תקשורת ומדיה

אופירה אסייג בלחץ מהתחזקות הדולר: "אמאל'ה, איפה גרנדמייזר?"

אופירה אסייג התייחסה לעליית שער הדולר והתחזקותו מול השקל ותקפה את שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "שער הדולר מתקרב לארבעה שקלים, אמאל'ה... איפה גרנדמייזר שסיפר לנו שהכלכלה פה במצב מדהים?"
תום נחום | 
אופירה אסייג (צילום מסך קשת 12)
במסחר במט"ח שובר היום (רביעי) הדולר שיא של 7 שנים כשהמטבע האמריקאי שנחשב לחוף מבטחים, נסחר ברמה של 3.86 שקל. גורמים בשוק ההון הפעילים בשוק המט"ח אומרים כי כרגע נפרצו כל ההגנות והדרך של הדולר ל-4 שקלים סלולה. מי שהגיבה לנושא היא מגישת קשת 12, אופירה אסייג, שתקפה את שר האוצר בצלאל סמוטריץ'.
אסייג התייחסה בחשבון הת'רדס שלה לעליית שער הדולר והתחזקותו מול השקל ותקפה את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בעוקצנות אופיינית: "שער הדולר מתקרב לארבעה שקלים, אמאל'ה... איפה גרנדמייזר שסיפר לנו שהכלכלה פה במצב מדהים? 3.87".

אתמול חצו תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי את רמת ה-4.7% וזאת בשל התגברות ההערכות כי הריבית בארה"ב צפויה לעלות עוד פעם ובל מקרה היא תישאר גבוהה עוד הרבה זמן כדי להחזיר את האינפלציה לשליטה.
 
הסיבות להתחזקות של הדולר מול המטבעות בעולם נעוצה בהתבטאויות נציות של בכירי הפדרל ריזרב שמתבססים על נתוני שוק העבודה המקומי שמצביעים על עוצמה בלתי צפויה שלו. הנתונים האלה מבססים הערכה שהכלכלה האמריקאית רחוקה מלהתקרר וזה אומר שהפדרל ריזרב יאלץ לנקוט בעוד מהלך של העלאת ריבית כי לצנן אותה.
אתמול הנתונים האלה משכו את תשואות האג"ח הממשלתי כלפי מעלה ואת שוק המניות מטה וזה אומר שהמשקיעים מצטיידים כרגע במזומן לפחות עד שהתהליכים לבלימת האינפלציה יתחילו לשאת פירות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה