תקשורת ומדיה

פאולה רוזנברג נגד החרדים: "אנחנו לא אחים ולא משפחה"

המגישה טענה בטורה השבועי: "אזרחים באותה מדינה, בעלי ערכים שונים לגמרי. החיבור בין יהדות ודת לבין הימנעות מהתערות בחברה, תוך דרישה מאותה חברה לממן את הנמנעים, הוא מקומי ונסיבתי. איך אומרים? רק בישראל"
מערכת ice |  5
פאולה וליאון (צילום מסך קשת 12)

פאולה רוזנברג, מגישת קשת 12, לא מוכנה יותר לשאת בנטל. בטור שהוקדש כולו לחרדים ולמה שהיא מציגה כמי שהיא סוחבת על גבה כמשלמת מסים בחברה יצרנית, היא שטחה ב"ישראל היום" את דעתה על הלך הרוח במדינה.

בטורה כתבה: "כאישה יהודייה, חילונית, ליברלית ופמיניסטית, שגאה במורשת היהודית שלה, אני לא מוכנה שאף קבוצה תאמר לי שאני פחות טובה, פחות ערכית או פחות ראויה בגלל שאיני משתייכת אליה. בוודאי לא אם חבריה ניזונים מכספי העבודה שלי. במשך שנים נקטתי עמדה מפייסת כלפי הממסד האורתודוקסי, שיתפתי פעולה עם אשליית האחדות, עצמתי עיניים מתוך אמונה שזה משרת את ההישרדות של הפסיפס החברתי המורכב, אבל התקופה האחרונה הביאה להתפכחות. הגיע הזמן להודות: אנחנו לא אחים ולא משפחה, אלא אזרחים באותה מדינה, בעלי ערכים שונים לגמרי. החיבור בין יהדות ודת לבין הימנעות מהתערות בחברה, תוך דרישה מאותה חברה לממן את הנמנעים, הוא מקומי ונסיבתי. איך אומרים? רק בישראל"
רק השבוע הקדישה בפייסבוק שלה פוסט שמיועד לדבריה לקבוצה ספציפית לאנשים שאומרים שהם "לא בעד הרפורמה והמהלכים של הממשלה, אבל שהם לא יוצאים למחות כי ״סמוטריץ ולוין ובן-גביר ורוטמן והחרדים סתם מאיימים ולא ישתנה פה כלום״ ואנחנו סתם היסטריים".
רוזנברג הסבירה: "אז תשובתי: 1.כבר כמה חודשים שהדברים מאוד משתנים, הכספים עוברים למי שסוחט את הממשלה על חשבון האזרחים היצרנים. 2. זכויות מיעוטים ונשים מצטמצמות, בביסים קטנים, לא בבת אחת. 3. מעמדה של ישראל בעולם הולך ונחלש. הכסף של המשקיעים כבר ברח ועוד מעט נרגיש את זה כחבטה כלכלית". 
 



עוד היא כתבה: "הכי חשוב: חינוך! מבטלים תכניות חינוך בפריפריה ומזרימים עוד כספים לסקטור החרדי, ברור שמגיע להם תקצוב, אבל חוסר הפרופורציות הוא תוצאה של אינטרסים פוליטיים. הטענות הן לא נגד הציבור החרדי אלא נגד נבחרי הציבור המייצגים אותם, שמנצלים את חולשתו של ראש הממשלה ללא גבול וללא מידות מוסריות- בניגוד לדת היהודית"

לסיום הסבירה: "ועכשיו אם חלילה תבוטל עילת הסבירות יהיה אפילו קל יותר להמשיך להרוס את המדינה בלי מבוגר אחראי. אסור לתת לאף שלטון כוח בלתי מוגבל, בלי קשר לדעה פוליטית, כי זה מה שקורה. בבקשה קראו בעיון את לקט הכותרות הבסיסי הזה, כי הרבה מהשאננים בינינו פשוט לא מספיק מתענייינים ולא יודעים מה קורה פה".

תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    מי את חושבת שאת אוי אויוי
    שר 07/2023/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כולה כתבת טלויזיה שמלאניתמשייכת לאנשים שרוצים להרוס ולחלק את מדינתנו שינאתכם לאחר שלא שותה לעור הלבן שלכם עלה על גדותיו את עובדת ומחנכת את סביבתו לשנוא את האחר שלא חושב כמוך אוי אוי גיבלד נבהלה מהמשטרה אוי ולא נבהלת מהחוליגנים ששורפים מכים מתלהבים באחר כי בא להם די תפסיקו להתנגד הבחירות של רוב העם לא יזרקו לפח לימדו לקבל גם דברים שלא מוצאים חן בעיניכם ואפשרי למחות אחרת ולא להילחם ולא להכות שוטרים ולא להיתלהם כנגד מי שחושב אחרת מיכם ילא לכי לבכות בבית גם ככה מאסנו בהיתחנחנות המזויפת שלכם.
    סגור
  • 4.
    צודקת בגדול (ל"ת)
    דודו 07/2023/28
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 3.
    את מי היא מעניינת ??? (ל"ת)
    אסף 07/2023/28
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 2.
    החרדים החילונים המדינה והממשלה וראש הממשלה וצהל!
    יואל שלב 07/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ממש כבר בא לי להקיא על מה שקורה במדינה ממש לא להאמין!!!! לאן הגענו??????
    סגור
  • 1.
    מיהיא בכלל עוד אנטישמית,שמקומה ,יחד אם כל שונאי ישראל (ל"ת)
    מתי מבני ברק 07/2023/28
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור