מינויים

גל"צ בבעיה? זו הכרעת היועמ"שית בסוגיית המינוי

למרות ההודעה על הכרעה בעניין זהות מפקד גל"צ הבא - כאשר ועדת האיתור בראשות שלושה אלופים בחרה פה אחד במנכ"ל 103 אור צלקובניק מתוך 20 מועמדים, היועמש"ית מכריעה היום ומודיעה כי המצב בו פועלת התחנה אינו ראוי אך העבירה את אחריות המינוי למשרד הביטחון הבא
מערכת ice | 
גלצ (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, מבהירה היום (חמישי) כי מצב שבו פועלת תחנת גלי צה״ל ללא מפקד קבוע במשך זמן ארוך אינו ראוי.
בהרב מיהארה הזכירה כי עוד לפני תקופת הבחירות, התבקש משרד הביטחון על ידי משרד המשפטים לקדם את תהליך המינוי, שנכון היה להתחילו בסמוך לאחר סיום תפקידו של המפקד הקודם של התחנה, שמעון אלקבץ בשנה שעברה.

עם זאת, נוכח הכללים הקבועים בדין, הודיעה היועצת המשפטית לממשלה לשר הביטחון כי משעה שהכנסת פוזרה וצפויות להתקיים בחירות בקרוב, לא ניתן לקבל את עמדת משרדו והוא אינו רשאי להמשיך בהליכי המינוי של מפקד תחנת גל"צ בעת הזו. 
זאת גם משום שמשרד שר הביטחון לא הציג בפני היועצת המשפטית לממשלה טעמים המצדיקים שינוי מן הכללים המשפטיים ביחס למינויים בתקופת בחירות. בנוסף, ממלאת מקום מפקדת התחנה הסכימה להמשיך בתפקידה כממלאת מקום.
מיד עם מינויו של שר ביטחון בממשלה הבאה יהיה עליו להידרש למינוי מפקד תחנה קבוע. מפקד גל״צ החדש ימונה אפוא על ידי שר הביטחון בממשלה הבאה.
כזכור, ועדה מקצועית בראשות שלושה אלופים האלוף במיל אמיר אבולעפיה, השופט לשעבר האלוף  במיל' אילן שיף, ראש אכ״א האלוף יניב עשור, וד"ר זהר קדמון בחרו פה אחד באור צלקובניק (מנכ"ל רדיו 103) לתפקיד מפקד גלי צה״ל, מבין למעלה מ-20 מועמדים, וקיבלו את החלטתם עוד לפני פיזור הכנסת. צלקובניק בעברו חייל ואיש גל"צ במשך 14 שנה.

אור צלקובניק. צילום: עדי לם
בכך  למעשה היועצת המשפטית לא אישרה לשר הביטחון בני גנץ למנות את המפקד שנבחר על ידי ועדה מקצועית חיצונית, כשמנגד גוברת הביקורת על הישארות גלית אלטשטיין שנבחרה ישירות על ידי השר כממלאת מקום מפקדת התחנה בתקופת בחירות.


צלקובניק בהחלטתו המשמעותית האחרונה ב-103FM, הדיח משידור עד להודעה חדשה את השדרן נתן זהבי בשל האמירות הקשות שלו נגד ערוץ 14 ומגישיה וייחל לך "שיישרף האולפן על יושביו". בנוסף גם השדרן בן כספית ננזף לאחרונה בחומרה בעקבות אמירות קשות נגד ינון מגל.

 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה