נבחרת אייס

המתנחלים לא אוהבים חיילים ומסכנים את חייהם | יריב אופנהיימר

עבור המתנחלים צה"ל הוא נותן שירות ותו לא, מתייחסים בזלזול לחייהם של החיילים ומסכנים את שלומם לחינם בצעדות באזור המתוח והנפיץ ביותר, גם במחיר של פיגועים ופגיעה בכוחות. להביא עוגות ולארח חיילים לארוחות שבת לא ישנה את זה וחייל גבעתי, עידו ברוך ז"ל, הוא קורבן של ההתנהלות המתריסה וחסרת שיקול הדעת
יריב אופנהיימר
יריב אופנהיימר |  47
יריב אופנהיימר (צילום תומר אפלבאום, פלאש 90)
אי אפשר להבין זאת אחרת, המתנחלים לא אוהבים חיילים, עבורם צה״ל הוא נותן שירות ותו לאו, יעלה כמה שיעלה. מי שאוהב את החיילים, דואג לשלומם ורוצה בטובתם, לא מתייחס לחייהם בזלזול ולא מסכן את שלומם לחינם. מי שאכפת לו מחייהם של החיילים לא מקיים צעדות באזור המתוח והנפיץ ביותר, גם במחיר פיגועים ופגיעה בכוחות, מי שאוהב חיילים לא מכריח אותם לסכן את חייהם עבור תפילה בקבר יוסף בלב שכם, מי שאכפת לו ממשפחות החיילים, לא מכריח אותם לאבטח הסרת דגלים, הפגנות מתנחלים אלימות והסרת דגלים פרובוקטיבית בלב כפרים פלסטינים.
לא מדובר על הגנה הכרחית להתנחלויות הקיימות בשטחים, לא מדובר על אבטחה שוטפת של צירי תנועה, המתנחלים מאלצים את צה״ל לאבטח כל גחמה,, הפגנה, התפרעות ופעילות פרובוקטיבית ומסוכנת ככל שתהיה.
גם כשהמצב מתוח, האלימות גואה וההתרעות מצטברת, אף אחד בהנהגת המתנחלים לא עוצר לרגע ושואל, אולי זה הזמן לא להתריס, אולי זה הזמן להרגיע ולנהוג במתינות, להימנע מהפרובוקציות ואירועים מתריסים ולהפחית מהמשימות הרבות המוטלות על כפתי החיילים ומפקדיהם, עבורם כל פרובוקציה היא בגדר ייהרג ובל יעבור. גם אם מדובר בקיום צעדה בין שכם לג׳נין, באזור המתוח ביותר, המצריכה גיוס של חיילים רבים ושעלתה לבסוף גם בחייו של חייל גבעתי, עידו ברוך ז״ל.

מבחינת ראשי המתנחלים אין מקום לפשרות או שיקול דעת, הם לא רואים אף אחד ממטר. הצעדה תצעד, גם במחיר היקר ביותר, אובדן חיי אדם. את המשפחות השכולות לא הם יבואו לבקר, את האחים וההורים השכולים שעבורם הצעדה והפיגוע הן נקודות השבר של חייהם הם לא ילוו, החיילים נופלים והצעדה עוברת, ההתרסה מקדשת את חיי החיילים.
והדרג המדיני, מהפחד להיראות ״שמאלני״ או ״מתקפל״ מיישר קו, מציית ומקצה את הכוחות בלי למצמץ. מאפשר לקיצוני המתנחלים להבעיר את השטח, מבלי להציב גבולות ולראות את האינטרס הציבורי הכולל. כניסות ליליות לקבר יוסף בלב שכם, עליית מתפללים יהודים להר הבית, קיום צעדות והפגנות בלב השטחים, הכל עובר, יש מספיק חיילים ושוטרים לאבטח כל גחמה.
כשהמתנחלים מחליטים על דעת עצמם לחסום מדי בוקר את הכניסות לשכם ולהטיל בעצם סגר על העיר, השנאה של תושבי העיר הנצורה מגיעה לשיא, וגם מי שלא תמך במאבק בישראל משנה את דעתו. התוצאה של פעולות מתריסות שכאלו הוא המשך גל האלימות, הראשונים לשלם את מחיר ההסלמה, הם החיילים.
רק בשבועות האחרונים צה״ל אבטח הפגנה שכללה ידויי אבנים של מתנחלים על פלסטינים, כניסות לכפרים, השחתת רכוש ופציעה של פלסטינים, צה״ל ממשיך לאבטח מתנחלים המסירים על דעת עצמם דגלים פלסטינים במרכזי הערים הכפרים הפלסטינים. אין לאף אחת מהפעולות הללו אלמנט ביטחוני, להיפך, הן רק מחזקות את התמיכה הפלסטינית בטרור.
 
הגל הנוכחי לא התפרץ בוואקום, לאלימות המתנחלים בשטח יש תרומה רבה להתפרצות האלימה. הכניסה של מאות מתנחלים ללב שכם, המסיבות שנערכו בקבר יוסף, בשעה שעשרות מאלפי תושבי העיר נצורים בבתיהם, מבצעי הסרת הדגלים בחווארה והאלימות היום יומית שהפעילו מתנחלים נגד פלסטינים, לרוב בחסות הצבא הם שהציתו את האש. התמיכה בקרב הציבור הפלסטיני בהפעלת כוח ואלימות נגד ישראל עולה, כי עבור תושבי שכם וחווארה אין להם מי שיספק להם הגנה. תמונות ההשפלה, האלימות, הסרת הדגלים ומספר ההרוגים שהאמיר למעל מאה מתחילת השנה, מייצרות תגובת נגד, התקוממות וטרור.
המתנחלים יכולים להמשיך להביא עוגות לעמדה ולארח את החיילים המאבטחים את ההתנחלויות לארוחות שבת, אבל לא באמת אכפת להם משלום החיילים, וברגע האמת הם מוכנים להקריב את חייהם למען גחמותיהם האישיות האידיאולוגיות. מי שבאמת דואג לשלום החיילים הוא מי שרוצה הרגעה של השטח, מתינות והשגת הסכם שלום. מי שבאמת אכפת לו מצה״ל רוצה אותו בהגנה על המדינה וגבולותיה ולא ככוח שיטור ודיכוי הפלסטינים בשירות קיצוני המתנחלים.
תגובות לכתבה(47):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 41.
    מתנחלים
    מנחם 10/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יריב אתה בור שלא יוצא מגבול ת״א יפו ,מכסימום פתח תקווה ומפליץ בתקשורת כאילו אתה באמת יודע על יחסי חיילים מתנחלים . החודש האחרון היתי בשרות מילואים ליד ישוב מסויים ובחיי לא פיטמו אותי בכל כך הרבה אוכל ובעיקר עוגות . צא קצת לארץ התנ׳ך ותלמד מה זה יהודים אמיתיים . לא יושבי הקרנות ברוטשילד או בבלי , לא המפונקים שההורים קנו להם דירות במגדלים , אולי תבין באיזה מדינה אתה חי .אגב אשתך יודעת לאפות עוגה או שהיא מזמינה אותה בעצמה ב״וולט״ ? ? ? ?
    סגור
  • 40.
    תשובה לאופנהיימר
    יהודה 10/2022/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    את נערי הגבעות צה"ל מוכן לגייס רק כטבחים ועובדי רס"ר בקיצור לא נושאי נשק. ילדי המתנחלים כמו הרוב המכריעה ,של חובשי הכיפות הסרוגות משרתים ביחידות החוד של צה"ל,אז איך אפשר להאשים אותם?
    סגור
  • 39.
    חתיכת בן אלף מצורע תפסיק להפיץ שנאה. שרץ מזוהם (ל"ת)
    רחל 10/2022/19
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 38.
    אופנהיימר אפשר לתבוע אותך על הוצאת דיבה
    אור 10/2022/18
    הגב לתגובה זו
    2 1
    יש חצי מיליון מתנחלים, אתה מסית ומסלף
    סגור
  • 37.
    גם הזבלה שלך בצפון לא אוהבים
    חן 10/2022/14
    הגב לתגובה זו
    2 1
    וגם החברים שלך מיפו אבל זה בסדר
    סגור
  • טען עוד
  • 36.
    צודק (ל"ת)
    בני 10/2022/14
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • מר יריב
    שפן 10/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אופנהיימר כמו כל בני התפוצה שלו ״הייקעס״ שבדרך כלל הוסיפי לתארם גם ״שמוק״ ובקיצור יקה שמוק הם יוצאי גרמניה המסד של הסמול הרקוב בישראל עוד מימיו של מייסד האוניברסיטה העברית בירושלים . שרשרת השמוקים שברובם משכילים מעולם לא היו מחוברים לקרקע המציאות . עד ימינו הדור השלישי לייקעס השמ.... מאכלס את ארגוני הסמול , שונאי צהל , תומכי העם המומצא ואופנהיימר ממשיך את המסורת הייקית היהודית מלאת השנאה ליהודים(למתנחלים ) . . בקרבת מקום מגורי מתגוררת הקהילה הגרמנית של אמה ברגר הנוצרית שהגיעה לישראל לפני עשרות שנים ועושים הכל לטובת עם ישראל , כולם נוצרים (מאות אנשים ) שבאו לכפר על מעשי גרמניה במלחמת העולם השניה . כמה שהשטינקר היהודי שונה מהם זה מדהים וכואב שיהודי הוא שונא ישראל והגרמנים הנוצרים אוהבים אותנו .
    סגור
  • 35.
    שקרן וצבוע
    ישי 10/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 3
    זו חוצפה ורשעות להגיד שהצבא לא צריך לשמור על המתנחלים. מי שמסכן את חייו הרבה יותר מהחיילים הם המתנחלים שבחרו לגור באזורים מסוכנים עם ילדיהם ולחיות שם יום יום מתוך ידיעה שבזה הם מחזיקים את האחיזה שלנו באדמות הללו ובכך קובעים את קווי הגבול של המדינה. זה משהו שהצבא לא יכול לעשות אלא רק אוכלוסיה. אז במקום להכיר תודה למסירות הנפש של האוכלוסייה שם אתם מאמינים ליריב השקרן, שונא המתנחלים אוהב הערבים. מה שירצה לא סיפר לכם זה שעבודה ושומרון היסטורית היה לב היישוב היהודי בתנך ושאין אף יישוב שם שיושב על שטח ערבי. לעומת זאת דווקא במרכז הארץ בתל אביב ובחיפה שהם מעוזים של השמאל. שם היו במפורש כפרים ערביים שתושביהם הערבים ברחו בעקבות הכיבוש שלנו ואותם ערבים שברחו, לאן הם ברחו? חלקם לירדן אבל חלקם ליהודה ושומרון. ועכשיו השמאלנים הצבועים מכנים את תושבי יהודה ושומרון מתנחלים וכובשים וגנבי אדמות מידי ערבים.
    סגור
  • 34.
    כתבה שקרית ומרושעת. אל תאמינו ליריב השמאלן
    ישי 10/2022/14
    הגב לתגובה זו
    2 1
    איזה צודק ואיזה נעליים. הכותב הוא יריב אופנהיימר שהוא שמאלן קיצוני ביותר. ברור שהוא רק יכתוב הכפשות על המתנחלים. ואתם המגיבים התמימים שבחיים לא הייתם ביהודה ושומרון ולא מכירים את האנשים ולא את היחס שלהם לחיילי צה"ל נוטים להאמין ליריב כי עובדה שזה נכתב ככתבה. אז זה בהכרח אומר שזו אמת. אבל זה שקר מרושע לחלוטין. ואני יודע כי גרתי שם שנים. המתנחלים ב 99% מהם לא רק שאוהבים את חיילי צה"ל, הם גם מפנקים אותם המבצעי חלוקת הפתעות ודואגים להם לארוחות שבת למי שעושה שמירות בישובים. אגב ביצהר הצבא אסר על חיילים לאכול אצל משפחות בכדי שלא ליצור אחווה ובכך יוכלו החיילים להתייחס בחומרה ותקיפות נגד תושבי היישוב. בכל שאר היישובים אין בכלל חיכוכים עם החיילים. ספציפית ביצהר יש קבוצה קטנה קיצונית ולרוב אלה שעושים בעיות באים בכלל ממקומות אחרים ולא מההתנחלויות. בכל מקרה המתנחלים לא רק שדואגים מאוד לחיילים, גם עובדתית אחוז הגיוס לצה"ל ובמיוחד ליחידות העילית והקצונה של צה"ל הגדול ביותר הם מהציבור הציוני דתי ובמיוחד המתנחלים . וזאת למרות הגרוש מגוש קטיף. וזו חוצפה ורשעות להגיד שהצבא לא צריך לשמור על המתנחלים.
    סגור
  • 33.
    אופנהיימר צודק לגמרי (ל"ת)
    מסכים איתו 10/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • איכס
    כן ברור 10/2022/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הוא בטח מהמשפחה אם אתה ממצמץ לכיוונו :)
    סגור
  • 32.
    אח של ..
    קרמה 10/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איש רע מהיסוד. יהודי מאמין זה אחד שאוהב את היהודי האחר. בניגוד אילך שאוהב את אויבי עם ישראל ומכפיש את חיילי צהל. מקומך בכלא
    סגור
  • 31.
    גאון. בעיקר שהחייל הוא לרוב מתנחל בעצמו כי תל אביבים מש (ל"ת)
    Ron 10/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 30.
    כמו ב"שוברים שתיקה"- שקרים אוטואנטישמיים על המתיישבים ה (ל"ת)
    אביב 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 29.
    אי אפשר להכליל את כל המתנחלים
    לא 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חלקם הגדול מתנגד לזה בעצמו, להגיד שהם 'לא יבואו לבקר את המשפחות השכולות'- טעות ענקית.
    סגור
  • 28.
    מטומטם
    אחמד 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    יריב אתה מטומטם לגמרי עדיף שתשתוק אין שכל אין דאגה
    סגור
  • 27.
    צודק לחלוטין (ל"ת)
    ליאור 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    3 7
    סגור
  • 26.
    אוויש
    מממ 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    2 2
    החיילים לא אוהבים אותך.... לא אוהבים שאתה עושה הכל כדאי שיחשבו שהם מקור הרוע בעולם... שהאמת שזה אתה
    סגור
  • 25.
    אוויש
    מממ 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    1 2
    החיילים לא אוהבים אותך.... לא אוהבים שאתה עושה הכל כדאי שיחשבו שהם מקור הרוע בעולם... שהאמת שזה אתה
    סגור
  • 24.
    צודק
    אביחי 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    3 4
    כל עוד אנו נשלוט בעם אחר בכוח ולא משנה מה ההצדקה שלנו תמיד תהיה להם המוטיבציה למרוד באלימות
    סגור
  • 23.
    הפרדת דת ומדינה
    בני 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אחי אתה צודק בכול מילה
    סגור
  • 22.
    אידיוט גמור
    מושיקו 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    4 3
    ...מי שמנצל את החיילים זה אתה לצרכי תעמולה של הרשות
    סגור
  • 21.
    המתנחלים הם הקרביים
    לי 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    7 3
    כמה בורות...
    סגור
  • המתנחלים הם העבריינים המשתמשים בחיילים כבובות משחק (ל"ת)
    אני 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    2 6
    סגור
  • 20.
    יהדהודון
    ציקו 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אופזיינהמר לא אוהב יהודים לכן הוא מסוכן ביותר וצריך לשבת מאחורי סורג ובריח
    סגור
  • 19.
    הגיע הזמן לפיצול המדינה ל...
    א 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    2 4
    שתי מדינות - מדינה נורמלית ומדינה דתית. שהדתיים יממנו את עצמם ויסכנו את עצמם בלבד ויכפו חוקי שבת עקומים רק לעצמם. נעשה חילופי שטחים ונעביר את בני ברק מזרחה כדי שלא יסגרו לנו כבישים. בואו נודה - הם לא חלק מהעם שלנו. מי נוטש את הדת מוזמן להגיש בקשה להיגור חזרה.
    סגור
  • 18.
    אאאא
    עואד 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    2 3
    אני אומר שהחיילים יעזבו אותם ו נראה המתנחלים הפחדנים איך הם יפחדו ויצייתו לחוק .כך גם מאבטחים אותם ונותנים להם בטחון בסוף לא מעריכים את הצבא.אני פונה לחיילים תצאו ונראה איך הם בורחים משמה
    סגור
  • 17.
    כמה אתה קטן יריב שאוהב לריב
    מיכל 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    6 4
    מילא העיוות במבט שלך (יש דרג מדיני, ודרג בטחוני והם קיבלו החלטות, ולא ה''מתנחלים''). החוצפה שלך לרקוד על הדם של עידו ולסכסך בין אחים, אין לי מילים לעזות שלך. כמה קטן ככה מניפולטיבי. חבל שאתם נותנים לו במה
    סגור
  • 16.
    צבא תפקידו להשמיד את האוייב.
    רז 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    7 1
    ואם הממשלה לא נותנת לצבא למלא את תפקידו, האזרחים צריכים לבחור אחרת בקלפי. מאוד פשוט וקל. ביבי לא הפתרון, כמובן לא לפיד.
    סגור
  • זה גם מה שאמרו ל סס במלחמת העולם (ל"ת)
    בני 10/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 15.
    יריב אופנהיימר
    אידיאולוג 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    5 2
    אל תדבר על אידיאולוגיות של המתנחלים! אם לזרם השמאל הרקוב של ימינו היה אידיאולוגיות הוא לא היה בשפל כמו היום. אתה פטטי! כל הכבוד! למתנחלים לפחות הם מוכנים להקריב לפי במה שהם מאמינים.
    סגור
  • 14.
    שתוק, פה מלוכלך (ל"ת)
    דוד 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור
  • 13.
    למה השטינקר הלאומי שוב משקר? כי אין באמתחתו דברי אמת
    גיא 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    11 2
    המתנחלים נורא אוהבים את חיילי צה"ל, שרבים מהם הם ילדיהם, ומגינים עליהם מכל רע. הם לא אוהבים את המפקדים התבוסתנים של צה"ל שקושרים את ידי החיילים ומפקירים אותם להתקפות האוייב הערבו-טרוריסטי. מי שלא אוהב חיילים הם החברים של השטינקר הלאומי, כי החיילים מפריעים להם להסית את הפורעים הערבים למעשי אלימות ורצח נגד יהודים.
    סגור
  • 12.
    המתנחלים לא אוהבים חיילים ומסכנים את חייהם
    יוסי 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    2 12
    חבורת קנאים משחיים שרוצים שלנצח נחיה על חרבינו הם לא מבאים ביטחון לישראל הם מערערים את ביטחון ישראל
    סגור
  • ולכן הם שולחים את ילדיהם לצבא? (ל"ת)
    רז 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 11.
    הגזמת
    מנחם 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    6 3
    מתנחל יכול לסכן את חייו למענך בשרותו הצבאי! ואתה לא מתבייש להאשים אותו בסכנת חייך???
    סגור
  • 10.
    גם אני כלב סמולני
    כלב 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    3 3
    מר אפנהימר היקר, אני מסכים ב-100% עם כול מילה שלך. אבל בעוד אנחנו נובחים , שיירת המתנחבלים צועדת בתופים ובמחולות עם לפידים בוערים בשדות המתלקחים. יש לך רעיון אופרטיבי מה לעשות חוץ מלנבוח?
    סגור
  • 9.
    מר יריב אופנהיימר הלא יקר
    אלון חזן 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    9 2
    אתה פשוט אפס
    סגור
  • 8.
    אג'נדה עקומה
    א.נ. 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    6 2
    נתחיל בכך שיריב אינו מאלה שרצו להקים מדינה בארץ ישראל ומה לעשות לא הצליחו לקבל את אוגנדה... נמשיך בכך שארץ ישראל בשבילו היא אזור מקלט לפליטי השואה והפרעות שהיו קודם לשואה. אחרי זה מה הפלא שהוא קץ בכל התיישבות יהודית מעבר לקו הירוק ש''בעוונותיו'' נגזר עלינו לנצח במלחמת ששת הימים עכשיו הכל מובן: א. חיילי צה''ל מופקרים לשיטתו כדי למנוע את תכנית ''השלום'' ההזויה שלו ושל חבר מריעיו ומעתה כל פלסטיני הוא קדוש יותר מכל ילד יהודי מתנחל רח''ל...
    סגור
  • 7.
    תסביך להאשים את הקורבן במקום את הרוצחים
    שמיל 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    10 2
    מי שלא אוהב אותך יריב המתוק, זה המחבלים.אתה פשוט מתבלבל
    סגור
  • 6.
    אתה הזיה מלאת שנאה (ל"ת)
    דבי 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    11 3
    סגור
  • 5.
    ואתם
    אוהב חיילים 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    5 2
    השמאל מאוד "אוהב חיילים "
    סגור
  • 4.
    שהמוח מעוות הכל נראה מעוות
    הרופא 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    12 4
    תפסיק כבר עם ההשמצות וההסתה הקבועה שלך.שנובעת ממוח מעוות כהוגן
    סגור
  • 3.
    תחזור לחור ממנו השריצו אותך
    רון 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    10 3
    הדעות שלך על אחינו המתנחלים לא מעניינות אף אחד חוץ מbds שבשבילו אתה עובד, תחזור חזרה לחור שבאת ממנו שרץ
    סגור
  • 2.
    שקר, המתנחלים אוהבים את חיילי צה"ל
    רנני 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    7 3
    אני שרתתי בגזרת חברון .בבט"ש {ביטחון שוטף}.. והיישובים והמתיישבים..פינקו אותנו מאד . באוכל במטעמים..לכן מזכ"ל החיזבאללה..סליחה שלום עכשיו מלחמה אחר כך..יריב אופנהיימר משקר .
    סגור
  • 1.
    יריב,עם ישראל אינו אוהב גייס חמישי!!! (ל"ת)
    עידן 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    10 3
    סגור
  • יריב אהבל
    שרי 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    7 2
    שמאלן ארור עם ישראל חי וחיה גם אחריך גועל נפש אתה כנראה לא מאם יהודיה
    סגור