תקשורת ומדיה

הקריפטו משמש את חמאס ודעאש - ארה"ב מטילה סנקציות

בעקבות המלחמה: הממשל האמריקאי נוקט שורה של צעדים חריפים נגד שוק הקריפטו המשמש את פעילי חמאס 

מערכת ice | 
ג'ו ביידן והקריפטו (צילום Gints Ivuskans / Shutterstock, unsplash)
בעקבות המלחמה, הודיעו בוועדת הבנקאות בסנאט האמריקאי על פתיחת חקירה של מקורות המימון של חמאס (בדגש על קריפטו) זאת על מנת למנוע באופן הרמטי את  שימושם של ארגוני הטרור במטבעות קריפטוגרפיים. 
חברי קונגרס אמריקאים פנו במכתב למשרד האוצר ודרשו לקבע תכנית למניעת השימוש של אירגוני הטרור השונים במטבעות.  "אנו קוראים לכם לפעול במהירות לצמצום פעילות קריפטו בלתי חוקית ולהגנה על הביטחון הלאומי שלנו ושל בעלי בריתנו", כתבו במכתב שעליו חתמו הסנאטורים. 
ב־18 באוקטובר משרד האוצר האמריקאי הטיל סנקציות על עשרה חברי קבוצת טרור של חמאס כשאחד מהם מפעיל בורסת מטבעות קריפטו בעזה, המכונה Buy Cash. מיד לאחר מכן, הרשות לאכיפת פשעים פיננסיים, הכריזה על כללים חדשים שמטרתם לזהות אמצעים להלבנת הון.
"הפעולה מדגישה את מחויבות משרד האוצר להילחם באגרסיביות בשימוש בלתי חוקי ב־CVC על ידי קבוצות טרור, כולל חמאס והג'יהאד האסלאמי הפלסטיני". כך אמר סגן שר האוצר וולי אדיימו. 
חמאס מעולם לא הסתיר את ניסיונותיו לגייס כספים באמצעות מטבעות קריפטו. עוד ב-2019 החל ארגון הטרור לגייס כספים דרך פנייה לתומכים בטלגרם. "המציאות של הג'יהאד כרוכה במאמץ רב ובהוצאת אנרגיה, וכסף הוא עמוד השדרה של המלחמה", כך נכתב בפוסט של החמאס בטלגרם. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה