דעות

חקירת האסון במירון? ודאי שברית הבריונים מתנגדת

ברית הבריונים של נתניהו - הליכוד, הסמוטריצ’ים, ש”ס והבן גבירים - מאוד לא רוצה בחקירת האסון במירון. 45 בני אדם נספו, וברית הבריונים שיצרה את האסון הזה לא רוצה שנדע מה קרה שם
זהבה גלאון |  10
זהבה גלאון (צילום יהונתן סינדל פלאש 90)
אסון מירון הוא מהאסונות הנוראיים בהיסטוריה של מדינת ישראל. 45 אזרחים נהרגו בגלל מחדל אדיר, הנפש נקרעת למול האסון המזעזע, הלב יוצא למשפחות שחרב עליהן עולמן. בשבוע שעבר, זמן קצר לאחר הודעת ועדת החקירה לעניין אסון מירון על כך שהיא שלחה מכתבי אזהרה לבכירים החשודים ברשלנות באסון - ביניהם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ובובת הפיתום שלו במשרד לביטחון פנים, אמיר אוחנה - מיהר הליכוד להוציא הודעה שתוקפת את ועדת החקירה. המפלגה הגדולה בישראל, שמתנהלת כמו ארגון פשיעה מזה שנים, תקפה את ההחלטה, ציינה את העובדה שהוועדה הוקמה על ידי ממשלת בנט, וטענה שמדובר בהחלטה פוליטית ערב בחירות.
או, במילים אחרות, שוב נתניהו מייחס לאחרים את המניעים שלו. ברית הבריונים שלו - הליכוד, הסמוטריצ’ים, ש”ס והבן גבירים - מאוד לא רוצה בחקירת האסון. היא מנעה חקירה שלו במהלך כהונת הממשלה האחרונה של ברית הבריונים. כאשר הממשלה החדשה העלתה להצבעה את ועדת החקירה, ברית הבריונים התנגדה. נתניהו ידע שהאש תגיע אליו: האיש ש”היה הראשון לזהות” אף פעם לא זיהה שום דבר שיכול לפגוע בו. אוחנה הגיע עם התירוץ המרשים ש”אחריות איננה אשמה”, ואז הודיע שאין לו כוונה לגלות אחריות ולהתפטר. דרעי התפתל על דוכן העדים, ולכולם היה ברור שהמספר החריג של חרדים שהגיע להר בלילה הנורא ההוא למרות הגבלות הקורונה (זוכרים?) הגיע לשם כי לנתניהו לא היה האומץ להתמודד עם החרדים.

45 בני אדם נספו באסון מירון, האסון האיום ביותר בתולדות מדינת ישראל, וברית הבריונים שיצרה את האסון הזה לא רוצה שנדע מה קרה שם, ועל אחת כמה וכמה לא לשאת באחריות. ואם כבר הזכרנו את “הראשון לזהות”, נזכיר שהביטוי הזה נטבע בזמן אסון השריפה בכרמל. אם מירון הוא האסון הנורא ביותר בתולדות ישראל, אסון הכרמל הוא השני לו. 44 בני אדם מתו. ראש הממשלה היה אחד בנימין נתניהו, וגם אז הוא לא ראה כלום, לא ידע כלום, לא שמע כלום. נתניהו וברית בריוניו הצליחו למנוע אז ועדת חקירה, כפי שמנעו שנים ועדת חקירה לפרשת כלי השיט, אבל מבקר המדינה פרסם דו”ח חריף. זה בסדר. נתניהו רגיל לדו”חות חריפים. הוא יצא מדו”ח בראון-חברון, הוא שרד את דו”ח חקירת המתנות ב-1999, ומאחר ולא הוגשו נגדו כתבי אישום, זו פשוט היתה מכה קטנה בכנף, כמו שוועדת מירון היתה “כאב גב קל".
צריך לזכור: האסונות הללו לא היו מקריים. הם תוצאה של הזנחה מכוונת, של הקטנת תקציבים כי הוצאה ציבורית נתפסת כאיום, של יצירת אוטונומיות שלמדינה אין חלק בהן - הזנחה מכוונת של המגזר הערבי העלתה ארגוני פשיעה, הזנחה של המגזר החרדי הפכה אותו לאקס-טריטוריה שעסקנים ובריונים עושים בה כבשלהם. והמתנחלים - טוב, זו כבר לא אוטונומיה, זו אירידנטיה, מרד בהתהוות. כל הקבוצות הללו משמרות את כוחו של נתניהו, ולכן הוא מעולם לא ניסה להחזיר שליטה שם. 45 הקורבנות של מירון ו-44 הקורבנות של אסון הכרמל הועלו על מזבח המולך של שלטון נתניהו.
 
מרצ חזקה, שתהיה שותפה לממשלת שינוי שנייה, תפעל ככל כוחה כדי לשנות את שיטת “ההזנחה הברוכה” של ימי נתניהו. אנחנו נחזור למנהל תקין, לממשלה שמפקחת על מה שמתרחש בה, ושלא מתעלמת מאסונות מתהווים כי לראש הממשלה אין כוח לריב עם קבלני הקולות שלו. ממשלה צריכה קודם כל למשול. דיקטטורה בהתהוות, כפי שהיו שנותיו האחרונות של נתניהו, מרקיבות את הממשלה למען כוחו של השליט. אנחנו נחזיר - אם מותר עדיין להשתמש במילה הזו - ממלכתיות, נתבע את דמם של המתים, נסיג אחורה את האוטונומיות, ואת ברית הבריונים נשליך לפח האשפה של ההיסטוריה.
הכותבת היא יושבת ראש מפלגת מרצ
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    כלב ת רחוב זבת חוטם שכמותך מעולם לא עשית דבר מלבד נזקים
    רחל 09/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ושלא נדבר על הגורה
    סגור
  • 9.
    נמאסתם
    נפתלי 09/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זהבה גלאון זו מזכירה את שלומית אלוני הגזענות והנסתה זה הגן שלהם חבקו את זועבי וזו ירקה להם בפנים ברחה עם המיליונים נכספי הציבור מי מושחת וחתרן וגזענים אם לא מרצ על כל דורותיו
    סגור
  • 8.
    נמאסתם
    נפתלי 09/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זהבה גלאון זו מזכירה את שלומית אלוני הגזענות והנסתה זה הגן שלהם חבקו את זועבי וזו ירקה להם בפנים ברחה עם המיליונים נכספי הציבור מי מושחת וחתרן וגזענים אם לא מרצ על כל דורותיו
    סגור
  • 7.
    לא אמרו שהמושחתת הזה מתה מסרטן ??? (ל"ת)
    אסף 09/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 6.
    אסון מירון
    גדעון 09/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    האשמים באסון הם האנשים שעלו בכל כוחם.
    סגור
  • 5.
    לא אמרו שהיא מתה מסרטן ??? (ל"ת)
    אסף 09/2022/06
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 4.
    זהבה כל מילה בסלע, בכרמל בוצע טיוח נפשע
    חיים 09/2022/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מהקמת ועדת חקירה , השר בר לב והממשלה היוצאת ביצעה מהלך מקודש לחקירת האירוע במירון. בכרמל המחדלים היו רחבי היקף באופן רחב מאוד , אך איש לא הרים את נס הועדה ועשיתי הצדק. הגיע השעה לעשות זאת להזכיר כי הפרקליטות היועמש מח"ש נטלו חלק בטיוח מחדלי הכרמל , עד היום קציני משטרה כושלים, שבס, וכבא שקודמו משרתים באירגונים יש לנקות את האורוות ויפה שעה אחת קודם.
    סגור
  • 3.
    השוטרים שיצרו את הערימת אנשים אשמים. איך ביבי אשם בזה?
    יוסי 09/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 2
    שמאלנים הזויים. מה אתם מעשנים? , תביאו שלוק.
    סגור
  • 2.
    חולת נפש .. (ל"ת)
    קיבוצניק 09/2022/04
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 1.
    אני לא מאמין לנתניהו, אבל לא מספיק תמים כדי לקנות ממך.
    אלמוני 09/2022/04
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מצאת עוד הזדמנות לכתוב נגד נתניהו. נכון, נתניהו הזניח. אבל אותו גוף מסואב, הרקוב ביותר במדינה, הלא הוא המשטרה, צריך לעבור סדרת טיפולי שורש. ואני לא שומע ממך מילה אחת, על הפסקת ההזנחה של הגוף הזה. הפשיעה במגזר הערבי, היא הזנחה של המשטרה. הבריונות במגזר החרדי, היא הזנחה משולבת בשחיתות עמוקה של קצינים בכירים מאד במשטרה. ודרך אגב, לא הופתעתי כאשר אותו מושחת, ניצב שמעון לביא, הפקיר את מירון ונכנע לבריונות בפעם השניה, בדיוק שנה לאחר האסון, ותחת ממשלת ה'שינוי' כמו שאת מכנה אותה. היש זוועה גדולה מזאת? אותו קצין מושחת וכושל, באותו מקום, באותו דפוס התנהלות?
    סגור