תקשורת ומדיה

כתב חדשות 12 מותקף בשידור: "שקרן, מחטט בפחים"

עימות חריג נרשם ב'מהדורה ראשונה' של חדשות 12 בין הכתב יוסי מזרחי לבין עו"ד דוד בבלי, יועץ החקיקה של השר איתמר בן גביר, שתקף: "יוסי מזרחי יחטט בפחים אם צריך כדי למצוא טישו מלוכלך של השר לביטחון לאומי, אתה בלי לשקר לא יודע לדבר"
תום נחום | 
חדשות 12 (צילום מסך)
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר במרכזה של סערה חדשה, כאשר הודה בראיון לכאן 11 שקנה את ארבעת המינים בדוכן שפתח ראש המטה חנמאל דורפמן ולא קיבל קבלה על כך, כאשר כתב חדשות 12, יוסי מזרחי, חושף שהוגשו כבר שלוש תלונות לרשות המסים, נציבות המדינה וגם למשטרת ישראל בתלונה על כך שדורפמן מנהל את הדוכן ללא חשבוניות וקבלות.
מזרחי תקף בשידור ואמר: "חלק מהכסף הוא שם בכיס ממה שראיתי בתמונות, ספק רב אם הוא מדווח לרשות המסים. חמור מכל אולי, יש לנו שר בממשלה שנלחם בהלבנת הון במגזר הערבי ובכל מיני מקומות, ואז הוא בא ואומר 'אני לא מכיר שבשוק הזה יש דבר כזה קבלה', אני לא מכיר שר שרואה שוק כזה שעובד בלי קבלה ולא מתלונן או מנסה לעשות משהו בנושא אלא מקבל את זה, ולמעלה מזה, ראש המטה שלו נמצא שם ומתנהל כך, באמת, עולב שבעולבים".
עו"ד דוד בבלי, יועץ החקיקה של בן גביר, תקף: "אני מופתע מזה שיוסי מזרחי התחיל בשר לביטחון לאומי ולא התייחס להרשעותיו מלפני 20 שנה, או לא חיטט בעברו ובפחו של השר". מזרחי תקף בחזרה: "אז אני אתקן, העבריין הסדרתי לשעבר והכהניסט איתמר בן גביר". בבלי המשיך: "יוסי מזרחי יחטט בפחים אם צריך כדי למצוא טישו מלוכלך של השר לביטחון לאומי, אני לא מכיר אותך מתעסק בראשי מטות של שרים אחרים, אני בספק אם אתה בכלל מכיר את השמות שלהם. אני לא מבין מדוע ערוץ 12 בתפקיד שלך מה שאתה עושה זה לנבור בפחים ולחפש דברים לא רלוונטיים על ראשי מטות, זה לא מנכ"ל, לא סמנכ"ל, סך הכל בן אדם שאחראי על החבר'ה שעובדים בלשכתו של השר. מי ראש המטה של סמוטריץ'?".

מזרחי ענה: "כנראה שהוא לא עשה מספיק", בבלי השיב: "אז אתה לא יודע מי הוא. אני הבנתי שאישרו את זה, אבל שיבדקו. אני לא מבין אבל מדוע בימים כאלה שאתם טוענים שהמצב כל כך קטסטרופלי אתם מתעסקים בדברים כאלה, אני לא מבין". מזרחי המשיך: "בגלל שהמצב כל כך קטסטרופלי אנחנו מצפים מחנמאל דורפמן לעבוד ולא למכור לולבים. כל הזמן אנחנו מדברים על ירידה ברף של נציגי הציבור, רף מוסרי, רף אתי, וכאן יש רף שייתכן שהוא פלילי, ולמטה מזה אני לא יודע אם אפשר עוד לרדת".
כאשר נשאל על היריקות על הצלבנים בירושלים, הגיב בבלי: "יש דברים שהם נורא מכוערים אבל לא פליליים, חד משמעית מדובר בתופעה מכוערת, דין אחת שווה לכל אותם אנשים שירקו על הרצפה ולאלו שמשכו ציציות בתל אביב, זה חמור מאוד, אבל לא בהכרח הפתרון הוא פלילי, אולי הדרך היא חינוך וקנסות". מזרחי ענה: "אתה לא מסוגל בלי לשקר? למי משכו ציציות? איפה?", בבלי השיב: "אתה בלי לשקר לא יודע לדבר, יש סרטונים ברורים של זה מתל אביב, אולי בגילך אתה לא יודע מה קורה בטיקטוק".
כל זאת על רקע הסערה מיום שני במסגרתה רץ ברשתות החברתיות סרטון של קבוצת חרדים הבחינה בנוצרים שביצעו מפגן של מסע צלב, וירקו לעברם. האירוע החמור תועד וצבר תהודה ברשתות החברתיות. לשכת ראש הממשלה גינתה בחריפות את האירוע והבהירו כי ינקטו בצעדים: "ישראל מחויבת לחלוטין לשמור על הזכות הקדושה של פולחן ועלייה לרגל לאתרים הקדושים של כל הדתות".
מי שהתייחס בעבר לסוגיה הוא לא אחר מאשר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. בריאיון לכאן רשת ב לפני 6 שנים אמר: "יש מנהג יהודי קדום שכשעוברים ליד מנזר או ליד כומר יורקים, למה להפוך את זה לפלילי?".
מלשכתו של השר נמסר בתגובה: "השר אמר את הדברים בהיותו עו"ד פלילי פרטי ובמסגרת ייצוג נאשמים בעבירה האמורה. אין להסיק מכך על דעתו האישית ובוודאי על עמדתו כשר בממשלת ישראל ביחס לאופן בו יש לנהוג כלפי מאן דהוא".
 
הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, גינה גם הוא את התופעה: "מבקש להבהיר, בחג סוכות היו מתפללים ומקריבים בבית המקדש לשלומם של 70 אומות העולם. נמשיך להתפלל לטובתם ולכבד את כל העמים הבאים לכבד את ירושלים. תופעות פסולות אלו ודאי שאין לייחס להן כל קשר להלכה היהודית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה