בארץ

פנינה תמנו שטה: "לא ברורה לי ההתרעמות שנשמעה מיש עתיד"

שרת הקליטה והעלייה פנינה תמנו שטה בריאיון ל-ice על אבי מעוז: "האמירות שלו מקוממות ומשתייכות לתקופות חשוכות ורעות בהיסטוריה" ומאשימה: "בן גביר חותר תחת הפיקוד הכללי של הצבא בשם הפופוליזם" ומזהירה את הקואליציה: "נשתמש בכל הכלים הפרלמנטרים שיעמדו לרשותנו וגם בכלים אחרים כדי להיאבק ברמיסת זכויות ועריצות" 
דוד זולדן | 
פנינה תמנו שטה (צילום מרים אלסטר פלאש 90)
שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, מטעם מפלגת המחנה הממלכתי. בריאיון ל-ice, היא מזהירה מפני הסמכויות הרחבות שהופקדו בידיו של אבי מעוז, "צר לי שנתניהו לא עוצר את ההשתלחות של מעוז בקהילה הלהט"בית רק בשל מניעים פוליטיים, כמו גם הפגנת השוביניזם שלו מעל בימת הכנסת". תוקפת את יש עתיד ומניפה את נס המרד נגד ממשלת נתניהו השישית ולא מהססת להשמיע קול אחר במפלגתה בפרשת גבעתי ולגבות דווקא את הלוחמים.
האם את מודאגת מהסמכויות הנרחבות שקיבל אבי מעוז?
"הזכות לשוויון היא זכות בסיסית לכל אזרח ואזרחית בישראל, זכות חשובה הנגזרת גם מחוק יסוד כבוד האדם וחירותו. לקהילת הלהט"ב בישראל יש זכות לשוויון, לחיות בביטחון פיזי ונפשי. זכות זו חזקה מכל נבחר ציבור והיא תישאר חזקה לפני ואחרי ח"כ אבי מעוז. אין ספק, שאמירותיו של מעוז מקוממות ומשתייכות לתקופות חשוכות ורעות בהיסטוריה. צר לי שראש הממשלה המיועד נתניהו לא עוצר את השתלחויותיו של מעוז בקהילה הלהט"בית רק בשל מניעים פוליטיים, כמו גם הפגנת השוביניזם שלו מעל בימת הכנסת. אנחנו כאופוזיציה נהיה חומה בצורה בהגנה על זכויות אזרחי ישראל כולם, ולא ניתן למעוז ודומיו לפגוע בזכויות קהילת הלהט"ב או כל קהילה אחרת על רקע מין, נטייה מינית, דת, צבע עור ועוד".

מה הלקח שלך מפרשת גבעתי והוויכוח הציבורי שעוררה?
"אין ספק שאסור שמפגינים ינצלו את זכות המחאה בכדי להפריע לחיילי צה"ל למלא תפקידם ויש למצות את הדין עם פורעי חוק. הפגנות המפריעות בניגוד לחוק לחיילים בעת מילוי תפקידם צריכות להיות מטופלות בחומרה בין אם הן הפגנות מהימין הקיצוני ובין אם הפגנות מהשמאל הקיצוני. אחרי שאמרתי את זה, אני אומרת שבסופו של דבר יש רמטכ״ל לחיילים, יש מפקדים, יש פקודות, נהלים, אתיקה וטוהר הנשק של צה״ל. אני מגבה את המטה הכללי וסומכת על שיקול דעתו של הרמטכ"ל. כשאני שומעת את איתמר בן גביר דורש בתקשורת הבהרות מהרמטכ״ל על תקרית משמעתית פנים-צבאית וחותר תחת הפיקוד הכללי של הצבא בשם הפופוליזם, זה קודם כל חוסר אחריות ופגיעה בצה״ל. קצת אחריות וצניעות לא תזיק לבן גביר".
האם תצטרפי ואולי אפילו תובילי מחאה אזרחית נגד הממשלה?
"ראשית אני מכבדת את רצון העם, ורוב העם אמר את דברו. לצד זאת, אנחנו חיים במדינה דמוקרטית שזכויות המיעוט בה חשובות ויש להגן עליהן, ואין לגיטימציה לרוב לרמוס זכויות מיעוט. על כן, כאופוזיציה אחראית, נשתמש בכל הכלים העומדים לרשותנו כדי להגן על האינטרסים של האזרחים, לדאוג שמדינתנו הטובה לא תשנה את פניה לרעה, ולשמור על האיזונים והבלמים בין הרשויות במטרה למנוע עריצות הרוב ורמיסת זכויות. במקומות שנזהה בפגיעה שכזו, נשתמש בכל הכלים הפרלמנטרים שיעמדו לרשותנו וגם בכלים אחרים כדי להיאבק בפגיעה. בכנסת, בתקשורת וכמובן, היכן שיידרש, גם נשתמש בזכות המחאה כיאה למדינה דמוקרטית. לצערנו, הממשלה המסתמנת היא הממשלה שנבחרה, אך היא ממש לא הממשלה הנכונה לישראל ומהר מאוד, עוד ועוד ישראליות וישראלים יבינו את זה. מי שרוצה לעגן הפרדת נשים בחוק, לכופף חוקי יסוד, לערער את האיזונים והבלמים בין הרשויות בכוונה לפגוע בזכויות של נשים, להט"ב, יהודי התפוצות ועוד, זו איננה ממשלה טובה לישראל".
נוצר הרושם שאין תיאום בין סיעות האופוזיציה ואינכם מציגים חזית אחידה מול ממשלת נתניהו:
"אין סתירה בין שיתוף הפעולה במאבק האופוזיציוני שלנו ושל יש עתיד, לבין הדרישה הטבעית של המחנה הממלכתי לייצוג ראוי בוועדות הכנסת. זה לא דבר חדש שכל סיעה מנהלת מו"מ עם הקואליציה על הנתח הייצוגי שלה בוועדות, ואתה מוזמן לבדוק אותי, כך עשתה גם יש עתיד בעבר. על כן, ממש לא ברורה לי ההתרעמות שנשמעה מכיוון יש עתיד, הרי להפך, יש לברך על הקמתן המהירה של הוועדות הזמניות שתפקודן בתקופה הזו הכרחית, בעיקר וועדת הכספים שהסיוע התקציבי לאזרחים צריך לעבור מידית בתקציבים שהיו תקועים לרווחה, לחינוך, לשיכון ועוד, ובין אם וועדת חוץ וביטחון שחיוני כי תתפקד כל העת. אנחנו במחנה הממלכתי שמים ונשים תמיד את טובת האזרחים וישראל לפני הכול, ואני יכולה להבטיח לך שבהמשך גם תגלה שנהיה חזית אופוזיציונרית מאוחדת לממשלה כאמור בכל פגיעה שתהיה באזרחים ובמדינה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה