תקשורת ומדיה

בחזרה לנובה: תאגיד השידור מפיק מסע זיכרון מוזיקלי לפסטיבל שהסתיים בטבח

תוכנית מיוחדת בכאן 88 חוזרת אל הטבח הנורא בפסטיבל המוזיקה: מסע זיכרון מוזיקלי בן 3 שעות הנע בין הסיפורים שמרסקים את הלב למוזיקה שמעט מאחה אותו
מערכת ice | 
אזור מסיבת הטבע נובה (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
'בחזרה לנובה', תוכנית מיוחדת בת 3 שעות תשודר בכאן 88 בלילה שבין שישי (10.11) לשבת, החל מחצות.
בין שלל אירועי הזוועה של השבת השחורה ב-7 לאוקטובר זכור לכולנו הטבח בפסטיבל הטראנס נובה, במהלכו נרצחו 345 רוקדים ורוקדות ונחטפו 30 איש. עד היום מספר האנשים שגורלם אינו ידוע טרם התברר באופן סופי.

אילן אברהם ז"ל היה מזקני שבט הטראנס. לכל מסיבה הוא הגיע חמוש בראסטות הזהב ובחיוך הבלתי נגמר שלו. כולם הכירו אותו, אהבו אותו וקיבלו ממנו לפחות פעם אחת מילה טובה, כתף תומכת או חיבוק חם. אילן נרצח במקום שאותו אולי הכי אהב - רחבת הטראנס. אילה אשתו ספדה לו, דיברה אודותיו והבטיחה - 'אנחנו נחזור לרקוד כי לא ניתן להם לנצח'. 
יונתן יונתי סמרנו הוא רק בן 21, אבל חבריו מספרים עליו שהוא מפיק מנוסה עם חוכמת חיים וניסיון 'של הגדולים'. הוא אוהב את עולמות הלילה, המוזיקה והריקודים שהם למעשה חלק בלתי נפרד מחייו. יונתי נחטף לרצועה וגורלו אינו ידוע בשלב הזה. אביו, קובי, סיפר על מפעל חייו של בנו ועל ההתמודדות הקשה של המשפחה, בדגש על אחיו הצעיר של יונתן בן ה-18.
רון צרפתי ז"ל, חברה בשבט הנובה שהטראנס היה בנשמתה, נרצחה בגיל 22 בלבד. אביה ארז, סיפר בשיחה עמנו על ילדה אינטלגנטית ורהוטה, שהתעקשה לרקוד ואהבה את החיים. חלומה של רון היה שהוריה יבואו איתה למסיבת טראנס ביום מן הימים, אולם חלום זה כבר לא יוגשם אז ארז ולימור (אמה של רון) החליטו שכשהכל יירגע הם יפיקו מסיבת טראנס עבור רון 'כי ככה היא הייתה רוצה שינציחו אותה'. 
לצד סיפורים אלו וסיפורים נוספים של קורבנות וניצולים, ישולבו בתוכנית קטעי מוזיקת טראנס, חלקם נדירים, כחלק מהצדעה לתרבות ושבט הטראנס שחטפו מכה כואבת בבוקר ה-7 באוקטובר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה