בחירות 2022

הוועדה המייעצת אישרה את מועמדותו של הרצי הלוי לרמטכ"ל

הוועדה בראשות השופט בדימוס אליקים רובינשטיין אישרה את מועמדותו של הלוי לתפקיד הרמטכ"ל. גנץ בא לתמוך וחברת הועדה התנגדה בגלל הסמיכות למועד הבחירות ומתוקף החלטתה של ממשלת מעבר
דוד זולדן | 
הרצי הלוי (צילום ויקיפדיה-דובר צהל)
הועדה המייעצת למינויים בכירים בשירות המדינה בראשות השופט אליקים רובינשטיין, המליצה היום לאשר את מינויו של האלוף הרצי הלוי לרמטכ"ל הבא של צה"ל.
שר הביטחון בני גנץ התייצב בפני הועדה יחד עם הלוי. חברת הוועדה המייעצת, פרופסור טליה איינהורן, הצביעה נגד ההמלצה לאשר את מינויו של הלוי לאור תקופת הבחירות והגדרתה של הממשלה כממשלת מעבר. 
שלושת חברי הועדה העירו לה שתפקיד הוועדה לא לקבוע את עיתוי המינוי אלא לבדוק את כשירותו. הוועדה מצאה שאין כל פגם בטוהר המידות של הלוי ועדכנה שגם לא היו כל טענות כלפי המינוי מהציבור. המינוי יובא לאישור הממשלה כבר בישיבת הממשלה הקרובה ביום ראשון.
כזכור, הממשלה אישרה לפני כחודש את מינויו של אליקים רובינשטיין, שופט בית המשפט העליון בדימוס, למשרת יו"ר הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים, בהתאם לפסיקת בג"ץ, שפסל את מני מזוז היות ודרש להתמנות לתפקיד קבע למשך שמונה שנים. רובינשטיין מונה באופן זמני לצורך אישור מינוי הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל. מיד אחרי ההצבעה בממשלה, העביר שר הביטחון בני גנץ לוועדה בקשה לאישור מועמדותו של סגן הרמטכ"ל, אלוף הרצי הלוי, לתפקיד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה