תקשורת ומדיה

דרמת ענק בגלובס: אלונה בר און מפטרת את כל הבכירים

המשבר בגלובס מחריף לאחר שהמו"ל אלונה בר און מסיימת את תפקידם של כלל העיתונאים הבכירים שהיו מזוהים עם העיתון הכלכלי, כאשר הפעם גם כתב שוק ההון עומרי כהן, הכתבת הפוליטית שירית אביטן וכתבת המגזין הבכירה, שלומית לן, שהייתה בעברה עורכת המגזין, מסיימים את תפקידם. מי שהייתה מזוהה עם מאבק העובדים, הדס מגן, גם היא בחוץ | כל הפרטים
מערכת ice |  5
אלונה בר און (צילום יחצ, ויקיפדיה, מערכת אייס)
גל הפיטורים הענק בעיתון הכלכלי גלובס ממשיך, וזאת כחלק ממסע ההתייעלות המאסיבי שעורכת המו"ל אלונה בר און יחד עם העורכת הראשית נעמה סיקולר. הפעם על הפרק גם הבכירים האחרונים שעוד נותרו לאחר עזיבות של בכירים רבים או כאלה שפוטרו קודם לכן.
העיתונאים שעזבו את גלובס הם כתב שוק ההון עומרי כהן שסיים את עבודתו לאחר יותר מ-8 שנים וגם כתב על כך: "מסתכל קדימה לתפקידים חדשים מחוץ לעולם העיתונות. מודה לכם על הזמן שהקדשתם, על שקראתם והתעניינתם ועל הביקורת העניינית שהבעתם. הצעות מעניינות יתקבלו בברכה".

בנוסף לכהן, גם הכתבת הפוליטית שירית אביטן שהגיעה באוגוסט 2020 לתפקיד במקומה של טל שניידר, והייתה חלק מהמהפך שעבר העיתון עם התקרבותו של שמעון ריקלין לבר-און והבאת אביטן ממקור ראשון. גם עידן רבי מהסושיאל סיים את תפקידו וכך גם מי שהייתה מזוהה עם מאבק העובדים - כתבת המגזין הדס מגן ושלומית לן, כתבת המגזין הבכירה, שבעברה גם ערכה את המגזין.
אביטן התייחסה לסיום תפקידה בגלובס וכתבה: "היי טוויטרס, ברנז'ה וכו' אתמול התבשרתי ששנתיים וקצת בגלובס יגיעו לסיומן בקרוב כחלק ממהלך ההתייעלות של העיתון. רוצה להודות לעורכת נעמה סיקולר, למו"לית אלונה בר און ולצוות מעולה של עורכים, כתבים ומאחורי הקלעים שהיה לי העונג לעבוד איתם. מאחלת בהצלחה לחבריי במערכת".
נזכיר שגל הפיטורים החדש מגיע לאחר פיטורים ועזיבות של בכירים בגלובס בתקופה האחרונה. גדי פרץ כתב התקשורת בעיתון הכלכלי, כמו גם ענת ביין כתבת השיווק והפרסום ששינתה פוזיציה כסמנכ"לית התקשורת ברשת 13 ועוד.
בר-און עצמה התייחסה לסיקור של גל הפיטורים, גם מכיוונו של דוד ורטהיים, עובד לשעבר בגלובס והיום עורך וואלה באנז'ה: "האובססיבי מוואלה ברנז’ה כתב עוד פייק ללא בקשת תגובה. כסות ה״דאגה לעיתונאים״ בזמן שבעל הבית שלו רוצה כבר שנים לרכוש את גלובס מזכירה ימים אפלים שהיו פעם מזמן בגלובס כשטייקון פושט רגל החזיק בו. חוויתי התנהגות אתית דומה גם ממעריב. אותו בעל הבית. לגופו של עניין: מוסף G לא נסגר!".
המו"ל גם רמזה על התערבותו הישירה של אלי עזור שמחזיק באתר וואלה משנת 2020 כמו גם בגופי תקשורת רבים כמו מעריב, וכך שבהמשך, שמעון ריקלין, בעלה של אלונה בר און, הגיב לה כשרשם: "את רומזת שלאלי עזור יש כלבלב בוואלה שהוא מפעיל נגדך?". בתגובה לכך כתבה בר און: "לא רומזת. אומרת". ריקלין הגיב: "ורטהיים זה לא שם נחמד לכלבלב".
בהמשך, אחת מהתגובות התייחסה לכך כשכתבה: "תלונה לוועדת האתיקה. או שאתיקה עיתונאית זה כבר מילים גסות היום?". על כך הגיבה אלונה בר און: "בוואלה ומעריב אלה כנראה מילים גסות. במעריב אצל אותו בעל הבית גם כתבו שאני בהריון למרות שהכחשתי ושהתחתנתי (שנה לפני). יש שם אינטרס כלכלי להזיק לגלובס. מביך ש״עיתונאים״ משתפים פעולה עם זה. לצערי, לא פעם יש מניעים כלכליים מאחורי עיתונאים ״אובססיביים״. זה נראה מקרה כזה".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    היא גם גייסה בכיר במקביל
    אני 01/2023/01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מחכה שהמפוטרים יעופו כדי להכריז עליו
    סגור
  • 3.
    מי קורא אותם? מאז שזה בתשלום, לא מקליק אפילו
    אני 12/2022/21
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מי הפראייר שישלם על התוכן?
    סגור
  • 2.
    אלונה רצה להתראיין
    חחח 12/2022/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ואמרה שאנשים יאכלו את הכובע. מי אוכל מה עכשיו? חחחחח
    סגור
  • 1.
    אכלו לי שתו לי
    פישמן 12/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 2
    הגבירות מגלובס, שרק יודעות לפטר, ולרוץ ולהופיע בהתרפסות אצל חסון, עם אתיקה של הטאליבן... בפיעל, ריקלין הנבגד ע"י הקיסר, כבר מזמן מנהל שם את הענינים (ומאיץ הנפילה הגדולה). הייתי בטוח שצוות הנהולהמשולש יראה מה זה כח נשי בפעולה. עד עכשיו פישלתן בגדול.
    סגור
  • תתבייש לך ברנש
    בונזי בונזו 12/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המטרה של עיתון היא להרוויח כסף והגבירות הנכבדות דואגות שהוא ימשיך להתקיים.
    סגור