מינויים

טלטלה בצמרת צה"ל: מפקד זרוע היבשה יסיים את תפקידו

האלוף תמיר ידעי צפוי לסיים את תפקידו בעוד כמה שבועות. שר הביטחון והרמטכ"ל אישרו את בקשתו לצאת לחופשה. הרקע לבקשה: "סיבות אישיות". עם זאת, בהמשך ידעי יוכל להתמודד על תפקידים נוספים בצה"ל
מערכת ice | 
תמיר ידעי (צילום יוסי זליגר/פלאש 90)
מפקד זרוע היבשה האלוף תמיר ידעי צפוי לסיים את תפקידו בעוד כמה שבועות. שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי אישרו את בקשתו של ידעי לפרוש מתפקידו ולצאת לחופשה. על פי הפרטים שפורסמו הבוקר (שלישי) בכלי התקשורת, ידעי ביקש לסיים את תפקידו בשל "סיבות אישיות", בתום כשנתיים ו-10 חודשים. בהמשך ידעי יוכל להתמודד על תפקידים נוספים בצה"ל.
עם תחילת שירותו הצבאי, שימש מפקד מחלקה בגדוד 51 של חטיבת גולני, ולקח חלק בלחימה בדרום לבנון. לאחר מכן שימש בתפקידי פיקוד בכירים, כולל מפקד יחידת אגוז, מפקד עוצבת ברעם, מפקד חטיבת גולני, מפקד עוצבת אדום, מפקד אוגדת איו"ש, מפקד המרכז לאימוני מפקדות, מפקד פיקוד העורף, מפקד פיקוד המרכז ולבסוף מפקד זרוע היבשה.

תמיר ידעי לצד שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן (צילום: פלאש 90I)
הוא שימש בתפקידי פיקוד בכירים גם במבצע חומת מגן ובמצעים נוספים. הוא בעל תואר ראשון במדעי המדינה ולימודי המזרח התיכון, תואר שני בביטחון לאומי, ותואר שני נוסף במנהל עסקים, בנוסף להיותו בוגר תוכנית המנהיגות הבכירה של קרן וקסנר. ידעי מתגורר בכפר סבא עם משפחתו.
זוהי אינה הפרישה הראשונה במטכ"ל מאז ה-7 באוקטובר. כך למשל, ראש אמ"ן לשעבר אהרון חליוה, הוחלף בידי תא"ל שלומי בינדר, ראש חטיבת המבצעים. אלוף פיקוד המרכז לשעבר, יהודה פוקס, הוחלף בתא"ל אבי בלוט, מפקד המכללה לפיקוד ולמטה. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה