דעות

חיסולים זה כמו לגזוז ציפורניים, היום גוזזים ושבוע הבא נגזוז שוב

חייבים להקפיד על חיסולים באופן תדיר ואסור להתעלם מהעובדה כי זה לא פתרון ולא אסטרטגיה אלא טיפול טקטי מינורי בתופעה שנקראת טרור אבל אם מחסלים אז ללא הפסקה 
אליהו יוסיאן, מומחה לענייני איראן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
כמה שאלות שכדאי לשאול אחרי ניסיון ההתנקשות בטראמפ ובהנחה שטראמפ ינצח את הבחירות קשה לחמוק מהשאלה המרכזית: האם הוא מסוכן יותר כעת לציר הרשע (איראן, חותים, חיזבאללה, חמאס) אחרי ניסיון ההתנקשות ואילו תרחישים עולים ביחס למדיניותו בעת שיחזור לשלטון כלפי ישראל וסוגיית עזה? אם מסתכלים על העובדות בשטח, בקדנציה שלו הוא הוכיח ששומר על אינטרסים של ישראל גם במובן המשפחתי כי אי אפשר להתעלם שהבת שלו והחתן שלו הם יהודים אורתודוכסים וזה משפיע הרבה יותר על המדיניות שלו כי תחושת שייכות והזדהות מול האומה היהודית קיימת אצלו בבית.
ברמת העיקרון עצם הרעיון שטראמפ במדיניות החוץ שם דגש על איראן הוא לא צפוי. הוא משרת את האינטרס הישראלי ואני  מזכיר כשטראמפ עלה לשלטון הוא הכיר בסיפוח של רמת הגולן בקדנציה שלו. הוא העביר את השגרירות לירושלים, הוא הפר את הסכם הגרעין מול איראן. הוא חיסל את סולימני, הוא דחף מדינות מפרציות להסכמי אברהם מול ישראל. הוא החריף והחמיר את הסנקציות נגד איראן עד שהוריד את כמות מכירת חביות הנפט לכמעט 500 אלף חביות ביום. עצם העובדה שהוא לא צפוי גורם למשטר האיראני או מקשה עליו לתת הערכות מצב נכונות מול טראמפ. המשטר האיראני לוקח צעד אחורה מול המדיניות של טראמפ שמסוכן כלפי המשטר האיראני.
חוץ מפגיעה מוראלית באויב יש לשאול עד כמה ישפיע חיסול דף על המערך של חמאס ובגדול חיסולים זה דבר טקטי. זה בדיוק כמו לגזוז ציפורניים. היום אנחנו גוזזים ציפורניים ושבוע הבא אנחנו נהיה חייבים להמשיך לגזוז ציפורניים ככה הטרור אם אתה לא מחסל בעקביות הוא יגדל. חיסולים לא משפיעים על מדיניות או על אסטרטגיה ארוכת טווח. אמריקנים חיסלו את בן לאדם ובסוף טאליבאן שולט באפגניסטן. אמריקאים חיסלו את סלימאני מפקד כוחות קודס והמשטר האיראני החליף אותו בקאא׳ני. אנחנו חיסלנו את שיח אחמד יאסין והחליפו אותו בקרזו. חיסלנו את מזכ״ל חיזבאללה מוסוי והחליפו אותו בנסראלללה. חייבים להקפיד על חיסולים באופן תדיר. בחלק השני חייבים להבין שאסור להתעלם מהעובדה כי זה לא פתרון ולא אסטרטגיה, זה טיפול טקטי מינורי בתופעה שנקראת טרור.
הכותב: אליהו יוסיאן, מזרחן, חוקר איראן, בוגר 8200 
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    חייבים אותו כיועץ לענייני מזרח התיכון בקבינט המלחמה (ל"ת)
    אבי 08/2024/02
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 4.
    מעניין מאוד, תודה רבה אליהו
    יוסי 07/2024/28
    הגב לתגובה זו
    7 2
    לא זורם עם העדר ולא חושש להביע את עמדותיו ותמיד גישה מקורית ומעניינת
    סגור
  • 3.
    איש מסוכן
    צילי 07/2024/28
    הגב לתגובה זו
    6 10
    לא אוהבת את השקפותיו הוא ארסי ביותר
    סגור
  • 2.
    קוצצים היום צריך שוב שבוע הבא
    מניקיהו 07/2024/27
    הגב לתגובה זו
    10 0
    אז חותכים את האצבעות! בארבו יוסיאן
    סגור
  • 1.
    מתנה לחות'ים ואירנים
    סטרוק 07/2024/23
    הגב לתגובה זו
    10 11
    קחו את יוסיאן הביביסט ויאללה קבלו אותו שם מקומו
    סגור