מינויים

הוועדה לקידום מעמד האישה בחרה בתמנו-שטה לתפקיד יו"ר

חברי הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי התכנסו אמש לישיבה ראשונה בכנסת ה-25, ובחרו פה אחד את חברת הכנסת פנינה תמנו-שטה לראשות הוועדה
דוד זולדן | 
פנינה תַּמֶנוֹ־שֶׁטֶה (צילום באדיבות משרד העלייה והקליטה)
יו"ר הוועדה הנבחרת ח"כ תמנו-שטה: "לצד הרצון שלי לפעול כאן כדי לפרוץ תקרות זכוכית צריך להרים את הנשים שנמצאות ברצפת הבטון. לאורך השנים פעלתי בעיקר למען נשים מוחלשות. בוועדה הזו נעמוד גם על זכויותיהם של קהילת הלהט"ב כחלק מהשוויון המגדרי וצמצום הפערים". ח"כ בני גנץ: "בחברה דמוקרטית שוויונית צריך לשאול למה צריך בכלל את הוועדה? זה צריך להיות טבע שני של חברה מתקדמת אבל כנראה שברוח המציאות צריך מישהי כמוך. צריך להבטיח שהחברה תהיה שוויונית וככל שמעמד הנשים בישראל יהיה חזק יותר, החברה תהנה מזה"
חברי הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי התכנסו אמש לישיבה ראשונה בכנסת ה-25 ובחרו פה אחד את חברת הכנסת פנינה תמנו-שטה לראשות הוועדה. יו"ר הוועדה הנבחרת אמרה בפתח הישיבה: "אני מביאה את סל ערכי והרקע שלי לוועדה ואני נרגשת מאוד כי גדלתי תחת צלן של נשים מאוד מיוחדות וחזקות שהחלו במאבקן עוד בגידול ילדים באתיופיה תוך חירוף נפש. נשים היו שם אחת לצד השנייה. לאמי היו 11 לידות והנשים שבאו מאתיופיה במסע לארץ עבדו במקומות הכי קשים. לי חשוב לומר לצד הרצון שלי לפעול כאן כדי לפרוץ תקרות זכוכית, צריך להרים את הנשים שנמצאות ברצפת הבטון. לאורך השנים פעלתי בעיקר למען נשים מוחלשות. פעלתי למען נשים שסבלו מאלימות ועוד. יש מיעוט נשים בממשלה הנוכחית ואנו נעמוד כחומה בצורה למען זכויות נשים ולהט"בים".
יו"ר הכנסת, ח"כ אמיר אוחנה בירך ואמר: "הוועדה הראשונה שנכנסתי אליה כחבר כנסת הייתה הוועדה הזאת. פנינה את אישה פורצת דרך ושברת הרבה תקרות זכוכית לאורך השנים ואני מאחל לך ולחברי הוועדה הצלחות בתפקיד". יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ אופיר כץ: "אני שמח שבראש וועדה כזאת חשובה את תעמדי עם הלב הענק שלך והמוטיבציה האין סופית. אני בטוח שהוועדה תהיה מאוד משפיעה על החיים שלנו פה בכנסת ותוצריה יגיעו גם לאזרחיות המדינה. אני בטוח שתצליח למען הנשים ואזרחיות מדינת ישראל".
ח"כ עאידה תומא סלימאן שזכתה למחמאות מהיו״ר הנכנסת אמרה: "נבחרתם בתקופה של צומת מאוד חשוב במאבקן שלנו לשוויון מלא. אני לצערי לא חברה בוועדה, אני מרגישה שאני אמשיך להגיע לוועדה ולתמוך בעשייה בה תובילי מאבק די קשה כדי להגן ולשמור על ההישגים שנעשו בעמל רב על ידי הרבה נשים. אני מרגישה רגועה כי הפמיניזם שלנו לא מגיע מפמיניזם אליטיסטי אלא מגיע ממקום של נשים שעברו גזענות ואפליה. אני בטוחה שאת תצליחי בתפקיד וכולנו נהיה שם כדי לעזור כי הצלחתך היא הצלחת החברה מכל איומי הרגרסיה".
ח"כ בני גנץ: "אני מאוד שמח לברך אותך. בחברה דמוקרטית שוויונית צריך לשאול למה צריך בכלל את הוועדה? זה צריך להיות טבע שני של חברה מתקדמת אבל כנראה שברוח המציאות צריך מישהי כמוך. צריך להבטיח שהחברה תהיה שוויונית וככל שמעמד הנשים בישראל יהיה חזק יותר, החברה תהנה מזה. אני מאחל לכן הצלחה בעבודה ומקווה שתדעו לבחור את הנושאים שהשפעתם תהיה מרבית".
ח"כ גדעון סער: "אני רוצה לברך אותך פנינה כי את ראויה מבחינת יכולות פוליטיות ופרלמנטריות. אני משוכנע שהוועדה בהנהגתך תדע לרשום פרקים חשובים בהיסטוריה. הוועדה הזאת שבראשה עמדתי יקרה מאוד לליבי. סביב כל המטריה של חברה שוויונית מעמד האישה הוא אחד המדדים היום שמקובל לראותם כמדד לחברה מודרנית ומתקדמת ובתקופה זו מתקדרת עננה שהיא מהלך לשינוי המשטר בישראל, דבר שיביא לפגיעה אנושה בעצמאות הרשות השופטת וזה יביא לפגיעה בזכויות שונות בלי שניתן יהיה להביא סעד לנפגעים".
ח"כ מירב בן ארי: "ביקשתי להיות חברה בוועדה שלך והיא אחת החשובות בכנסת ואני מסכימה על נושא העננה השחורה. נבוא לכאן כדי להילחם על שירות משותף, להילחם נגד אלימות מינית פיזית ונפשית, הקול שלך ושלנו ושל גברים שבאים לפה מחזק נשים. תצאי לשטח למקלטים, למרכזי סיוע ותעשי שינוי".
ח"כ זאב אלקין: "אני יודע שהגעת לתפקיד מבחירה ורצית להיות בראשות הוועדה הזאת. אני שמח שאת פה. אני בטוח שתובילי את הוועדה למקום מרכזי בכנסת וחוששני שתהיה לך הרבה עבודה כי הוועדה היא גם וועדה לשוויון מגדרי והיא תהפוך לחוד החנית בהגנה למניעת אפליה".
ח"כ שרון ניר: "מי שצריכה לשבת בראש השולחן פה היא לוחמת כמוך. כשמסתכלים על המדינה אפשר לומר שצעדנו כברת דרך ויש עוד דרך לצעוד. הנושא שלנו הוא א-מפלגתי כי לכל אחד יש אמא, אחות או בת. צריך חברה שמקדמת את הנשים למען עצמה ויש לוועדה תפקיד חשוב. אם נתאמץ נעצור את החושך שרואים בהסכמים קואליציוניים". 
ח"כ אליהו רביבו: "את אישה אמיצה, רגישה, ערכית ומצוינת ואני בטוח שלצד המוסריות והמסורת שלך הקדוש ברוך הוא יהיה בעזרך. אני נשוי לאישה פמיניסטית ואני סמוך ובטוח כי נדע להתעלות מעל שיקולים זרים כדי לקדם חוקים ולקדם גיוס תקציבים ושנהיה אנשי בשורה כי הגענו לכאן לקדם את הצורך האמיתי של כל החברה בישראל".
ח"כ אורית פרקש הכהן: "הרבה מסרים ציבוריים נמצאים תחת מתקפה אם זה בתחום המשפט, הצבא, הביטחון ותחום מעמד האישה ואני רוצה לחזק אותך ואני מקווה שתהיי קול אמיץ בתחום הזה". ח"כ עודד פורר: אין לי ספק שהוועדה זוכה ביושבת ראש שתלחם באופן חסר תקדים למען קידום נשים. זה נושא שהוא ליבת החברה. פצצות המצרר שמאיימות על שוויון מגדרי ומעמד האישה בישראל מרחפות מעלינו ומי שחושב שהשינוי המשטרי לא יפגע דווקא בקבוצה זו טועה. אנחנו שותפים ונעזור בכל דבר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה