מינויים

בחצי מיליון שקל שכר: מנכ"ל נמלי ישראל היוצא בג'וב חדש

יציק בלומנטל, המנכ"ל הקודם של החברה, חוזר לתפקיד חדש כיועץ חדשנות ודירקטור בחברת-בת, בהסכם שערכו חצי מיליון שקל לשנתיים. בתוך ההסכם: 20,000 שקל עבור 50 שעות עבודה, כאשר ערך שעת עבודה נקבע על 400 שקל
מערכת ice |  3
חברת נמל אשדוד (צילום דוברות נמל אשדוד, freepik)
מינוי שנוי במחלוקת בחברת נמלי ישראל מעורר סערה ציבורית. איציק בלומנטל, המנכ"ל הקודם של החברה, חוזר לתפקיד חדש כיועץ חדשנות ודירקטור בחברת-בת, בהסכם שערכו חצי מיליון שקל לשנתיים, כך על פי פרסום של כלכליסט. המינוי, שנעשה בפטור ממכרז, מעלה תהיות לגבי תקינות ההליך ושימוש בכספי ציבור.
ההתקשרות עם בלומנטל כוללת תשלום חודשי של עד 20,000 שקל עבור 50 שעות עבודה, כאשר ערך שעת עבודה נקבע על 400 שקל. זאת לאחר שבלומנטל סיים את תפקידו כמנכ"ל בפברואר 2024 עקב בעיות בריאותיות, כשבפועל נעדר מתפקידו כבר ממאי 2023.

בעוד חברת נמלי ישראל טוענת כי המינוי נובע מהידע הייחודי של בלומנטל בתחום הנמלי, מקורות מצביעים על מניע נוסף - הרצון להימנע מתביעות משפטיות אפשריות מצדו. הדבר מעלה שאלות לגבי השיקולים העומדים מאחורי החלטת החברה והאם זהו השימוש הנכון בכספי ציבור.
מומחים בתחום המנהל הציבורי מדגישים את הצורך בשקיפות ותחרותיות בהליכי מינוי בחברות ממשלתיות. הם קוראים לבחון האם הידע של בלומנטל אכן כה ייחודי עד שמצדיק פטור ממכרז ושכר גבוה כל כך. מנגד, יש הטוענים כי ניסיונו של בלומנטל הוא נכס חשוב לחברה בתקופה של שינויים טכנולוגיים מהירים.
בעוד הדיון הציבורי ממשיך, נותר לראות כיצד ישפיע מינוי זה על פעילות חברת נמלי ישראל ועל אמון הציבור בה. השאלה המרכזית נותרת האם ההוצאה הכספית המשמעותית על שכרו של בלומנטל מוצדקת ומשרתת את האינטרס הציבורי בצורה המיטבית.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בלומנטל
    ידידיה 07/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בלומנטללא יודע להפסיד בכבוד .הוחלט לא להאריך לו את מינוי המנכ"ל בחנ"י אז הוא לקח את זה קשה.
    סגור
  • 2.
    השחיתות חוגגת. אחרי שאפילו אלוקים לא
    יובל 07/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רצה את בלומנטל הרשע אצלו בשמים, כאן מעניקים לו מתנות, תפקידים וכיבודים. אדם נתעב שפגע בכל כך הרבה אנשים ומשפחות בישראל. שתחול הקללה והמארה על ראשו לנצח
    סגור
  • 1.
    עובד נמל
    מיכאל 07/2024/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איזה ידע יחודיי יש בידי מר בלומנטל שאין בידי האוצר או שירות לקוחות נמל אשדוד וכו שמשלמים עוד כסף למישהו מיותר במערכת שיגרום לעוד בעיות .
    סגור