תקשורת ומדיה

עמית סגל: "נתניהו, אם תמשיך כך – שלטונך בסכנה!"

האם רה"מ נתניהו שולט באירועים או מובל ונגרר על ידי יריב לוין? הפרשן הפוליטי עמית סגל מפתיע: "אני רואה מבוכה, בלבול והיגררות. ניתן להגיע לפתרון שעוקף את סרבנות האופוזיציה. פשרה עדיפה מחורבן המדינה וחורבן הקואליציה"
מערכת ice |  13
עמית סגל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
רבים שואלים את עצמם לאור מאורעות החודשים האחרונים, מי שולט במהלכים: נתניהו או יריב לוין. הפרשן הפוליטי עמית סגל מנסה לענות על השאלה בטור השבועי שלו ב"ידיעות אחרונות".
לדברי סגל, נתניהו בקדנציה השישית שונה מהותית. במקום תכנון אסטרטגי הפרשן רואה מבוכה ובלבול, במקום הובלה רואה היגררות, במקום תוכנית אב, סגל רואה תסביך בן: יריב לוין. נתניהו נשבע לתפקיד אחרי מו"מ מבולבל ועתיר סחיטות, ומאז נסחף ממשבר למשבר. מוזר ככל שזה יישמע, לטענת סגל, תוכנית המהפכה המשפטית של לוין באה לעולם בלי שנתניהו ידע את פרטיה.

"לוין ורוטמן לקחו את נתניהו ואת המדינה לטיול מסויט, שמחירו עד עתה: עשרות מיליארדים לכלכלה, עשרה אחוזים פיחות לשקל, 11 מנדטים לקואליציה", כותב סגל. ההצעה המקורית, רוב קואליציוני למינוי שופטים, נגנזה מזמן. "כעת לוין ונתניהו מקדמים יוזמה אווילית שתיצור תיקו בוועדה לבחירת שופטים בין הקואליציה לאופוזיציה. כל צד ימנה את הקיצוניים ביותר לשופטים, ובג"ץ יהפוך לכנסת. נתניהו יודע שזה מהלך גרוע, אבל לא עוצר את לוין, רוטמן וסמוטריץ'".
לעמית סגל יש פתרון אחר להציע, שעוקף את סרבנות האופוזיציה: "מדובר בשינויים עדינים וחכמים בוועדה לבחירת שופטים מהכנסת הבאה, לדורות. ובינתיים: הסכמה עם נשיאת העליון אסתר חיות על מינוי של שני שופטים שמרנים, ואחר כך שופט אמצע, ואחר כך שופט נוטה לצד הליברלי. האם לוין יוכל למנות את מי שהוא רוצה? לא. אבל גם עכשיו הוא לא יכול. שניים וחצי שופטים ביד עדיפים משני שופטים על העץ. ופשרה עדיפה מחורבן המדינה וחורבן הקואליציה".
נתניהו, לפי סגל, מייחל בסתר שמורדי מפלגתו יעשו בשבילו את העבודה. אבל בלי לפעול עכשיו לפתרון – "אחרי חורף המחאות וקיץ הסרבנות יגיע סתיו של הורדת דירוג אשראי ופירוק הקואליציה והליכוד. אם היו לנתניהו יועצים כמו פעם, הם כבר היו מניחים על שולחנו את ההתרעה האסטרטגית הזו: תמשיך כך - ושלטונך בסכנה".
תגובות לכתבה(13):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    דיעה אישית
    שרה 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נתניהו עייף, די שפן ומתלבט. בנוסף לא העיף את מיארה ביום הקמת הממשלה ומאז היא יושבת לו על הווריד ולא נותנת לו לתפקד כראש ממשלה. מי שלא נוהג בחכמה כנראה מגיע לו לחטוף.....
    סגור
  • 11.
    שטויות
    אזרח מבין 08/2023/15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שום פשרה לא תעצור את ההפגנות. משום שמטרת ההפגנות איננה הרפורמה המשפטית. מטרת ההפגנות היא לסלק את הימין מהשלטון. ולכן הם יימשכו ואם לא מסיבה זו אז ימצאו סיבה אחרת.
    סגור
  • 10.
    לעמית הזגזגן
    שייקה 08/2023/15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אי אפשר ככה ללכת בין הטיפות לאורך זמן. הגיע הזמן לתפוס צד וללכת איתו
    סגור
  • 9.
    ביטוי יותר מדויק בבקשה. היותך ראש ממשלה בסכנה.
    דודו 08/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלטונך? נתניהו חושב שהוא שליט? או שאתה חושב כך? מר עמית סגל.
    סגור
  • 8.
    רק שאלה
    אני 08/2023/11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מחריבי המדינה לא צריכים סיבה הם הסיבה
    סגור
  • טען עוד
  • זאתה לא שאלה כלל. אבל, אתה צודק. (ל"ת)
    דודו 08/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 7.
    עמית סגל
    אירן 08/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מבטיח לך עמית מבטיח לך שאילולה היו הבחירות היום ומאחר ורוב העם זה האנשים הקטנים מפלגת הליכו הייתה מצוייה במצב קשה אחד כמונים שכל שנותי נתתי קולי לליכוד לא מסוגל לראות לקקניםואנשים שלא יכפת להם?מהתושבים הגרוע מכל אינם פוצחים פיהם לנוכח המצב כמו ברקת וכל החברים במפלגה שהיא מושחתת
    סגור
  • 6.
    העלוב הזה עבר לסמול. כנראה מפחד שיעיפו אותו (ל"ת)
    דוחה 08/2023/05
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 5.
    יש חוקים מיותרים!!!!
    אנצי! 08/2023/05
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לא כל חוק צריך לתת לפוליטקאים לחוקק,כי זה לתת לחתול לשמור על השמנת.עובדה: שהם קבעו לעצמם את המשכורות ולכן לא עושים חוקה לטובת העם ושתגביל אותם!!!! יש ועדת חוקה ואין בכלל חוקה!!!!
    סגור
  • 4.
    עמית סגל
    מושקו 08/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 3
    חפש מי ינענע אותך פח אשפה
    סגור
  • 3.
    ממשלה של עבריינים וביריונים, אין עם מי לדבר שם. (ל"ת)
    אושרי 08/2023/04
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 2.
    ואתה שיפררת אותו כל הזמן
    רויטל 08/2023/04
    הגב לתגובה זו
    2 2
    דרך מוזרה משהו לספק אליבי לשופר שאתה העדפת לדברר את הטירוף הזה הרבה לפני שהגענו לחורבן בית שלישי אתה לא עיתונאי אתה דובר שהוסמך להרים לאוויר את כל בלוני הניסוי של האיש הזה שהקים מעבדת ניסוי באזרחים לך להתפלל יש לך הרבה על מה לא בטוח רק שאלוהים קשוב וסבלני כבר לגיבובי המילים שלכם הוא לא התכוון ששרצים יהיו כשרים, נוא בטח יודע שתקעתם בשופרות טמאים יש לו את כל הרשימה ממך דרך מגל עובר סגל ריקלין ושאר הסוגדים לאלילים לכו הביתה ותנוח דעתכם אנחנו לא חוזרים הביתה עד שננצח ונקיים את הפסוק והאזהרה כי באין חזון יפרע עם
    סגור
  • 1.
    ימין ג'יהדיסטי. פלישתים.
    המלך עופר המשיח 08/2023/04
    הגב לתגובה זו
    3 2
    ברגע שחגורת הנפץ מתפוצצת, הדרך חזרה בלתי אפשרית. רוח גבית מהטרוריסט עם הפוסטר של המחבל המתאבד בסלון. מוכר לאנשים סיפורים על 72 בתולות כהות עיניים ושוהדה ופוסטר חדש בסלון שלו. ימין ג'יהדיסטי. מפרקים את הפרוייקט הישראלי יותר טוב מ 100 פלוס שנים של מלחמות עם העולם הערבי. הנה העניין המרכזי ביותר לשלמות המדינה -- השכלה ויכולת השתכרות עצמאית. נראה כאילו החליטה חברה שלמה שזה לא מתאים לה. נשמע פסיכי אבל גם אחוזי הבגרויות בחברה החרדית נשמעים מטורפים. 86.5 אחוזים ללא תעודת בגרות (נכון לשנת 2021). 95.5 אצל הגברים. בחברה שמושכת את המדינה עם ילודת עוני מתפרצת לכיוון של המדינות הכי עניות באפריקה וגם חושבים הזה שכל חסרי הבגרות קוראים בתורה יביא לכולנו גאולה. שיקימו מדינת השם עם משתמטי השם ותקציבים בעזרת השם. אם הם חפצים בפרוייקט הישראלי, שינהגו כמו הדתיים בימי קום המדינה שלא פסחו על השכלה מעשית. תורה, עבודה, ומעשים טובים למען המדינה.
    סגור