תקשורת ומדיה

בן כספית מפתיע: הנושא בו הוא מסכים לגמרי עם נתניהו

חושש מנתניהו, אבל מסמוטריץ' עוד יותר: בן כספית מסביר מדוע לדעתו לא כדאי לישראל למנות את יו"ר הציונות הדתית לשר הביטחון
מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
המשא ומתן בין מפלגות הקואליציה נתקע ולא ברור מתי תירשם פריצת דרך. גוש הימין, שבמהלך השנה ששהה באופוזיציה התלכד כמפלגה אחת, נראה כעת כאוסף אנשים מעולמות שונים לגמרי.
חוסר ההתקדמות נובע בעיקר מהמחלוקת על קבלת שני התיקים הבכירים בממשלה: האוצר והביטחון. אריה דרעי אמור היה רק להסית את סמוטריץ' "לרדת" מהאוצר, אך לבסוף התברר שהוא באמת חושק בתפקיד. משדרעי התעקש, סמוטריץ' עוד יותר, וכעת הוא ממקד את דרישתו בתיק הביטחון.
העיתונאי בן כספית נחרד מהרעיון שיו"ר הציונות הדתית יהיה שר הביטחון, ויצא נגד האפשרות הזו בטורו השבועי בעיתון מעריב. "יש המשתוממים מדוע בנימין נתניהו לא זורם עם בצלאל סמוטריץ' וממנה אותו לתפקיד שר הביטחון. התשובה פשוטה: ישראל לא יכולה להרשות לעצמה לאבד את אמריקה. ישראל תלויה באמריקה תלות מלאה" הסביר כספית.
עוד התריע כספית, "בלי האמריקאים אין לנו פצצות חכמות, טילים מונחים, מטוסי קרב, חלקי חילוף, מימון לכיפת ברזל, מימון לפיתוח וייצור טילי חץ ועוד. בלי האמריקאים אין לנו גיבוי בינלאומי, וטו אוטומטי במועצת הביטחון (שמונע סנקציות) ומטרייה צבאית. בלי האמריקאים נצטרך למצוא 3.8 מיליארד דולר בשנה ממקורות חלופיים. אולי החרדים יחשבו על משהו."
אז למרות שהוא מזוהה מכל עם ההתנגדות לנתניהו, יש נושא אחד לפחות שבו בין בן כספית לראש הממשלה הנכנס, ישנה הסכמה מלאה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה