מינויים

כתב כאן 11 נגד לפיד: "הצד המכוער של שירות המדינה"

רה"מ יאיר לפיד מיהר להחליף את ראש מערך ההסברה הלאומי שנמצא בתפקיד רק עשרה חודשים, בנוסף אליו השר מאיר כהן מתעקש על המינוי למנכ"ל הביטוח הלאומי נגד המלצת הוועדה
מערכת ice |  1
יאיר לפיד (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
שלושה ימים בלבד יאיר לפיד נמצא בלשכת ראש הממשלה בשבתו כראש ממשלת המעבר. בזמן הזה הוא כבר הספיק לשנות את פניה של לשכת ראש הממשלה. אתמול (ראשון) דווח כי לפיד פיטר את ראש מערך ההסברה הלאומי, אלעד טנא, שמונה ע"י נפתלי בנט, ובמקומו מונה (ללא מכרז) דובר משרד החוץ, ליאור חייט, שעובד תחת לפיד זה שנה.
ולא רק לפיד עצמו אלא גם חברי מפלגתו מסתבכים במינויים. שר הרווחה מאיר כהן התעקש למנות את המשפטן פרופ' יובל אלבשן ליו"ר הביטוח הלאומי. אתמול, הוא נוכח לדעת שהוועדה פסלה את המינוי שלו.

העיתונאי עקיבא נוביק כתב, "ביומו הראשון בתפקיד, לפני אלף משימות דחופות אחרות, ראש הממשלה לפיד דאג להזיז מתפקידו את ראש מערך ההסברה הלאומי אלעד טנא. ההודעה הרשמית מספרת כמובן שהוא 'החליט לסיים את תפקידו', אבל בפועל זה ניקוי אורוות בשביל לתת את המשרה למקורב של לפיד"
 
עוד הוא אמר, "זה הצד הרע והמכוער של שירות המדינה. איפה שיש תפקיד נחשק, פוליטיקאים ילטשו אליו עיניים. גם אלה שבנו קריירה על עאלק סלידה מתרבות הג׳ובים. גם אם אין סיבה לפטר את הנוכחי, אפילו אם אתה ראש ממשלה לחצי שנה. למי אכפת מהאדם שהולך עכשיו הביתה. ואחרי זה מתפלאים שאין פה כבוד למונח משרת ציבור."
כזכור, הודיעה וועדת האיתור לתפקיד מנכ"ל הביטוח הלאומי על כך שאינה ממליצה למנות את פרופ' אלבשן לתפקיד. הועדה נימקה את החלטה בכך שלפי הממצאים שעלו בפניה פרופסור אלבשן אינו עומד בדרישות הסף לתפקיד, מבחינת מספר שנות ניהול, בכללם ניהול תקציבים וכוח אדם גדול. השר כהן אמר כי לאחר שיקרא את ממצאי הוועדה בכוונתו לערער על ההחלטה ולפעול לקידומו של אלבשן לקבלת התפקיד על אף החלטת הוועדה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מי שמינה את גיסתו לדירקטוריון הכי נחשק לא סופר הגינות. (ל"ת)
    לפיד הממנה 07/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור