תקשורת ומדיה

כוכב 'הפטריוטים' מזהיר: "לקראת סוף הדמוקרטיה במדינת ישראל, אסון"

פאנליסט 'הפטריוטים' בערוץ 14, פרופ' למשפטים, משה כהן אליה, במכתב חריף: "פסק הדין המסתמן של העליון עלול לסמן את סוף הדמוקרטיה של מדינת ישראל. היום יושבים בעליון שופטים שנוחים לנו. מחר ישבו שם שופטים שהם עוכרי זכויות האדם. למה לתת להם כל כך הרבה כוח? הם משתוקקים שבית המשפט באופן פורמלי יפסוק שהוא מנהל את המדינה ולא העם. זה יהיה אסון למדינה. אני חוזר ומתריע: אנחנו מתקדמים בקצב מסחרר לקראת אסון. לקראת סוף הדמוקרטיה במדינת ישראל"
תום נחום |  1
הפטריוטים (צילום ויקיפדיה)
לאחר שרק לאחרונה נכנס לכיסא 'השמאלן התורן' כפאנליסט בתוכנית 'הפטריוטים' בערוץ 14, פרופ' משה כהן אליה, יצא במכתב לחבריו בשמאל, מכתב אותו פרסם מגיש 'הפטריוטים', ינון מגל, בחשבון הטוויטר (X.COM) שלו: "פרופ' למשפטים משה כהן אליה במכתב לחבריו בשמאל: "אנחנו מתקדמים בקצב מסחרר לקראת אסון. לקראת סוף הדמוקרטיה במדינת ישראל".
במכתב של פרופ' כהן אליה נכתב כך: "מכתב גלוי לא.נשי המרכז שמאל בעוד שבוע בית המשפט העליון ידון בעתירה בעניין חוק יסוד השפיטה (הסבירות). כל הסימנים מראים שחיות מובילה כתיבה של פסק דין שישנה את המשטר של מדינת ישראל. אם אהרן ברק שינה את המשטר בישראל מדמוקרטיה פרלמנטרית לדמוקרטיה חוקתית, פסק הדין המסתמן של העליון עלול לסמן את סוף הדמוקרטיה של מדינת ישראל – בין אם תהיה שם פסילה ישירה, כמו שתובעת היועמשית, ובין אם תהיה פרשנות מקיימת אגרסיבית במיוחד, מהסוג שראינו בחוק טבריה ונראה ככל הנראה גם בחוק הנבצרות. אתם צריכים להבין שפסיקה כזו איננה רק רעה לימין. היא רעה לכל דמוקרט שמאמין שמקור הריבונות בדמוקרטיה הוא העם".

"גם אנשי המחנה הממלכתי מבינים היטב את הסכנות לדמוקרטיה בפסיקה כזו. את היוריסטוקרטים ותומכיהם השוטים, שמסתובבים עם תגיות של I love Bagatz, לא ניתן כבר לשכנע. הם עשו פטישיזציה ורומנטיזציה של מוסד, חשוב ככל שיהיה, אבל הוא לא מקור הסמכות בדמוקרטיה. העם הוא מקור הסמכות. היום יושבים בעליון שופטים שנוחים לנו. מחר ישבו שם שופטים שהם עוכרי זכויות האדם. למה לתת להם כל כך הרבה כוח? די לעיין בפסיקות של בית המשפט העליון האמריקאי במאה ה-19, שנשים לא יכולות להיות עורכות דין כי זה מנוגד למשפט הטבע, שעבד שחור איננו "אדם" אלא קניין, שהזכות לשוויון מאפשרת הפרדה גזעית, שהחוקה האמריקאית מאפשרת רמיסה של זכויות סוציאליות בסיסיות של עובדים. השמאל האמריקאי היום מהדהד את החשדנות העצומה של הצרפתים כלפי שופטים, שאותם הם כינו "פוליטיקאים בגלימות" politicians en robes, ולכן מועצת החוקה הצרפתית איננה מורכבת ממשפטנים".
"הליברלים האמריקאים זועמים על הכוח העצום שלקחו לעצמם "הפוליטיקאים בגלימות", שלא מאפשרים לצמצם את השימוש בכלי הנשק, שביטלו את הזכות לבצע הפלות, שמקדמים מדיניות ליברטריאנית בתחום חופש הביטוי, שמגבילים את היכולת להילחם במשבר האקלים, שפועלים לצמצם את רפורמת הבריאות של אובמה. משהו רע מאוד עובר על האקדמיה המשפטית. כשאני מדבר עם חלק מהאנשים – "היוריסטוקרטים הנוקשים" – אני נדהם מרמת הניתוק שלהם, מ"גן העדן (של שוטים) של נורמות וקונספציות" שבו הם חיים; הם חיים בעולמות התבונה של המאה ה-17 (תבונה כפי שהם מגדירים אותה). אלו אינם אנשים דמוקרטים. הם אנשים שיודעים יותר טוב מכל אדם אחר מה טוב, ואת זה הם יכפו באמצעות מינוי "השופטים הנכונים". אבל מהר מאוד יגיעו לעליון השופטים "הלא נכונים", ואז יתברר גודל האסון של הגישה הקיצונית, החריגה בכל קנה מידה עולמי, שאותה הם מקדמים".
"הם מתנגדים למתווה האחרון, שלמרות שהם יודעים היטב שאין שום קשר בינו לבין "דיקטטורה". הם עושים זאת כי הם להוטים שבית המשפט יפסוק כמו שהם רוצים שהוא יפסוק, והם יצרו לכך את התנאים בשבועות האחרונים. הם משתוקקים שבית המשפט באופן פורמלי יפסוק שהוא מנהל את המדינה ולא העם. חבריי במחנה המרכז שמאל: היוריסטוקרטים האלה אינם דמוקרטים. אנחנו צריכים להבין את הסכנה בקו שהם מובילים: הם מחסלים את הדמוקרטיה".
"הם קוברים את היכולת של העם להיות המקור של הנורמות, כי הם יודעים יותר טוב מהעם מה טוב לעם. הם לא מחפשים מערכת של איזונים ובלמים והגדרה מקובלת של יחסים בין רשויות במדינות דמוקרטית. הם מעוניינים בשלטון מוחלט של השופטים, שלטון שגם יחזק את מעמדם המקצועי. דמוקרטיה איננה שלטון של שופטים. דמוקרטיה היא שלטון של העם. והעם מורכב גם מאנשי המרכז שמאל, שלא מוכנים שהשופטים ינהלו גם אותם. אל תתנו למשפטנים לשלוט בנו. זה יהיה אסון למדינה. אני חוזר ומתריע: אנחנו מתקדמים בקצב מסחרר לקראת אסון. לקראת סוף הדמוקרטיה במדינת ישראל".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    צדיק יחיד ב"סדום" (ל"ת)
    אייל 09/2023/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור