טלוויזיה

סערה בקשת 12: אחותו של אביב גפן במתקפה קשה

שירה גפן, אחותו של אביב גפן ובתו של יהונתן גפן ז"ל, במתקפה נגד קשת 12 בעקבות ההחלטה לחתוך את הקטע שהקריאה במופע לזכרו מהשידור: "אתמול שודר בקשת צילום מופע המחווה לזכר אבי שהיה בקיסריה. אף אחד לא טרח להודיע לי על ההחלטה לחתוך החוצה את הקטע שהקראתי שם. כנראה שלא הלם את אווירת החג"
תום נחום |  8
אביב גפן (צילום יוטיוב/ אביב גפן)
הסרט הדוקומנטרי המיוחד 'אבא, סיפור' ששודר אמש (שלישי) בקשת 12 לזכרו של יהונתן גפן ז"ל גורם לסערה בתוך משפחת גפן, כאשר שירה גפן, בתו של יהונתן ז"ל ואחותו של אביב גפן, יצאה למתקפה נגד ההפקה לאחר שלטענתה, במופע לזכרו של אביה, ששודר מיד אחרי הסרט הדוקומנטרי, ההפקה החליטה לחתוך קטע אותו הקריאה על הבמה בקיסריה.
בפוסט שהעלתה בנושא לפייסבוק כתבה שירה גפן כך: "אתמול שודר בקשת צילום מופע המחווה לזכר אבי שהיה בקיסריה. אף אחד לא טרח להודיע לי על ההחלטה לחתוך החוצה את הקטע שהקראתי שם. כנראה שלא הלם את אווירת החג. אז לזכרו ולכבודו של אבי שנהג לומר את דעותיו בכל עת וללא מורא, הנה מה שצינזרו לכם: איך התחילו המהומות?/ יהונתן גפן (מתוך המופע ״טוב נבוט בעד ארצנו״ 1997)".
"הכל התחיל בבוקר אחד לא בהיר, חליל אבו יוסוף הצעיר עזב את הבית שלו בכפר עלה על משאית כחולת מספר עבר את הקו הירוק את מחסום בית ליד הדליק סיגריה פריד, עבר את ההשפלה הרגילה הציג תעודה הגיע לשפלה לאבן יהודה לעבוד בניין אצל בנימין זאב הקבלן, לבנות את הוילה החדשה למשפחת שומרון. בית יהודי חם עם אבנים משכם, בלטות מבלטה וזכוכיות מחברון בעל הבית יהודה בדיוק יצא למלואים ואשתו אסתר באה כל יום להסתלבט על הבנייה. מפנקת אותו בשיחות שלום עם קוטג' פיתה וחצי עגבנייה".

"חליל אבו יוסוף פועל חרוץ עובד עם כל הלב. הוא הכי טוב שהיה לי אומר הקבלן בנימין זאב, והנה הנה הוילה של משפחת שומרון כבר גמורה ומוכנה לכניסה, חליל אבו יוסוף עושה צ'ק אאוט מהחדר כביסה, עולה על משאית כחולת מספר, עובר את הקו הירוק מחסום בית ליד, מדליק סיגריה נלסון סיגריה נובלס, סיגריה פריד והנה הנה הוא מגיע כבר לכפר. אבל איפה הבית שלו? במקום שפעם הבית שלו עמד אין שום בית רק בור עמוק וערימה גדולה של עפר ואישה זקנה בוכה מחפשת משהו בין האבנים ורב סרן יהודה שומרון שאומר לו - ״כן, פוצצנו אותו כי אח שך' עשה פה עניינים״".
"חליל אבו יוסוף התיישב לרגע על גזע שרוף של עץ זית. זה לקח לו קצת זמן עד שזה נתפס אצלו שבזמן שהוא בנה ליהודים בית באבן יהודה. רב סרן יהודה עשה אבן מהבית שלו. חליל אבו יוסוף עטף את כל הפנים שלו בכאפייה אדומה, השאיר בחוץ רק שתי עיניים כואבות, אסף כמה אבנים טובות מגל החורבות ורץ מזרחה להרים הכחולים. בעיתונים כתבו שמה שהוא עושה זה אנתיפאדה, אבל הוא, מה כבר היה אכפת לו ממילים".
 
במסגרת הסרט, ליאור דיין ראייו את אביב גפן ושאל כמה לדעתו הקשר הפגום שלו עם אבא שלו יהונתן גפן ז"ל, לצד אמירה של "כנראה לא הייתי יוצר וגם היו נחסכים לי הרבה כאבים", היה לזמר הוותיק לא מעט מה לספר.
ליאור דיין שאל את גפן כמה לדעתו הקשר הפגום שלו עם אבא שלו יש חלק ביצירה שלו והאם היה אדם שונה כיוצר אם היה לו קשר עם אבא שלו כמו שיש לו עם הילדים שלו: "כנראה לא הייתי יוצר וגם היו נחסכים לי הרבה כאבים", השיב לו גפן.
 
דיין אמר לו על התשובה הזו: "גם אני חושב ככה, אם אתה שואל אותי כמי שמסתכל מהצד, ברור שהמחיר הוא מחיר בפועל של המציאות, אבל המתנה היחידה שמקבלים היא עומקים, זה יכולות ביטוי של רגשות", כאן גפן קטע אותו ואמר: "אבל אני מוותר על כל זה".
 
גפן המשיך: "מבחינתי אני ואתה בגלל האבות שלנו הלכנו כל רימוני הלם, כל הזמן והתפוצצנו כל פעם מחדש, שוב אספנו את עצמנו. כשאני רואה אדם רגיל ונורמטיבי, אני רוצה להיות כמוהו ועזוב את כל השירים".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    עלי גפן
    חיים 10/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    די מהמשפחה. המופרעת הזו. חושבת שהכל מגיע לי. לא רק שהפיקו ^ ערב שלם לזיכרון... איזה אישיות.טיפוס נילאח.שתיין מועד שעזב את ילדיו .בוגד סידרתי..... טוב הפקתם. לשמוע גם את דעותיהם .ודיברי האיוולת של שאר המופרעים במשפחה. עד כאן.נישאר עם כמה שירים יפים..אין הרבה יותר מה לזכור. מיתראה עוד כמה שנים...
    סגור
  • הם אמנים, הם לא המשפחה המופרעת של ראה"מ
    פסי.כו.פ.תים. 10/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שחיה על חשבונינו, בן נרקומן בוגר אך אינפנטיל. עצלן. נצלן וטפיל שיצא לעבוד, לא חיבים לו כלום...אמא עבריינית מורשעת, פושעת. שקרנית ומ.טו.ר.ל.ל. ושני מופרעים שמחליטים החלטות בנושאי מדינה. לאן עוד ניתדרדר. הפסיכיאטר המחוזי צריך לגרור אותם לאשפוז כפוי.
    סגור
  • 5.
    שירה כפן
    גל 10/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הנה עוד מנותקת בדיוק כמו אחיה המשתמט . משפחה של סטלנים, חסרי מודעות . תמיד מסתכלים על צער אויבנו, אף פעם לא על צערנו שלנו.
    סגור
  • 4.
    המשפט של אביב היה המשפט הכי נכון
    אביבה 10/2023/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    " נתניהו - הפכת את ישראל לארון קבורה "
    סגור
  • 3.
    חיתוך נקטע של שירה
    הנהרייתי 10/2023/15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    קטע כתוב יערוך יפה אבל מסולף המציאות אח שלו רצח אזרחים יהודים בזמן שחלילהתמים הביא פרנסה מהיהודים ברוסיה לא היו הורסים את הבית אלא הורגים או במקרה הטוב אוסרים את כל משפחתו זו הנדסת תודעה זולה שקרית ושקרים חותכים בגלל דברים כאלה הגענו לחיות אדם שהורגות לשם תאוות הרצח ואם את חושבת שהם כל כך תמימים שתלך לשם ותאמר אני כתבתי את הפוסט עבורכם נראה כמה זמן ישאירו אותה בחיים ולא לפני שיתנו לה טיפול הולם תצאו מהתמימות
    סגור
  • 2.
    קרעי (ל"ת)
    דוג 10/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    סערה בכוס ריקה
    קאי 10/2023/05
    הגב לתגובה זו
    11 2
    אם זה אכן הקטע שצונזר - טוב שצונזר! ובכל, משפחת דיין על כל ענפיה מעולם לא היתה אהובה על הישראלים. החל ממשה דרך אסי, ליאור, יונתן גפן ועד אביב. חבורה של נרכיסיסטים, משפחת אצולה ישראלית ממש לא אצילית וממש לא מעניינת אף אחד
    סגור
  • בורה.
    את עילגת. 10/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יודעת לאיית.
    סגור