תקשורת ומדיה

תיעוד מטורף של לווייתנים טורפים כריש

מדענים אומרים שההתנהגות של הלווייתנים, שצולמה בדרום אפריקה, מעולם לא נראתה כל כך בבירור לפני כן - ומעולם לא מהאוויר

מערכת ice | 
לווייתן ענק (צילום צילום מסך מפייסבוק)
מדענים אומרים שהתנהגות, שצולמה בדרום אפריקה, מעולם לא נראתה כל כך בבירור לפני כן - ומעולם לא מהאוויר מדענים פרסמו ממצאים המאשרים שלווייתנים צדים כרישים לבנים גדולים, לאחר שהיונק הימי נתפס במצלמה והרג את אחד מטורפי הים הגדולים בעולם.
קבוצה של לווייתנים קטלניים נראה רודף אחרי כרישים במהלך מרדף של שעה מול מוזל ביי, עיירת נמל במחוז המערב הקייפ הדרומי, בצילומי מסוקים ומזל"טים שהודיעו למחקר מדעי שפורסם השבוע.
 

קליפ אחד מהצילומים, שצולמו במאי, מראה חמישה לווייתנים רודפים והורגים כריש לבן גדול ומדענים מאמינים ששלושה נוספים נפצעו למוות במהלך הציד.
סיימון אלווין, מומחה ליונקים ימיים ושותף למחקר, אמר: "לווייתני קטל הם בעלי חיים אינטליגנטיים וחברתיים ביותר. שיטות הציד הקבוצתיות שלהם הופכות אותם לטורפים יעילים להפליא".
לווייתן, הטורף העליון של האוקיינוס, נודע כטורף מיני כרישים אחרים, אך עדויות להתקפות על כרישים לבנים גדולים לא היו קרו בעבר באופן מתועד בצורה ברורה כל כך. המחקר לא בחן את הסיבות מאחורי ההתנהגות.

ידוע שאחד הלווייתנים תקף בעבר כרישים לבנים גדולים, אך ארבעת האחרים לא. החוקרים אמרו שהדבר מצביע על כך שהתרגול מתפשט, כאשר מחקרים קודמים קבעו שהלווייתנים  יכולים ללמוד אחד מהשני באמצעות "העברה תרבותית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה