תקשורת ומדיה

סערה בחדשות 12: ברהנו טגניה במתקפה נגד גיא פלג

ברהנו טגניה, שסיקר מטעם חדשות 12 את ההפגנה וחסימות נתיבי איילון בתל אביב, הגיב לדבריו של הקולגה, גיא פלג, על טיפול המשטרה במפגינים: "בהפגנות הסוערות של בני העדה האתיופית הייתה הידברות בין המשטרה לבין המפגינים, אבל המשטרה יצאה נחושה באלימות, כאן - המשטרה נוהגת בכפפות משי עם המפגינים, כי הפגנה כזאת עכשיו, הפגנה ספונטנית, צודקת ככל שתהיה, היא לא הפגנה חוקית"
תום נחום |  19
ברהנו טגניה, גיא פלג (צילום מסך קשת 12, פלאש 90/ יונתן זינדל)
חסימות כבישים והפגנות ספונטניות פרצו אמש (רביעי) ברחבי הארץ על ידי עשרות אלפי מתנגדי הרפורמה המשפטית אחרי מסיבת העיתונאים של מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד, בה הוא הכריז על התפטרותו מהמשטרה וטען כי הדחתו מהתפקיד נעשה ממניעים פוליטיים, כאשר המוקד היה בחסימת נתיבי איילון לשני הכיוונים, מה שהוביל גם לעימותים בין המפגינים לבין כוחות משטרת ישראל - מה שהוביל את ברהנו טגניה, כתב חדשות 12 שנשלח לסקר את ההפגנה וחסימת הכבישים, לצאת במונולוג אישי נסער נגד המפגינים וטיפול המשטרה, וכמו כן, גם נגד חברו לחדשות 12, גיא פלג.
טגניה עלה לשידור ואמר כך: "אם גיא פלג שומע אותי אני חייב להגיד לו משהו, שמעתי אותו אומר מדם ליבו מקודם על זה שהמפגינים פה לא אלימים ושהמשטרה לא מפעילה כוח בגלל שהמפגינים כאן לא אלימים והוא גם ציין שבהפגנת בני האתיופים למשל היה ונדליזם, אז אני רוצה להגיד לך גיא פלג חברי, תקשיב, כשמדובר בהפגנה של בני העדה האתיופית המשטרה מפעילה כוח מסיבי גם כשמדובר בהפגנות מראש שהם דיברו והסכימו. תקשיב גיא, בהפגנות הסוערות של בני העדה האתיופית הייתה הידברות בין המשטרה לבין המפגינים, אבל המשטרה יצאה נחושה באלימות, כאן - המשטרה נוהגת בכפפות משי עם המפגינים, כי הפגנה כזאת עכשיו, הפגנה ספונטנית, צודקת ככל שתהיה, היא לא הפגנה חוקית. אבל המשטרה מפעילה כמה? אולי 20-30% מהכוח שלה היא מפעילה, אז להשוות בין ההפגנה של בני העדה האתיופית להפגנה כאן? כאן ההפגנה מנומסת ומאוד מתורבתת, אני חושב שלא הבנת נכון או לא פענחת נכון את ה-DNA של המשטרה כשהיא ניגשת להפגנות כאלה לעומת אחרות".
 
בתל אביב המפגינים עם דגלים ושלטים ירדו וחסמו את איילון משני הכיוונים ובנוסף הדליקו אבוקות ומדורות על הכביש. בנוסף מתקיימות חסימות לכל הדרכים המובילות לרחוב קפלן. כוחות שיטור, כולל פרשים, הגיעו לאזור במטרה לפנות את המפגינים. חסימות והפגנות התקיימו גם רחבת המשביר שבירושלים, מרכז חורב שבחיפה, במרכז המורים שבבאר-שבע ובכביש 443 בכניסה למודיעין ובצומת נהלל.

"הודחתי על רקע פוליטי והחלטתי לפרוש מהמשטרה", אמר אשד מוקדם יותר אמש לפני ההפגנות. "אני משלם מחיר אישי כדי למנוע מלחמת אחים, איני מתכוון לשתף פעולה עם הסבב המלאכותי וקבל את ההדחה הפוליטית שלי, אסיים את תפקידי במשטרה לאחר שאעביר את הפיקוד בצורה מסודרת" והוסיף: "בגב זקוף וראש מורם אני משלם מחיר כבד כדי למנוע מלחמת אחים".
כזכור כבר לפני מספר חודשים הודיע השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כי הוא מתכוון לפטר את אשד, זאת על רקע המתיחות בין השניים נוכח ההפגנות שנערכות נגד הקואליציה אולם היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה מיהרה להודיע כי פיטורים אלה אינם חוקיים, למרות זאת הודיע הערב אשד על פרישתו הרשמית מהמשטרה בגיל 56 בלבד.
תגובות לכתבה(19):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    במילא ישראל השניה תסגור את ערוץ 12
    במילא 07/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואז לברהנו יפה הנפש לא תהיה עבודה כעתונאי חילוני אז לא יזכרו את הוויכוח הטפשי הזה היום כבר יודעים שמפגינים נגד המהפכה נפגעו פיזית וכלכלית וזכויות החופש שלהם יעלמו מי יזכור את ברבנו מגן על המשטרה שלא פוצצה מספיק מפגינים שיהיה בהצלחה לכולם
    סגור
  • 14.
    שתי מדינות
    אללי 07/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הפרדות.יהודה. מדינה דתית גזענית עם חוקי ההלכה. ומדינת
    סגור
  • 13.
    לא מבינה את שניכם
    יהודית 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא מבינה את שניכם על מה אתם מתווכחים האם זה באמת חשוב במי פגעו יותר ולמה או בעיקרון העניין שהמשטרה צריכה לנהוג במידתיות ולא באלימות . להוציא את המכתזיות רמוני הלם וכד' מכלל שימוש מפני שהם עושים באמצעים שימוש לרעה. תתעסקו בעיקר ולא בתפל
    סגור
  • 12.
    מטורף!!!!!!!??????
    משתזף כדי להיות שוקו 07/2023/10
    הגב לתגובה זו
    3 2
    איך העיתונאי(עלק עיתונאי) גיא פלג משווה את ההפגנה של העדה האתיופית להפגנה של השמואלנים בכלל?????? חשבתי שעיתונאי אומר אך ורק את האמת ומביא לעם אך ורק את האמת??? למה כל כך קשה להגיד את האמת??? למה כך כך קשה להראות את האמת???
    סגור
  • 11.
    האמת כואבת
    אבי 07/2023/10
    הגב לתגובה זו
    4 1
    כל עברייני המקלדת כואב לכם שאומרים לכם את האמת נכון?
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    פעם חיבבתי את ברנו טגניה
    אני 07/2023/10
    הגב לתגובה זו
    1 6
    טגניה כמו כל כתבי המשטרה, מגן על המשטרה כי הוא אוכל מידיה. לראיה אחרי שעצרו 2 מפגינים שחיכו לשידור, בהם נועם לניר, טגניה הלך לשוטרים ושחרר אותם. המשטרה לא היית משחררת אותם אלמלא צולם המעצר והמשת"פ טגניה ביקש לשחרר. מסתבר שאתה יכול להיות אתיופי, אבל ברגע שאתה מתחבר לשילטון ואתה נעשה פריבילג, אז אתה מרשה לעצמך. המשטרה צריכה לשפר את יחסה לאתיופים, אבל מי שעומד מולה בהפגנות המחאה המשפטית הם עמוד השדרה הנורמטיבי, היצרני והלוחם בצבא
    סגור
  • נו ברור הוא החליט לא לרקוד לפי צלילי החליל שלך
    לבנת חבלה 07/2023/11
    הגב לתגובה זו
    5 1
    חחחח... ככה נראית הדמוקרטיה של שמאלני כמוך. מי שלא כמוני, לכלא.
    סגור
  • 9.
    הטיפול בהפגנות האתיופים,ניתן בהנחיית הווטרינר הראשי
    חיה 07/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 12
    ברהנו טגניה האתיופי, מדבר בנשימה אחת על שתי הפגנות שונות, הן בצבע והן במטרה. את ההפגנות נגד הרפורמה מנהלים גורמי הביטחון. ואת הפגנות האתיופים ניהל הווטרינר הראשי שהוציא הנחיות איך לטפל במגיפה שאינה שייכת לבני אנוש.
    סגור
  • זו תגובה אופיינית של שמאלני מסריח (ל"ת)
    רוזנצוויג התותח 07/2023/11
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 8.
    עדה אתיופית
    גיא 07/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 2
    תתנצל אפס מאופס
    סגור
  • חחחח... ככה נראית הדמוקרטיה של שמאלני כמוך.
    רוזנצווייג התותח 07/2023/11
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מי שלא כמוני, לכלא.
    סגור
  • 7.
    גזען
    גיא פלג 07/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפס מאופס מה. משכורת שאתה מקבל מהפרקליטות והמשטרה שאלוהים יקח אותך ועל הדרך רשימה ארוכה ליברמן חלוץ אביעד רביב יעלון
    סגור
  • 6.
    ההבדל:הפגנת יוצאי אתיופיה היתה אלימה לשוטרים ונזק לרכוש
    סולנום 07/2023/07
    הגב לתגובה זו
    2 7
    מדהים אותי שכתב ערוץ 12שהוא ממוצא אתיופי מצפה ליותר אלימות כלפי מפגינים בלתי אלימים. בשונה, הפגנת עולי אתיופיה היתה אלימה כלפי השוטרים וכלפי הרכוש.
    סגור
  • פח אשפה פריוולג (ל"ת)
    מי אתה יא מתנשא 07/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    עוול לבני העדה האתיופית
    סבתא 07/2023/06
    הגב לתגובה זו
    12 0
    היחס של המשטרה לבני העדה האתיופית מזעזע, זה לא אומר שכך צריך להתנהג גם בהפגנות אחרות. להפך - גם בהפגנות העדה צריך לאפשר את ההפגנות. ידוע לכל שיש להם סיבות מצוינות להפגין
    סגור
  • 4.
    שקרן צבוע
    גזי 07/2023/06
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הקרח לא יעצור עד שיעצרו אותו
    סגור
  • 3.
    צודק טגניה.
    סימה 07/2023/06
    הגב לתגובה זו
    11 1
    גיא פלג כתב פוליטי
    סגור
  • 2.
    עמי עשד
    בבל 07/2023/06
    הגב לתגובה זו
    5 2
    בגד במערכת ובבמדינה מצער,
    סגור
  • 1.
    בושה הניצבים בדימוס מנהלים את המשטרה (ל"ת)
    מגיב 07/2023/06
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור