפשיעה המאורגנת לצד משטרת ישראל ואיש מהמועמדים לא הציג אג'נדה מסודרת לכך. במקום זה, הם הקימו בשנת 2022 ועדה שתתעמר בקוסמטיקאית שיש לה ילד על הרצף האוטיסטי".
רו"ח פטל הודיע כי אלה הדברים שהוא מתכוון לקדם במידה וייבחר: "הובלת מאות רפורמות שגיבש: מהפכת מחשוב, מלחמת חורמה במשפחות הפשע ובמעלימי המס הגדולים, בין השאר באמצעות חובת הגשת דו"חות שנתיים והצהרת הון לכל מי שרכש דירה ו/או רכב בעלות של 300,000 ₪ ומעלה. בנוסף, מלחמה חכמה במעלימי המס מהכנסות מדמי שכירות, כל זאת לצד חזון של שימור עובדי הרשות וגיוס כוח אדם איכותי.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    אמן ואמן רק שיגיע חסר מעוף בהנהלה הקיימת (ל"ת)
    אחד שיודע 04/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 4.
    הוא הראוי ביותר לתפקיד הזה
    מור 04/2023/13
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אני מכירה אותו ואין עליו הוא הראוי והמתאים ביותר לתפקיד הזה
    סגור
  • 3.
    רשות מושחתת ומרושעת
    NRMG 04/2023/13
    הגב לתגובה זו
    3 2
    אם אתה אזרח סוג א או יש לך רו"ח סוג א או יועץ מס סוג א לא תשלם מס מלא אלא תקבל הנחה במסגרת שיקול הדעת של פקיד השומה. אם אתה אזרח סוג ב יקרעו לך את הצורה. דרך אגב ---איך משפיעים על שיקול דעתו של פקיד השומה? חשבתם על זה?
    סגור
  • 2.
    להביא מנהל מחוץ לרשות המיסים (ל"ת)
    דורי 04/2023/13
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 1.
    הגוף הכי רע בישראל
    מוטי 04/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 2
    נקמנים, קטנוניים, מחפשים לדפוק בכוונה את האזרח, כל מי שעובד, שם צריך לחשוב פעמיים. יש קארמה ביקום שאנו חיים בו.
    סגור