תקשורת ומדיה

יוסף חדאד חושף: זו הסיבה ש-BBC לא מזמינים אותו להתראיין

יוסף חדאד, אחד מהאנשים שעובדים הכי קשה בימים אלו למען הסברה למדינת ישראל, מסביר מדוע בעולם הערבי בכלל וב-BBC בערבית בפרט לא מזמינים אותו לראיונות. צפו בראיון
מערכת ice |  4
יוסף חדאד (צילום ביחד ערבים זה לזה)
מלחמת "חרבות ברזל" הגיעה הבוקר (שישי) ליומה ה-21, שלושה שבועות בדיוק מאז מתקפת הפתע האכזרית של חמאס, שהביאה להירצחם של למעלה מ-1,400 ישראלים, בעוד למעלה מ-5,000 בני אדם נפצעו במהלך הזמן הזה ועדיין 229 חטופים נמצאים בשבי החמאס נכון לרגע זה.
בתוך כך, ישנם מאמצי הסברה אדירים בעולם למען ישראל, אל מול הפייק ניוז הגדול שרץ בעולם. אחד מהאנשים שעובדים הכי קשה בימים אלו הוא יוסף חדאד. למרות זאת, בהרבה מאוד רשתות בעולם, בעיקר בעולם הערבי, מסרבים להזמין אותו לראיונות.
בראיון ששערך לרשת 13 הסביר חדד מדוע מלבד אל ג'זירה, עוד ערוצי טלוויזיה לא מזמינים אותו לראיון: "אני יכול להגיד מידיעה מה הסיבה, ואפילו נתרכז ברשת BBC בערבית. אני יודע באופן אישי שחלק מהאנשים שהמליצו עליי ל-BBC, התקשרו לאנשים האלו ואמרו להם תנו לנו אנשים ישראלים שיכולים לדבר על המצב. אז אמרו להם 'אוקיי, אז קחו את יוסף חדאד, וככה גם תחסכו מתורגמן, אין לכם צורך להביא מישהו שדובר אנגלית או עברית - יש לכם מישהו שיודע ערבית'".
"בשום פנים ואופן הם לא הסכימו. הם אמרו: 'אנחנו לא רוצים דובר ערבית'. מה הסיבה? משום שיש פה איזשהו נרטיב ש-BBC בערבית ספציפית הם רוצים לשלוט בו, והם רוצים שמי שמדבר בשם מדינת ישראל, או מיצג אותה, גם אם זה רשמי או לא רשמי - לא יהיה דובר השפה הערבית. הם רוצים שישמעו או אנגלית או עברית. למה מבחינתם? כי הם לא רוצים שהעולם הערבי שמקשיב להם יידע שיש בישראל קולות כמו הקולות שלי, שבהם אנחנו מראים שאנחנו לא רק שלא תומכים בחמאס, או כמו שאנחנו קוראים להם דאע"ש חמאס, אנחנו גם למעשה מתייצבים לצד מדינת ישראל".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אחלה יוסף שבעולם
    טוביה 10/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצדיע לו. איזה נפש יפה פשוט מראה שאפשר גם אחרת כבוד
    סגור
  • 3.
    כחו אותו לכנסת בתור שר האסברה (ל"ת)
    אשר 10/2023/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    צריך לחזור לשדר קןל ישראל בערבית! (ל"ת)
    לא להפקיר הסברה בערב 10/2023/27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 1.
    איש יקר מאד כל הכבוד לו
    האמיתי 10/2023/27
    הגב לתגובה זו
    7 0
    שווה הרבה יותר מהרבה יהודים שמדברים על שלום עם הערבים
    סגור