כסף וצרכנות

רשות המסים לא רוצה שתדעו: כך תקבלו כסף ממס הכנסה

על מנת לנסות ולשלם מס נמוך ככל שניתן או אולי אפילו לקבל החזרים במקרים מסוימים, צריך להגיש דו"ח שנתי למס הכנסה. עצמאים חייבים בכך בכל מקרה, ועליהם לצרף את הטפסים מכל המוסדות הפיננסיים שבהם יש להם חשבונות, אם הדבר רלוונטי. הכירו את טופס 867
מערכת ice |  2
רשות המסים (צילום פלאש 90, shutterstock)
אתם חושבים שמגיע לכם החזר ממס הכנסה? המדדים המובילים התרסקו בבורסה, מדד הנדל"ן לדוגמא ירד בכ-30%, אבל גם בשוקי חו"ל היו ירידות חדות ב-2022, כמו מדד המניות העולמי שירד בכ־20% והנאסד"ק שאיבד כ־35%, למה זה מעניין? כי משקיעים ישראלים החלו באחרונה בהפקת טופס 867 באזורים האישיים של הבנקים ובתי ההשקעות.
מדובר בטופס שמהווה אישור על ניכוי מס במקור על רווחי הון מניירות ערך סחירים בבורסה. יש בו נתונים על הרווחים וההפסדים בשנה זו מפיקדונות, מניירות ערך, מדיבידנדים ומריביות מניירות ערך, והמס שנוכה מהם בשנה זו. הנתונים מתייחסים לאותו גוף שבו בוצעו הפעולות המדוברות. 

בישראל היום הסבירו כי כאשר יש הפסדים ממומשים מניירות ערך - כמו שכנראה קרה לחלק מהמשקיעים השנה. כמו כן, הוא חשוב אם ישנם הפסדים המועברים משנות מס קודמות. גם במקרים שבהם ללקוח יש כמה חשבונות אצל אותו גוף או כמה חשבונות אצל גופים שונים.
"על מנת לנסות ולשלם מס נמוך ככל שאפשר או לחלופין אפילו לקבל החזרים ממס הכנסה במקרים מסוימים, עליכם להגיש דו"ח שנתי למס הכנסה. עצמאים חייבים בכך בכל מקרה, ועליהם לצרף את הטפסים מכל המוסדות הפיננסיים שבהם יש להם חשבונות, אם הדבר רלוונטי. לשכירים אין חובה כזו, אך ייתכן כי הגשת הדו"ח תביא לכך שיקבלו החזר מס"
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הרי הכל ממוחשב עם מגיע לאזרח כסף ..למה שהוא לא יקבל !!! (ל"ת)
    הרצל 04/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • שיטת מצליח
    פיני 04/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למי מגיע צריך לשלם ולא צריך לחקות שאנשים ימותו במדינת חוק אסור להנהג בצורה כזאת לנצל פחדים של אנשים ממס הכנסה
    סגור