מינויים

עידית סילמן מקדמת מקורב לתפקיד הבכיר? המינוי המפתיע שעורר סערה

השרה להגנת הסביבה פועלת לקדם את מנכ"ל החברה לפיתוח גוש עציון אהרוני נויבואר לתפקיד יו"ר רשות הטבע והגנים. אלא שבנה של השרה מהליכוד ובתו של נויבואר מקיימים קשר זוגי.רשות החברות הממשלתיות: "מחובתו של המועמד לדווח לוועדה אם קיים בינו או בין קרוב משפחתו מדרגה ראשונה קשר לשר משרי הממשלה"

מערכת ice | 
עידית סילמן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
השרה להגנת הסביבה עידית סילמן מקדמת את מינויו של מנכ"ל החברה לפיתוח גוש עציון אהרוני נויבואר ליו"ר רשות הטבע והגנים לאישור הממשלה. אלא שבנה של סילמן ובתו של נויבאור מקיימים קשר זוגי זה כמה חודשים. המינוי של נויבואר אושר בתאריך 26 בפברואר בוועדה לבדיקת המינויים הממשלתית בראשות השופטת בדימוס שלומית דותן.
אכן, על פי הפרסום ב"ישראל היום" מדובר בצעירים בני 20-19 ולא בטוח שהקרבה הייתה פוסלת את המינוי. עם זאת, על פי הנחיית הייעוץ המשפטי לממשלה, מועמד אשר מקודם למינוי בחברות הממשלתיות נדרש להצהיר על קשר אישי או פוליטי לשר בפני ועדת בדיקת המינויים לחברות הממשלתיות.
 
ברשות החברות הממשלתיות אמרו בתגובה ל"ישראל היום" כי נויבואר היה נדרש לדווח על הקשר: "כעובדה, בפני רשות החברות הממשלתיות וממילא בפני הוועדה לבדיקת מינויים לא היה המידע כמצויין בפנייתך". עוד הוסיפו: "מחובתו של המועמד לדווח לוועדה אם קיים בינו או בין קרוב משפחתו מדרגה ראשונה קשר לשר משרי הממשלה. לאור פניית 'ישראל היום', הוועדה תבקש לערוך בירור בעניין".
השרה סילמן ואהרוני נויבואר לא הגיבו לפרסום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה