תקשורת ומדיה

ספוטיפיי תשלם רבע מיליארד דולר: מי הכוכב שהרוויח בענק?

ענקית הסטרימינג חתמה על חוזה נוסף עם הקומיקאי ומנחה הפודקאסט ג'ו רוגן. בחברה מקווים שהפופולריות שלו תעלה את ההכנסות מפרסום, והגדילו את ההשקעה בתחום בצל גל פיטורים שכלל 200 עובדים. עם זאת, בחברה טוענים כי ההסכת: "העלה את כלל הצריכה של הפודקאסטים בפלטפורמה ב-232%"
מערכת ice | 
דניאל אק, מייסד ומנכ"ל ספוטיפיי (צילום יוטיוב/ ספוטיפיי, pixabay)
ענקית הסטרימינג ספוטיפיי חתמה על חוזה חדש לכמה שנים עם הקומיקאי ומנחה הפודקאסט ג'ו רוגן, ובחברה מקווים שהפופולריות של התוכנית שלו תעזור להעלות את ההכנסות מפרסום. בספוטיפיי הודיעו כי בכוונתם להפוך את הפודקאסט לזמין גם בפלטפורמות נוספות כמו אפל, אמזון ויוטיוב.
​הפודקאסט של רוגן, The Joe Rogan Experience, משודר מאז 2009. בוול סטריט ג'ורנל דווח אמש (שישי) כי ההסכם מוערך ב-250 מיליון דולר, וכולל מקדמה וסעיף של חלוקת הכנסות בהתבסס על מכירות פרסומות. בספוטיפיי סירבו להגיב על תנאי החוזה, אך מסרו כי ההערכה שפורסמה בוול סטריט ג'ורנל שגויה. 
 
​ספוטיפיי שילמה ב-2020 מעל 100 מיליון דולר כדי לשדר אותו באופן בלעדי בפלטפורמה, ובחברה טוענים כי זה הפודקאסט הפופולרי ביותר בעולם. "מאז שהפודקאסט הועלה באופן בלעדי לספוטיפיי, כלל הצריכה של פודקאסטים בפלטפורמה עלתה ב-232%", נמסר מהחברה. עוד ציינו כי ההכנסות בשנה שעברה עלו ב-80% לעומת 2021.
 


בתוכנית מראיין רוגן פוליטיקאים, אנשי עסקים וסלבריטאים, ביניהם קוונטין טרנטינו ואילון מאסק. "שיחות שוות הן מעין טיפול מנטלי", כתב רוגן בתגובה על החוזה החדש. "הקשבה לשיחות הללו מעודדת אנשים לנהל שיחות דומות עם החברים שלהם, ובאופן כללי זה הופך את החיים למעניינים יותר". 

 
אולם דעותיו השנויות במחלוקת של רוגן מעוררות לעתים סערות. על פי הדיווח בכלכליסט, ב-2022 הודיע ניל יאנג כי הוא מסיר את כל השירים שלו מספוטיפיי בשל דעותיו של רוגן נגד חיסוני הקורונה, והפצת מידע שגוי. החברה עמדה לצידו של רוגן בנושא, והמנכ"ל דניאל אק אמר כי השאיפה להפוך את ספוטיפיי "לפלטפורמת האודיו הגדולה בעולם" מחייבת אימוץ קולות מגוונים ודעות שונות 
 


בחברה הגדילו משמעותית את ההשקעה בפודקאסטים ב-2019, ובנוסף לחוזה עם רוגן חתמו על חוזים מתוקשרים ליצירת פודקאסטים עם מפורסמים כמו קים קרדשיאן, נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה והדוכסית מסאסקס מייגן מרקל. אולם, ההשקעה לא הוכיחה את עצמה ובשנם האחרונות החלו לקצץ בחטיבה, כולל פיטורי 200 עובדים. 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה