תקשורת ומדיה

עמית סגל: "חיילים נשלחים לעימותים לא-אפשריים מול אזרחים"

בעקבות פרשת החיילים שהתעמתו עם פעילי שמאל בחברון, הפרשן עמית סגל חושף פרט שלא ידענו על חלל צה"ל רס"ן בניה שראל ז"ל. וגם חושף למה ח"כ סמוטריץ' "כמעט התפחם" ממה שהשיג ח"כ בן גביר במו"מ עם נתניהו
מערכת ice |  1
עמית סגל (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
בעקבות פרשת החיילים שהתעמתו עם פעילי שמאל בחברון ואחד מהם נשלח למחבוש, העיתונאי והפרשן הפוליטי עמית סגל, מגלה פרט שלא היה מוכר לגבי חלל צה"ל רס"ן בניה שראל ז"ל, שנשפט על אירוע דומה.
בטור השבועי שלו ב"ידיעות אחרונות", כותב סגל כי לפני למעלה מעשור, דרש שראל מאישה פלסטינית לעזוב שטח צבאי סגור. היא סירבה וירקה עליו. שראל, תושב קריית ארבע, הרים את הברך, וצולם כאשר נצפה כמאיים לבעוט באישה. הוא נעצר "כאחרון הפושעים" והובל לחקירה. הוא הועמד לדין משמעתי ונענש באי קבלת צל"ש על פעולת גבורה במבצע "עופרת יצוקה". כעבור זמן, באוגוסט 2014, נהרג שראל בקרב גבורה עם מחבלים במבצע צוק איתן והפך לאגדה.
המסקנה מהסיפור, לדברי סגל, היא "ללמדנו שאין שני צה"ל, הטוב והרע. יש צה"ל שרע לו, שחייליו נשלחים לעימותים בלתי אפשריים מול אזרחים".

סגל מזכיר כי גם פרשת אלאור אזריה התרחשה לא הרחק משם בחברון, "עיר קשה ואנשים בה הרבה, שבה פרעות הערים המעורבות החלו לא במאי 2021 אלא באב תרפ"ט".
עוד מזכיר סגל בטורו כי שניים משרי הממשלה הבאה, איתמר בן גביר ואורית סטרוק, מתגוררים ביישוב היהודי בעיר או בסמוך לו. אך בעוד סטרוק היא שגרירת ההתיישבות ועוסקת בקו הסגול, בצווי אלוף ובמנהל האזרחי – "בן גביר הוא פרקליט החיילים: הקמפיין שלו דיבר מעט מאוד על בנייה והרבה מאוד על הלוחמים בשטח".
"שנים שייט בן גביר באזורים החוץ פרלמנטריים ובשולי מפעל ההתנחלויות", כותב סגל, "הזינוק ההיסטורי בכוחו הגיע כשהחליף אזורי חיוג: לא חיזור אחר קולות הסרוגים מהמעמד הבינוני־גבוה, אלא מצביעי הפריפריה מהמעמד הבינוני נמוך, אלה שחוצים את הקו הירוק לא כדי להשתתף בשבת חיי שרה בחברון אלא כדי לבקר את הילדים בשבתות בתל רומיידה".
וזה מה שמדאיג את השר לעתיד בצלאל סמוטריץ', שלטענת סגל "כמעט התפחם" כששמע שבן גביר קיבל מיו"ר הליכוד נתניהו את הסדרת ההתיישבות הצעירה: "הלו, רצו להגיד לו, תתמקד בחיילים. ההתנחלויות זה שלנו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זו תוצאה של הכיבוש. הוא משחית גם את בנינו ובנותינו
    יונה 12/2022/02
    הגב לתגובה זו
    4 1
    לפחות בואו לא נשחק אותה תמימים.
    סגור