תקשורת ומדיה

יהדות אירופה בכנס חירום: "החירות שלנו נמצאת בסכנה"

יום גורלי לקהילות היהודיות באירופה: כנס חירום לדיון בנושא השחיטה הכשרה ברחבי היבשת. נשיא ועידת רבני אירופה, הרב פנחס גולדשמידט: "חופש הדת באירופה נמצא בסכנה. בבלגיה ובפינלנד כבר נעשו צעדים לאסור בגסות או להוציא מחוץ לחוק את יכולתן של הקהילות היהודיות לספק בשר כשר"

מערכת ice |  1
הרב פנחס גולדשמידט (צילום אלי אטקין)
הנציבות האירופית תקיים היום (חמישי) כנס חירום בנושא השחיטה הכשרה בבריסל, תחת הכותרת "חופש דת באירופה: אתגרים ליהודים ולמוסלמים מול איסורים על שחיטה מסורתית", בהשתתפות נציגי המדינות החברות באיחוד האירופי ונציגים בכירים במאבק למען חופש הדת ונגד האנטישמיות וביניהם: דבורה ליפשטדט השליחה המיוחדת של ארה"ב למאבק באנטישמיות וניקולה ביר סגנית נשיא הפרלמנט האירופי והאמונה ושליחת הפרלמנט במאבק באפליה דתית ואנטישמיות.
במסגרת הכינוס ייערך פאנל של מנהיגים דתיים מכלל הדתות. בנוסף, יתקיים פאנל עם מנהיגים דתיים מאירופה, בהשתתפות הרב מיכאל שודריך, רבה הראשי של פולין, האימאם סלאחודין ברקאת משבדיה, מנואל אנריקה באריוס פרייטו, מזכ"ל הכנסייה הקטולית באיחוד האירופי, חאליד חג'י, מומחה לדיאלוג בין-דתי והרב שלמה אליסר הופמייסטר, רב בכיר של הקהילה היהודית באוסטריה.
 
במכתב ששלחה הנציבות האירופית למשתתפים כתבה כי היא "מחויבת לשמור על חופש הדת במדינות האיחוד האירופי, בדגש על זכויות של קבוצות מיעוטים הרוצים לבטא את אמונתם בתרבות ובמסורת, הנחשבים לזכויות יסוד".
נשיא ועידת רבני אירופה, הרב פנחס גולדשמידט סיפק הצהרה לפני הכנס ואמר "כינוס החירום של הנציבות האירופית הינו מאמץ ראוי. כיהודים, אנו זקוקים לחופש דת מוחלט. עלינו להיות מסוגלים לספק בשר כשר על פי ההלכה, לחנך את ילדינו ע"פ המסורת היהודית ולשמור על ולשמור על אורח החיים שלנו. כרגע החירויות הללו נמצאות בסכנה. בבלגיה ובפינלנד למשל, חוק רווחת בעלי-חיים אוסר בגסות או עומד להוציא מחוץ לחוק את יכולתן של הקהילות היהודיות שלהן לייצר בשר בעצמן. מהלך זה  מצר את צעדיהם של אורח החיים היהודי באותן מדינות ומתעלם מזכויותיהם הדתיות. בכדי להיות מסוגלים לחיות ולשגשג כיהודים באירופה, יש לשמור על זכויותינו בחוק".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תעלו לארץ, אם תעלו בטוח זה לא יקרה גם פה. (ל"ת)
    אמיתי 10/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור