תקשורת ומדיה

כוכב 'הפטריוטים' בערוץ 14 משתולל: "אכזרית וצבועה מאין כמוה"

פאנליסט 'הפטריוטים' בערוץ 14, יותם זמרי, התייחס בתוכניתו ברדיו גלי ישראל לסערת הקריקטורה של אסתר חיות: "בסוף אתה רואה כאן את הצביעות התקשורתית, התקשורת הישראלית הרי אכזרית וצבועה מאין כמוה עם קריקטורות של 'הימין רוצחים'"
תום נחום |  1
הפטריוטים (צילום ויקיפדיה)
לאחרונה בית המשפט העליון ביטל את עילת הסבירות, וביום רביעי הוא דן בנושא "חוק הנבצרות" אשר שקובע כי ניתן לפסול את כהונת ראש הממשלה רק במקרים קיצוניים במיוחד. פסיקתו של בית המשפט בנושא היא דחיית החוק (ברוב של 6 שופטים מתוך 11), כך שיחול רק מהכנסת הבאה.
בעקבות כך, סערה גדולה פרצה ברשתות החברתיות בעקבות קריקטורה של המאייר אור רייכרט לשבועון הדתי 'שביעי' שהציג את נשיאת בית המשפט העליון היוצאת, אסתר חיות, אוחזת בדגל שעליו מאזני צדק כאשר היא דורכת על מה שנראה כגופת חייל. כתב חדשות 12אילן לוקאץ', הגיב לנושא וכתב: "העיתון ״שביעי״ והמסית אור רייכרט צריכים לעמוד לדין".
 
בתוכניתם של יותם זמרי ונועם פתחי, כוכבי 'הפטריוטים', ברדיו גלי ישראל, התייחסו לסערה וראיינו את המאייר אור רייכרט בנוגע לקריקטורה שצייר ולסערה שנוצרה עקב כך: "השלב הבא יהיה מעצר. אין דבר כזה שמצנזרים קריקטורה במדינה דמוקרטית ע"י מערכת המשפט. את האמת הקריקטורה עצמה לא וואו, אין פה גאונות גדולה וזה היה ממש על הדד ליין אבל הסיפור הוא אחרי שהפצתי את זה בטוויטר שלי ויועמ"ש מערכת המשפט מוציא איום מפורש להסיר את הקריקטורה מהדפוס. גם אם הם לא איימו במפורש יש אנשים עם כוח שלטוני שלא צריכים להגיד 'או ש...' והקריקטורה הוסרה".
זמרי הגיב: "התגובות לקריקטורה הם האירוע כאן. בסוף אתה רואה כאן את הצביעות התקשורתית, התקשורת הישראלית הרי אכזרית וצבועה מאין כמוה עם קריקטורות של 'הימין רוצחים' ובאה קריקטורה אחת מהימין שנניח ומגרדת את הגבול - תראו איזה טררם". רייכרט השיב: "מה שיפה בקריקטורה זה שהיא הוכיחה את עצמה במקום", פתחי הוסיף: "למרות שלא אהבתי את הקריקטורה, מהיום כל מדינת ישראל תסתכל על קריקטורות בצורה אחרת".
בפסק הדין נימקו את ההחלטה בטענה שהממשלה עשתה שימוש לרעה בסמכותה, משום שהחלת החוק באופן מיידי היא פרסונלית באופן מובהק. רוב השופטים הסכימו כי תיקון החוק נועד לעזור לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בשביל להסיר את המגבלות המשפטיות שחלים עליו בשל ההליך הפלילי בו הוא נמצא.
השופטת ברק-ארז הסבירה כי התיקון לחוק הוא פרסונלי מאחר שהוא חל על ראש הממשלה במועד שבו זהותו כבר ידועה, כאשר מתנהל הליך פלילי בעניינו וישנן עתירות תלויות להכרזה על נבצרותו. לעומתה, השופט נועם סולברג טען כי ניתן לדחות את החוק בדרכים נוספות, ולאו דווקא באמצעות בית המשפט. "מדוע לפסוע במסלול החוקתי, להפעיל 'נשק יום-הדין', ולהכריז על דחיית תחולתו של חוק-היסוד מינימוקים חוקתיים, שעה שניתן להגיע לתוצאה זהה במסלול הפרשני?".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה לא קריקטורה. זו עובדת החיים של פרוק המדינה.
    מיכה 01/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בג"צ שם עצמו מעל נבחרי הציבור. זו לא דמוקרטיה . אני תקווה שנבחרי הציבור לא יפעלו בהתאם לפסיקות בג"צ בנושא ביטול חוקים .
    סגור