תקשורת ומדיה

מכעיס: מג"ד צה"ל הותקף על ידי מתנחלים בזמן פעילות

הלילה הותקף כוח צה"ל בזמן שעסק בפעילות מבצעית באיזור חווארה שבשומרון. מתנחלים שיידו אבנים לעבר רכבים פלסטיניים תקפו את הכוח שהגיע לזירה
מערכת ice | 
חיילים (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי)
הלילה התקיימה הפרת סדר אלימה של עשרות מתיישבים במרחב חווארה, במסגרתה יידו אבנים לעבר רכבים פלסטינים.
כוח צה״ל בפיקוד מפקד גדוד ׳צפע׳ (202), פעל בנקודה על מנת לפזר את הפרת הסדר והותקף באלימות שכללה ריסוס גז על ידי מספר מתיישבים לעברו ולעבר הלוחמים. כתוצאה מכך, נפגעו מפקד הגדוד ולוחם נוסף. המתיישבים ריססו בגז שני לוחמים נוספים, מאוחר יותר, בצומת תפוח.
הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי גינה את המקרה ואמר, ״מדובר באירוע חמור ביותר, המגלם התנהגות עבריינית מבישה ומחפירה, הדורשת מיצוי דין מהיר ומחמיר. אני מגבה את פעילותם החשובה של לוחמי צה״ל, הפועלים מסביב לשעון להגנת תושבי מדינת ישראל. לא מתקבל על הדעת שלוחמי צה״ל אשר מגנים בחריצות ובמסירות יותקפו באלימות ע״י מתיישבים".
יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון תוקף בחריפות את קומץ המתפרעים הישראלים שהתעמתו עם חיילי צה"ל ותקפו את מג"ד 202: "המופרעים שתקפו את חיילי צה"ל אינם חלק מרוח השומרון וכולנו בזים למי שתוקף חיילים. אנחנו אוהבים את חיילי צה״ל ומפקדיו. ההתיישבות מוקיעה בתוקף את המופרעים שתקפו את המג"ד.
"מדובר בקומץ בריונים וכולם יודעים שהם לא מייצגים בשום צורה את ההתיישבות בשומרון, מי שמנסה לרמוז אחרת - הוא צבוע. כולם גם יודעים שחלקם הגדול כלל לא מההתיישבות בשומרון. אין שום הצדקה בשום סיטואציה לדבר כזה ואין לכך מקום במחוזותינו. ההתיישבות היא צה"ל וצה"ל הוא ההתיישבות. אנחנו מחבקים את החיילים הגיבורים שלנו ואת מג"ד 202 אשר מגינים בגופם וברוחם על תושבי השומרון - ומגינים מכאן מהשומרון על ביטחון כלל מדינת ישראל".
כמו כן פוליטיקאים רבים הגיבן בחריפות מול האלימות שהופנתה כלפי הלוחמים, ובין היתר הגיב שר הביטחון בני גנץ: "‏אני מגנה את האלימות כלפי לוחמי צה״ל אתמול בשומרון. נפעל למיצוי הדין עם העבריינים שאינם מייצגים את ההתיישבות ופוגעים ביכולת לספק ביטחון לאזרחי ישראל ולתושבי האזור. לחיילי צה"ל יש גיבוי מלא ורוח גבית להמשיך לפעול ולבצע את משימתם המבצעית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה