דעות

ההסתה כנגד נתניהו והכעס כלפי מי שנדם קולם לא מצדיק את ההסתה כנגד בנט

בימים האחרונים, מאז התבהר כי פני בנט לממשלת השינוי עוסקת לא מעט התקשורת בהסתה כנגד בנט שקד ועתה גם כנגד חברת הכנסת זנדברג. בערוצי התקשורת כולם מזדעקים כנגד ההסתה וטוב שכך
עודד רביבי |  10
עודד רביבי (צילום יהונתן סינדל פלאש 90)
בימים האחרונים, מאז התבהר כי פני בנט לממשלת השינוי עוסקת לא מעט התקשורת בהסתה כנגד בנט שקד ועתה גם כנגד חברת הכנסת זנדברג. בערוצי התקשורת כולם מזדעקים כנגד ההסתה וטוב שכך. יחד עם זאת קשה שלא לשאול היכן היו כשאותם מילים קשות הוטחו מידי סופ"ש ביועץ המשפטי לממשלה בטרם החליט על הגשת כתב האישום? מדוע רק במקרים בודדים צייצו כמידי מוצאי שבת הותקף ראש הממשלה נתניהו במילים קשות? ההסתה כנגד נתניהו ומי שמזדהים איתו נמשכת זה שנים, ראוי לה לתקשורת לקרוא להפסקת ההסתה מכל צד ומכל סוג!
"נתניהו... בשנות השלושים היה צורר ליהודים הוא היה בגרמניה, הוא התנהג בדיוק כמוך" את הדברים האלה אמר אחד ממנהיגי קריים מינסטר, התנועה נגד נתניהו בכיכר העיר בנובמבר 2020. הוא זכה למחיאות כפיים סוערות, אף אחד שהיה מסביבו מתוך העשרות לא עצר את הנאום הנורא הזה להפך שרקו ועודדו. היו מי שמחו על דבריו כמו נשיא המדינה ואפילו גנץ, אבל התקשורת המשיכה להביא לנו מפניניו של סדי בן שיטרית, הוא לא הפך מוקצה כפי שראוי היה. באוקטובר 2015 התקיים מייצג בבצלאל, נתניהו הוצג שם כהיטלר, שפם בדיוק כמו שלו, השחרה של הפנים. המרצה והאחראים ממשיכים ללמד שם.
איני מתייחס למאות אלפי הטוקבקים שקראו באופן ישיר לרצח ראש ממשלה, להרוג אותו ואת ילדיו. אני מתייחס בכוונת מכוון לתקשורת ולנבחרי הציבור שמזדעזעים עתה מהקריאות שקרן כלפי נפתלי בנט. בנט עצמו קרא באחת מהצהרותיו לתקשורת לנתניהו "מכונת השקרים". יו"ר מרצ ניצן הורביץ בינואר 21, לא לפני הרבה זמן אמר בפתח ישיבת הסיעה בכנסת "נתניהו שקרן שלא בוחל בדבר". אותם החוששים מהקריאות שקרן, מתברר שקראו כך בעבר בעצמם. הרמטכ"ל לשעבר בוגי יעלון השתמש לא פעם במילים בגד בוגד ובגידה בטענותיו כלפי ראש הממשלה ובהצהרה כי כך נעשה בפרשת הצוללות שעל פי גורמי החקירה והמשפט בכלל לא קרתה. האם מישהו קרא לו להיזהר בדבריו שמא יהיה מי שיפרש בגידה כרישיון להרוג?
הסתה אינה שייכת לצד אחד, נכון הוא שלצערי בתולדות ישראל המודרנית מי שזיהה עצמו כימין הוא זה שפגע ורצח את ראש הממשלה. אולם חייבים לשאול האם זה מאפשר לצד השני שכבר נפגע להתיר את דמו של האחר.  יש מישהו שיכול לבוא מאותם המצקצקים בלשונם עתה על הסתה ולומר כי כך הזדעק מול בובה ערומה שייצגה את שרה נתניהו? מול תמונותיו במדי אס אס? מי מהם היסה את דבריו של יהונתן גפן כי במשפחת נתניהו "מת האח הלא נכון"? הקריאות וההסתה כנגד נתניהו ומי שמזוהים איתו והכעס שלי כלפי מי שנדם קולם לא מצדיק את ההסתה כנגד בנט שקד או אורבך.
נכון שישראל ידעה וויכוחים מרים יותר, מילים קשות יותר, מהסכם השילומים דרך העצרות הפוליטיות בבית שמש במערכת הבחירות בתחילת שנות השמונים ועוד... אבל אנחנו מבקשים ישראל אחרת!! כזו שנדע בה לא להסכים ללא שנקרא בוגד זה לזה. ללא שנרוץ להדביק כאפייה כדי להראות שזה או אחר משתייך אל האוייב. בנט בחר אחרת, אם אני מסכים איתו או לא, הוא מאמין שהוא עושה טוב למדינה. גם אם הוא נוהג בניגוד למה שהצהיר בקמפיין הבחירות, בוגד הוא לא, טועה, אולי. הוויכוח הקשה אסור שיקבל תוספת שמן למדורה מהתקשורת בוחרת מתי מדובר בהסתה ומתי במחאה לגטימית. כשהיה מסע דמוניזציה למתיישבי קטיף לא היה מי שעמד וצעק חדל, זה התאים לאג'נדה.
לקרוא לנתניהו שקרן ובוגד ומסית וארדואן זה לא בסדר, ומי ששתקו אז אינם יכולים לעמוד היום בידיים נקיות. הם אלה שאיפשרו עתה את ההסתה כלפי בנט שקד ואחרים. אנחנו כולנו חייבים להתעורר, להבין שאנחנו שונים זה מזה בעמדות, אולי אפילו בחלומות. אבל אנחנו עם אחד, מנהיגינו טועים אבל אינם בוגדים ולא משנה אם הם מימין או משמאל. אנחנו חיביים להנמיך את הלהבות כי האש הזו של השנאה תשרוף אותנו מבפנים. הפסקת ההסתה , מכל כיוון תלויה בנו ותלוייה באנשי התקשורת, בדברים שיאמרו באולפן וגם במה שיבחרו לשדר, היא תלוייה במה שיאמרו המנהיגים שלנו. רק אז יוכלו אלה וגם אלה כנגד מי מתוכנו שיבחר להסית ולומר לו עד כאן!! אחים אנחנו, כאן אין בוגדים.
הכותב: עודד רביבי, ראש מועצה מקומית אפרת
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    די כבר. השיטה של סתימת פיות לביקורת לגיטימית ע"י הדבקת
    גל 06/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    המילה "הסתה" היא שיא הבולשביזם הרקוב-מוסרית.
    סגור
  • 6.
    בנט שיקר
    מ 06/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לכולם זה מראה לנו כמה הגאולה קרובה ולצערנו היא עדין לא הגיעה מי היה מאמין שאחד שקורא לעצמו דתי אולך עם הערבים ואנשים שנגד היהדות ה ישמור צבוע שאין כמהו
    סגור
  • 5.
    לקרוא לבנט בוגד ונוכל זו אינה הסתה אלא האמת. (ל"ת)
    בוא 06/2021/04
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • בנט לא בוגד
    יהודי 06/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הצבעתי לו ואני תומך במהלך למרות שלו בלב שלם אבל אין ברירה נתניהו חייב ללכת ואין אופציה לממשלת ימין אמיתי בגלל נתניהו אז הרע במהותו כי בחירות זה הכי רע ובטח אותה תוצאה!
    סגור
  • אתה מדגים בדיוק למה הוא כן
    גל 06/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אתה החלטת שמה שאתה רוצה, בדעתך הפרטית, חייב לנצח, ולעזאזל דמוקרטיה ורצון העם, ולכן מותר לכם, בתור הרמאים והשקרנים הגדולים בהיסטריה של ישראל, לעשות כל מה שמתחשק לכם, רק כי אתם רוצים, ועכשיו אתה דורש שכולם ישתחוו ויכירו בצדקתך ובזכותך לרמות ולשקר. זה לא עובד ככה. זו אפילו לא גישה ילדותית, זו סתם גישה דיקטטורית.
    סגור
  • 4.
    באפרת יש מלא ''קומץ''!! (ל"ת)
    אמירה 06/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • 3.
    ‏ההסתה נגד נתניהו‏ והכעס כלפי מי שנדם קולם
    רות 06/2021/02
    הגב לתגובה זו
    3 2
    בנט השקרן רימה את הבוחרים שלו, ‏ויזכר בהיסטוריה, כנוכל ושקרן של כל הזמנים. שרימה את הבוחרים שלו .‏עלוב נפש, שהקינאה בנתניהו שבשה לו את טיפת השכל שהיה לו פעם, וכיום אזל לגמרי .
    סגור
  • 2.
    חמס
    דוד 06/2021/02
    הגב לתגובה זו
    2 2
    כמו להגיד לחמאס גם אם ח"ו תהרגו לנו ילדים ואזרחים ותנצחו אותנו אנחנו לא נגיב כי אנחנו לא נוהגים כמוכם. עובדה שכנראה המסיתים מנצחים.
    סגור
  • 1.
    כבר שכחתם את ההסתה בתקופת נתניהו? (ל"ת)
    עצבנית 06/2021/02
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • גם נכון, ההסתה נגד ביבי, במדי SS ומה לא, על חבל תליה
    גל 06/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ועם אקדחים לרקתו, עוברים בשמאל השקט מופתי. מה שמוכיח, שוב , שאין להם עמדה מוסרית או דמוקרטית, אלא דמעות תנין מפוזיציה נטו. עובדה.
    סגור