דעות

החזרה לחומש תוביל לעוד פיגועים ונרצחים

כל בר דעת מבין כי החזרת היהודים אל המרחב הצפוף של אזור ג'נין רק תגרום ליותר פיגועים ורק ליותר קורבנות חינם יהודים ופלסטינים. אני מבין את רצונם של הערבים לעצמאות לאומית ואני יודע עוד דבר, שגם להם אין מקום אחר בעולם לקיים את עצמאותם אלא בגדה המערבית וברצועת עזה
רן כהן |  10
רן כהן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
בכל פעם שאני מרצה על הרקע הבבלי - עיראקי לספר שלי "סעיד" אני מתמלא הערצה לחכמי בבל ועיראק שהצליחו בחוכמתם ותבונתם לשמור על היהדות ועל היהודים תוך שמירה קפדנית אך לא פנאטית על היהדות וערכיה והביאו את יהודי עיראק לבסוף לעלות בהמונינו למדינת ישראל כשאנו מביאים אליה את מיטב יהדותנו ויכולותינו.
אני נזכר בזה כשאני קורא ושומע כי הממשלה הנוכחית פועלת בניגוד להחלטתו של ראש הממשלה המנוח אריאל שרון (כאילו הם יהודים טובים יותר ממנו, או מבינים בביטחון ישראל יותר ממנו) לפנות את חומש מצפון השומרון. והרי כל בר דעת מבין כי החזרת היהודים אל המרחב הצפוף של אזור ג'נין רק תגרום ליותר פיגועים ורק ליותר קורבנות חינם יהודים ופלסטינים.
הממשלה הזאת חסרת כל אופק מלבד לנהל את גנבותיה מתקציב המדינה, שהרי אם היה בין שריה הקובעים ולו מנהיג פטריוטי אחד היה מבין מיד כי החזרה לחומש משמעה יצירת ערבוב עוד יותר צפוף בין פלסטינים למתנחלים, דבר המוליך בהכרח לעוד ועוד פיגועים ונרצחים.
כל ישראלי בר דעת מבין כי המוצא היחיד לסכסוך הישראלי פלסטיני הוא הפרדה בין שני העמים לשתי מדינות. וכפי שאנחנו נלחמנו על עצמאותנו במשך עשרות שנים עד שהגענו אליה בנחישות ובעקשנות, כל עם ובכלל זה הפלסטינים יילחמו עד אחרון לוחמיהם למען עצמאות לעם שלהם. ואכן, דווקא בגלל היותי ציוני ופטריוט אני מבין את רצונם שלהם לעצמאות לאומית. ואני יודע גם עוד דבר, שגם להם אין מקום אחר בעולם לקיים את עצמאותם אלא בגדה המערבית וברצועת עזה.
אז מה צריך יהודי פטריוט לעשות? לחזור ולהתיישב על העצבים שלהם בלב צפון השומרון, או להיפרד מהם? נראה  לי כי התשובה ברורה כשמש, ורק הממשלה העיוורת שלנו לא מבינה את זה. ואני יודע עוד דבר. התוצאה של המהלך הזה של ממשלת ישראל יהיה אחד – עוד ועוד קורבנות בדרך אל חומש וגם ממנה. אז אני מעז לשאול את השרים ההיסטריים של הממשלה הזאת – האם אתם לוקחים אחריות על כל הקורבנות יהודים ופלסטינים, שעוד יהיו בעקבות המהלך הנמהר והמיותר הזה שלכם?
אני קורא לכם מכל ליבי - לא לחזור לחומש! אז בואו נהיה ראויים לחכמי בבל שעשו את החכם וגם את היותר יהודי. המהלך לחזרה לחומש נוגד שכל יהודי אלמנטרי. כל מי שלחם בששת הימים כמוני יודע כי יצאנו למלחמה שיעדה היה לשבור את הכוונה להשמיד את ישראל, ואם אפשר היה גם להשיג שלום בעקבות הניצחון היה זה חלום נפלא. השליטה בשומרון נועדה להביא ביטחון לישראל ולא להתנחלויות מדרבנות לפיגועים ולממשלה הזאת אני קורא תחזרו לדבר עם אבו - מאזן ולא רק לירי עם החמס והג'יהאד האיסלאמי. לנו יש מזה קורבנות וגם להם, לפלסטינים. לא חבל?!
הכותב: רן כהן, ח"כ ושר לשעבר ממרצ ואלוף משנה במיל'
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    אל תדבר על ברי דעת
    רני 06/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הציונות למדה אותנו שביטחון שווה התיישבות. איפה שאנחנו לא מתיישבים נהיה ואקום ואליו נכנסים אלו שכל הזמן מחפשים עימותים. השמאל טועה ומטעה דורות (השמאל של פעם היה יותר ימין מהימין)
    סגור
  • 8.
    חשבתי שהמלפפון העבש הזה כבר לא איתנו.
    מיכאל 06/2023/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל מקום שנפנה - משם תתחיל המלחמה הבאה.
    סגור
  • 7.
    חומש לא היתה ערבית מעולם
    חזרה חומש 06/2023/12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הם לא גרו שם. היה להם כל צפון השומרון. היו שם ישובים יהודים שערבים לא התקרבו אליהם. גם לא לאחר הפינוי האלים של הישובים. נערים הקימו ישיבה ורק למדו שם. רק הסבת תשומת הלב של העיתונות לישובים היפהפהיים החרבים, היא שגרמה לפיגועים. הצבא לא כרת עצים ולא סלל כביש למקום, למרות הניסיונות להסב תשומת לב ולירות זיקוקים ולזרוק אבנים על הכביש, גם למי שנסע לישובים מחוץ לתחום זה. לא יתכן שבארץ ישראל יהודי לא יוכל לנסוע בבטחה ויבנו כבישים לערביי מזרח ירושלים ולכפרים עויינים יתנו לבנות מעל כביש 60, צמוד צמוד לכביש, כדי לזרוק אבנים ובלוקים על מכוניות שנוסועות לישובים ותיקים כמו בית אל ועפרה, ולהסתתר מהצבא. כמה חיילים יש מהשומרון, שעושים מילואים, וכמה חיילי מילואים יש בבני ברק, תל ציון ואלעד? למה להם יש בניה, אוטובוסים תדירים ופרנסה משמים (כלומר, מח"כ כנסת ולא מעבודה קשה), ולמשרתים בצבא אין אוטבוסים ואין מעון תמ"ת ואין בחירה של מוסדות חינוך, דואר או אפשרות לנסיעות לבר אילן או למכללות בירושלים, שנועדו רק לנשים חרדיות, שלא עושות אפילו שירות לאומי? Nצאת על מי להתלונן, על מי שמתנדב הכי הרבה ומתפרנס מעבודה קשה
    סגור
  • 6.
    חזרה לחומש
    ממשלת זדון 06/2023/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חומש תמיד היתה של יהודים. מסירתה היתה כדי להשכיח מהציבור את בניו של אריאל שרון שעמדו ללכת לכלא. הוא פתאום החלט להוסיף את צפון השומרון. למה? ככה. הפתעה. אף ערבי לא גר בחומש, שא נור וכדים. רק הפריעו ליהודים להגיע. המשטרה בכוונה פינתה את בני הנוער שהגיעו לשם מבעוד יום ביום שישי והלכו ברגל שעתיים עם אוכל וללא תנאים פשוטים. בלי מים זורמים ובלי בית ממש. הקימו אוהל ולמדו שם. המשטרה פינתה אותם על פי הוראה מגבוה דווקא בשבת, לישוב קרוב, בלי התרעה, כך שהמזון לא היה חם, ולא היה להם איפה להתאחסן. השוטרים כתבו באמצע השבת את הפרטים של הנערים. חילול שבת וביזיון מיותר. הם דרשו שיגיעו במיוחד לתחנת המשטרה שבאריאל הרחוקה באמצע השבוע ולקחו פקדון, דרשו 500 שח ערבון למי שחלילה יגיע שוב לביקור שם. אנשים חששו לקבל את דמי הערבות חזרה, כי בחורה שהיתה שם התחתנה ונלקחה לפתע לחקירה 3 שנים אחרי. כשהיא אמא לתינוקת יונקת והורדה מהתינוקת. הסבתא נאלצה לנסוע במונית עם התינוקת, מאות שח לתחנת המשטרה. ועד היום יש בידי משטרת ישראל אלפי ש"ח של ערבות, כי פחדו וגם לא ידעו איך לקבל חזרה. הגיע הזמן שהמשטרה תחזיר עם רבית!!
    סגור
  • 5.
    מסירת צפון השומרון- טעות
    ממשלת זדון 06/2023/12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אריאל שרון מסר את גוש קטיף ופינה אלפי משפחות מפרנסות ומייצאות, משפחות למופת עם דור שני של ילדים מחונכים. הם ספגו את הטילים והירי לעברם. מהרגע שהוסרה הקליפה של גוש קטיף, המדינה הפכה למטווח לברווזים. אריאל שרון לא היה חולם על שטות כזאת ופשע כמו גירוש יהודים מבתיהם, הרס משפחות שהתגרשו, גרו בבתי מלון כמה חודשים, מה שחיסל להם את מעט הפיצויים שקיבלו, ותקציב ענק למינהלת, לאדם שעמד בראשה וקיבל לעצמו ולסגנים שלו מיליונים, אבל אריאל שרון לא חשב לרגע על עתיד ההתיישבות. לא בנה להם אלטרנטיבה, שכונה או עיר חלופית. הם הוציאו 10 דולר על הפעלת מכונת כביסה למשפחה עם 5-7 ילדים. כל יום 2 מכונות, ושילמו כמו תיירים. בסוכות- נעלמו להם הסוכות הבנויות והם נאלצו לקנות סוכה לנצח ב-1,000 שח לשימוש בבית המלון. הם חיפשו פרנסה מחדש, אבל החממות נהרסו, ההשקעה של עשרות שנים בחקר גידול ירקות ללא תולעים- נמסה. הבדץ לימד כביכול, את הערבים איך לגדל חסה ופטרוזיליה עם תולעים, על חשבון יהודים טובים (כי שמיטה לא חלה על גוש קטיף, אבל ברגע שיצאו מחבל ארץ זה, החרדים עברו לקנות יבול פלשתיני בלבד. כואב הלב!
    סגור
  • 4.
    אבל פינוי קיבוץ מגידו יאזן את זה, לא? חומש תמורת מגידו? (ל"ת)
    לוי 06/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אפשר לפנות את תל אביב המכוערת
    למה לפנות את הקיבוץ? 06/2023/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    או לתת להם את שכונות ירושלים המערבית, עיר שהפכה למגדלי פאר שעולים 12,000 שח לשכירות דירה ממוצעת. לא למשפחה יהודיה. רק לעסקנים או למאפיונרים שקונים ומשכירים אותן
    סגור
  • 3.
    הבלים ואהבלות
    נפתלי 06/2023/08
    הגב לתגובה זו
    2 1
    רן כהן את הפרהוד בעירק לא נשכח לעולםאולי תחזור לעירק ותזכה לשמוע אדבח אליהוד ההתישבות כך נבנתה המדינה וכך ימשכו התישבותם של יהודים ללא רשות לאמהגזענים ולא מאויבי המדינה שאת כך כך אוהב אותם ומפרגן להם
    סגור
  • 2.
    שטויות ואם לא נחזור ייפסקו הפיגועים ?
    אמיר 06/2023/07
    הגב לתגובה זו
    3 1
    קביעת עובדות בשטח יבהירו בהמשך הזמן לצד השני כי עליו להשלים עם המציאות
    סגור
  • 1.
    החזרה לשראל מדינת אבותנו תעלה בנפגעים רבים (ל"ת)
    אורי 06/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור