תקשורת ומדיה

ניר דבורי וחדשות 12 תחת מתקפה: "חשיפה? זו חרפה"

אחרי חשיפת התיעוד של מוחמד דף על ידי ניר דבורי בחדשות 12, ביקורות רבות ברשתות החברתיות נגד החשיפה וכמו כן, נגד דובר צה"ל. העיתונאי הוותיק אלי ציפורי תקף: "זו לא עיתונות, זה דברור. חרפה של דובר צה"ל"
תום נחום |  7
ניר דבורי (צילום מסך קשת 12)
אחרי התיעודים שהגיעו של המנהרה בה שהה בכיר חמאס מוחמד דף, עם כיסא הגלגלים שנמצא במנהרה כשע"פ אחת ההערכות מדובר בכיסא ששימש את הטרוריסט הבכיר בחמאס שייתכן ומסתייע בכיסא גלגלים, אמש (רביעי) ניר דבורי חשף בחדשות 12 פרסום נדיר, כיצד דף נראה כיום?
עם זאת, יש מי שפחות אהבו את פרסום התמונה בחדשות 12, כאשר כתבת ערוץ 14, שיראל ללום נהיר, כתבה למשל כך: "איזה מודיעין מדהים יש לחדשות 12, השיגו לגמרי לבד תמונה בלעדית של מוחמד דף! אוי רגע, אולי זה המודיעין של מדינת ישראל?".
 העיתונאי הוותיק אלי ציפורי כתב בחריפות: "חשיפה?! זו חרפה של דובר צה״ל. במקום לשתף את הציבור במידע הזה הוא מספק את המידע באופן בלעדי לניר דבורי. לכן, זה לא מפליא שדבורי מספק סיקור אוהד למדי לצבא. היחסים בין ה״כתבים״ הצבאיים לצבא לא שונים במהותם מהיחסים של ״כתבי״ המשפט עם הפרקליטות. זו לא עיתונות, זה דברור".
 
רק בשבוע שעבר נחשפו פרטים חדשים על מצבו של מוחמד דף, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, שמספר ניסיונות של צה"ל לחסלו לא צלחו. ב-19.12 הציג סגן מפקד שלדג, רס"ן ד', חלק מן הממצאים החדשים. בזירה, שנמצאת בבניין דירות השוכן מטרים ספורים מכיכר פלסטין, זוהתה אחת מן הדירות ששימשו את דף, ולידה פיר מנהרה שאליה מובילה מעלית. בזירה נמצאו גם כיסאות גלגלים - אחד ליד פתח הכניסה העליון למנהרה ואחד בתחתיתה.
 
עם זאת, בימים האחרונים התפרסמו ממצאים לא מאומתים על כך שצה"ל הצליחו לשים את ידו על סרטונים מהתקופה האחרונה שבהם נראה דף כשהוא מהלך על רגליו ורק צולע קלות, ומעידים כי מצבו הפיזי של דף טוב יותר ממה שפורסם עד כה, ושתי ידיו ורגליו מתפקדות.

על פי מקור ראשון, אפשר להניח כי ייתכן שהוא עדיין מסתייע בכיסא גלגלים במעברי המנהרות בשל פציעותיו. לפי טענות שפורסמו בכלי תקשורת אחרים, צה"ל ידע על מצבו האמיתי עוד לפני הפשיטה אך נמנע מלפרסם זאת עד כה. בתוך כך, הגיעו לידי המערכת תיעוד לפיו נראה כיסא גלגלים בפתחה של המנהרה, לפיו ניתן לשייכו בסבירות מסוימת וחלקית למוחמד דף.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    קינאת ציפורי
    ולדמיראיליץ לנין 12/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מסתבר כי שינאת האחר הגיע גם לתשקורת נכון,שאין זה מהיום אבל,קינאת ערוץ 14 וכן ה"ה ציפורי הגיע למדרגה של שינאה תהומית על קבלת מידע בלעדי לדבורי ולא אליו!!
    סגור
  • יש חבר בערוץ 11 ואני יעביר לא את כול המידע חוקי או לא ז (ל"ת)
    מממ 12/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    ניר דבורי
    רחלי 12/2023/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אחלה כתב ישר ואמין מקומך בערוץ 14 כמובן גם צבי יחזקאלי שניכם תעברו לערוץ 14 אין לכם מה לעשות בערוצי חמאס
    סגור
  • מענה רחל על ניר דבורי
    ולדמיראיליץ לנין 12/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    יפה כתבת אבל,ערוץ 14 משאינו אלא ערוץ תשקורת פרטי של הפירומן, יש בכך פסול !
    סגור
  • 2.
    כל מה שמעניין את ניר דבורי זה הסטייק
    ההוא 12/2023/28
    הגב לתגובה זו
    1 2
    400 גרם הבא שהוא הולך לדפוק.
    סגור
  • 1.
    כרגיל
    ארנון 12/2023/28
    הגב לתגובה זו
    4 0
    צה"ל נותן את הסקופים לכתבים הנכונים בynet ובערוץ 12, ובתמורה הם מייפים את המצב כמו שראי הצבא רוצים. ומרדימים אותנו הציבור. ואז פתאום ביום בהיר נופל עלינו טבח. את המחיר משלם עם ישראל בהמוניו .הם חושבים שלא למדנו כלום אבל כשתסתיים המלחמה נעשה חשבון עם כולם.
    סגור
  • ארנון
    ולדמיראיליץ לנין 12/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לדאבוננו חלק מדבריך נכון.אבל,מבין ערוצי התשקורת ניר דבורי דובר אמת ברוב המקרים לעומת הקולגות שלו ובמיוחד בן דוד המספר ציזבטים שאינם אלא סיפורי מעשיות ובכאילו דברי אמת !! לידיעתך מרבית הכתבים והפרשנים המופיעים בערוצי התשקורת כל דבריהם הם תשקורת מטעם הפירומן וחבורת הזבל הקוראת לעצמה קבינט!!
    סגור