מינויים

דרמה בבריטניה: בוריס ג'ונסון פורש מהמרוץ לראשות הממשלה

לאחר התפטרותה של ראש ממשלת בריטניה ליז טראס, הציפיות בבריטניה היו כי בוריס ג'ונסון ישוב לתפקיד בו כיהן לפניה. אלא שאמש הדהים: "לא אתמודד". כעת גוברות ההערכות ששר האוצר לשעבר רישי סונאק יגיע לדאונינג 10
מערכת ice | 
בוריס ג'ונסון (צילום Michael Tubi / Shutterstock)
עוד טלטלה בבריטניה: בוריס ג'ונסון, מי שהיה המועמד המוביל להחליף את ראש הממשלה המתפטרת ליז טראס, הכריז אמש (ראשון): לא אתמודד לתפקיד.
לפי פרסומים בבריטניה, בוריס ג'ונסון עסק בימים האחרונים באיסוף 100 החתימות הדרושות מחברי פרלמנט על מנת להתמודד לתפקיד ראשות המפלגה השמרנית ממנו פרש רק לפני שלושה וחצי חודשים. בעקבות התפטרות טראס הוא קיצר את חופשתו בקאריביים ושב לבריטניה, אך למרות שלטענתו השיג 102 תומכים, החליט לבסוף שלא להתמודד. 
בהודעה שפרסם אמר ג'ונסון: "יש סיכוי טוב מאוד שהייתי מצליח בבחירות עם חברי המפלגה השמרנית, ושהייתי חוזר לדאונינג 10, אך במהלך הימים האחרונים הגעתי בצער למסקנה שזה פשוט לא הזמן הנכון לעשות את זה. לא ניתן למשול בצורה אפקטיבית אם אין לך מפלגה מאוחדת בפרלמנט".
כעת נותרו שניים במירוץ על ראשות המפלגה: שרת ההגנה לשעבר פני מורדנט, לה סיכויים נמוכים מאוד, ומי שמסתמן כראש המשלה הבא של בריטניה - שר האוצר לשעבר רישי סונאק. יתכן וכבר היום יהפוך למנהיג המפלגה ולראש הממשלה החדש, במידה ויריבתו לא תשיג את מספר התומכים הדרוש. סונאק, בן 42 בלבד, בנם של מהגרים ממוצא הודי, הפסיד בסיבוב הקודם לליז טראס. אך לאחר כישלון התוכנית הכלכלית שלה (ממנה הזהיר), הביעו תמיכה בו כבר לפחות 140 חברי פרלמנט.
מי שימתנה יהיה ראש הממשלה החמישי של בריטניה בשש השנים האחרונות, תסבוכת פוליטית שמזכירה מאוד את מצבנו כאן בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה